În Germania nu se mai acordă bonusuri pentru achiziția de mașini electrice. Astfel, vânzările acestora au scăzut cu aproape 55%.
Este foarte clar că vânzările de maşini electrice au fost crescute artificial şi de bonusurile generoase acordate de guvernele europene, iar aici evidenţiez fără doar şi poate şi ţara noastră (ştiu că la un moment dat acordam cel mai mare bonus din toată Uniunea Europeană), relatează gadget.ro.
Germania a decis să renunţe la aceste ajutoare acordate populaţiei din 2024, astfel că vânzările de maşini electrice în luna ianuarie s-au prăbuşit. Comparativ cu decembrie 2023, vânzările de maşini electrice au scăzut cu 54.9%. Nici modelele plug-in-hybrid nu au fost mai norocoase, în acest caz scăderea fiind de 19.6%.
Interesant este că germanii s-au întors la maşinile convenţionale, vânzările acestea crescând surprinzător. Maşinile cu motoare pe benzină au avut o creştere de 9.1%, în timp ce modelele cu motoare diesel au atins o creştere de 9.5%.
Deloc surprinzător, vânzările de mașini cu zero emisii s-au prăbușit. Spre exemplu, în ianuarie 2024, vânzările de mașini electrice au scăzut cu 54.9% în Germania, comparativ cu prima lună din 2023. De asemenea, vânzările de mașini plug-in hybrid au scăzut și ele cu 19.6%.
În ciuda acestor creșteri, piața de autoturisme a înregistrat o scădere de 11.7% în ianuarie, față de decembrie 2023.
De vină pentru aceste scăderi nu ar fi doar eliminarea bonusurilor acordate de stat, sunt de părere experții.
Acum dacă suntem corecţi, comparaţia făcută de autorii articolului nu este chiar foarte justă, pentru că ei au comparat două luni consecutive şi nu aceeaşi lună din ani diferiţi. Personal cred că au cam comparat mere cu pere, pentru că decembrie este cunoscută ca fiind o lună bună a vânzărilor de orice fel şi în plus bonusul dat de stat a fost activ, în timp ce perioada ianuarie – februarie este tradiţional modestă în vânzări.
Îți recomandăm:
cuvinte cheie: bonusuri mașini electrice Germania