adplus-dvertising

Continental a dezvoltat noi frâne pentru maşinile electrice, mult mai subţiri, ca să nu le mai înlocuiască proprietarii atât de rar

Frâne mașini electrice.

Gigantul german Continental, furnizor de o mulţime de componente în lume auto, a dezvoltat noi frâne special adaptate pentru maşini electrice, cu calităţi care sunt oarecum discutabile. Frânele sunt mult mai puţin utilizate la o maşină electrică, în raport cu una convenţională, spun cei de la Continental, diferenţa ajungând până la 80%, iar acum germanii au creat frâne care să reflecte această intensitate redusă de pe maşinile electrice, relatează piataauto.md

La prima vedere, pare o soluţie de genul celei care vină să nu lase proprietarii de maşini electrice fără grija schimbării plăcuţelor.

Acum se întâmplă adeseori ca proprietarii de maşini electrică să schimbe plăcuţele de frâne la 150-200 mii km, pentru că regenerarea preia o mare parte din sarcinile uşoare de frânare. Iar frânele noi de la Continental au discuri de frână mai subţiri, dar şi plăcuţe de frânare mai subţiri, astfel încât… ajung să se uzeze mai repede. Scuza oficială este că astfel se reducere semnificativ greutatea, cu până la 3-5 kg mai puţin pe fiecare roată. Însă efectiv asta va însemna că proprietarii de maşini electrice vor fi readuşi de la un interval „prea mare” de schimb al plăcuţelor şi discurilor de frână la unul mai uzual, de vreo 40-50 mii km.

Aici apare, însă, şi o problemă mare, pe care Continental pare s-o conştientizeze. Maşinile electrice sunt mai grele, astfel încât atunci când frânează intens, uneori frânele obişnuite nu sunt suficiente pentru ele.

Tocmai de asta modele precum Tesla Model S Plaid îşi topeau frânele după câteva viraje pe circuit şi apoi erau extraordinar de inferioare. Continental menţionează că ştie că maşinile electrice sunt mai grele, aşa că noile discuri de frână mai subţiri sunt de diametru mai mare, pentru a putea opri mai eficient maşinile mai grele. Însă mai departe, din cauza cantităţii reduse de metal şi a grosimii mai mici, acestea se vor supraîncălzi. Cu alte cuvinte, noile frâne Continental promit să fie eficiente la câteva frânări de urgenţă, dar nicidecum în exploatări avansate pe un circuit, sau potrivite unui model mai sport.

Aşadar, având în vedere şi această clarificare, soluţia Continental pare şi mai mult una care vine să rezolve nu o problemă a proprietarilor de maşini electrice, ci una a companiei, care vinde prea puţine plăcuţe şi discuri de frână acestor proprietari şi vrea să le vândă mai des şi în număr mai mare.

Un ultim argument al celor de la Continental ar fi că noile frâne au plăcuţele mai depărtate de disc decât cele normale, astfel, încât rezistenţa reziduală generată de acestea să fie minimă şi să asigure o inerţie mai mare a maşinilor electrice.

Şi dacă aceste frâne noi pentru maşini electrice de la Continental ne pot părea o idee strict pentru a genera mai mulţi bani companiei, atunci Continental ne mai aminteşte că, de fapt, ei consideră că ar trebui să revenim la frânele cu tamburi la maşinile electrice, atât pe puntea faţă, cât şi pe cea spate, că acolo ar fi un soi de mediu încapsulat, care nu mai permite particulelor de la plăcuţele de frână să fie dispersate. Şi, eventual, schimbul s-ar face cu întreg blocul, după o durată ceva mai mare de exploatare. La un preţ mai mare, evident.

Aceste propuneri de la Continental nu fac decât să ne amintească cât de admirabilă e calea unor producători noi de maşini electrice, care-şi fac ei toată ingineria proprie, iar dacă ajung să cumpere de la furnizori, o fac doar dacă aceştia le livrează specificările exacte necesare maşinii lor, nu invers. Şi există, desigur, producători care bifează asemenea componente de pe raft de la furnizori, adunând totul într-un amalgam final, fără prea multă inginerie proprie. Continental e fără îndoială o companie dezvoltatoare de multe tehnologii în lumea auto şi unul din furnizorii principali la nivel mondial, dar aceste frâne pentru maşini electrice par a fi făcute strict pentru a genera mai mulţi bani companiei, care se acoperă cu nişte pretinse calităţi mai bune livrate special pentru maşini electrice.

Îți recomandăm:

Cererea de mașini electrice la nivel global scade abrupt. Marii producători suspendă investiții de zeci de miliarde

cuvinte cheie: frâne mașini electrice

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Project-E și pe Google News

Project-E
Project-E
Project-E formează o comunitate de autori ce doresc să împărtășească din experiența și cunoștințele proprii pentru a oferi o perspectivă pozitivă societății. Abordăm teme economice, vorbim despre societate, educație și despre experiențe de viață. Membrii comunității Project-E sunt profesioniști care prin exemplul propriu doresc să aducă un plus de valoare societății românești

Recente

Educatie Financiara

Asigurari

ÎȚI RECOMANDĂM

Comentarii

Project-E aplică noua politică de protecție a datelor cu caracter personal și modificările propuse de Regulamentul (UE) 2016/679. Prin continuarea navigării pe platforma noastră confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica Cookie.

Salvat!
Setări Cookie

Project-E aplică noua politică de protecție a datelor cu caracter personal și modificările propuse de Regulamentul (UE) 2016/679. Prin continuarea navigării pe platforma noastră confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica Cookie.

Cookie-urile necesare sunt absolut esențiale pentru ca site-ul să funcționeze corect. Această categorie include numai cookie-uri care asigură funcționalități de bază și caracteristici de securitate ale site-ului. Aceste cookie-uri nu stochează nicio informație personală.

  • cookielawinfo-checkbox-{nume-sectiune}
  • wordpress_gdpr_cookies_allowed
  • wordpress_gdpr_cookies_declined
  • wordpress_gdpr_allowed_services PHPSESSID

Refuz toate
Accept toate