BMW nu va mai produce motoare termice în Germania. BMW a declarat că își va restructura fabricile germane pentru a construi mașini și componente electrice și va transfera producția de motoare termice în fabrici din Anglia și Austria, ca parte a unei schimbări mai ample către mașini cu emisii scăzute.
„Până la sfârșitul anului 2023, toate fabricile noastre germane vor produce cel puțin o mașină complet electrică”, a declarat Milan Nedeljkovic, membru al consiliului de conducere al BMW responsabil cu producția, într-un comunicat miercuri.
Fabrica BMW din München, Germania, care fabrică în prezent motoare cu ardere în 4, 6, 8 și 12 cilindri, va fi reamenajată pentru a face vehicule electrice de ultimă generație cu o investiție de 400 de milioane de euro până în 2026.
Reprezentanții BMW au declarat că producția de motoare cu 8 și 12 cilindri se va muta de la München la Hams Hall din Anglia, iar celelalte motoare vor fi produse la Steyr, Austria.
Uzinele din München, Dingolfing și Regensburg din statul german Bavaria, unde își are sediul BMW, vor primi majoritatea investițiilor.
Mașina BMW i4 complet electrică va fi construită la München; o versiune complet electrică a mașinilor din seria 5 și 7 va fi fabricată la Dingolfing, Germania, iar modelul X1 electric va fi produs la Regensburg.
Fabrica BMW din Leipzig, Germania, va începe să producă Mini Countryman în versiuni cu motor cu combustie și electrice, iar fabricile din Regensburg și Leipzig sunt pregătite pentru a produce module de baterii.
BMW își va îmbunătăți structura costurilor cu 500 de milioane de euro până la sfârșitul anului, a mai spus compania.
Fabricile de pe tot globul cer investiții în mașinile de ultimă generație, pe măsură ce vehiculele electrice câștigă popularitate în rândul consumatorilor și pe măsură ce guvernele grăbesc dispariția motorului cu ardere.
Germania a dezvăluit miercuri o schemă de 3 miliarde de euro (3,56 miliarde de dolari) pentru a promova mașinile cu emisii scăzute, iar Marea Britanie a anunțat că va interzice vânzarea de mașini și camionete noi pe benzină și diesel din 2030.
BMW marchează sfârșitul unei ere în Germania, deoarece ultimul motor cu ardere internă (ICE) și-a părăsit linia de producție din München.
Acest lucru nu înseamnă un adio complet de la motoarele cu ardere pentru BMW, dar este o mișcare de amploare.
Fabrica BMW din München, un loc care a fost sinonim cu vuietul motoarelor cu ardere internă de peste șase decenii, trece printr-o transformare. Fabrica, care asambla i4 electric din octombrie 2021, urmează să devină acum un hub pentru viitoarele vehicule electrice ale BMW. Printre modelele anticipate se numără Seria 3 electrică (i3), i3 Touring și o nouă iterație a lui i4. Aceste modele fac parte din Neue Klasse of EVs de la BMW, cu șase modele estimate să fie lansate între 2025 și 2027.
Într-un echilibru izbitor între vechi și nou, BMW și-a stabilit obiectivul ca 50% din vânzările sale să fie vehicule electrice până în 2030. Această abordare reflectă viziunea pragmatică a companiei despre pregătirea pieței pentru o tranziție completă la vehiculele electrice.
Deși investește semnificativ în vehiculele electrice, BMW nu abandonează moștenirea sa de motoare cu ardere internă, crezând în coexistența ambelor tehnologii.
Influența politicului asupra industriei auto
Se pare că politicienii germani nu înțeleg care sunt criteriile economiei de piață in segmentul automotive in ultimele doua decenii. De asemenea, politicienii de la Bruxelles se pare că nu înțeleg că din cauza deciziilor lor eronate piața va fi invadată de modele chinezești, subvenționate de Beijing. Asta în timp ce industria europeană de automobile va fi îngropată de politicile verzi. În timp ce China va deveni o forță, sectorul auto european riscă să intre în faliment.
Îți recomandăm:
Tesla S are cea mai rapidă depreciere dintre masinile electrice pe o perioada pe 5 ani
cuvinte cheie: motoare BMW