Taxa de stațiune în Mamaia. Scandal, adevăr și mit!
Introducerea taxei de stațiune în Mamaia a declanșat, în ultimele zile, râuri de comentarii pe Facebook, piața publică online preferată de români. Și-au exprimat părerea oameni care vin frecvent în Mamaia, localnici, dar și români care recunoșteau că nu au mai fost de zece ani pe litoralul românesc.
Adevăr și mit despre taxa de promovare din Mamaia!
În primul rând, această taxă nu este nouă! Instituită de primarul Radu Mazăre, taxa a fost încasată până când următorul primar, Decebal Făgădau a decis să o suspende. Până la această decizie, taxa de promovare o achitau toți agenții economici care funcționau în stațiunea Mamaia. Să nu credeți că plăteau din buzunarul lor! Nici vorbă! Taxa era achitată de turiști, fie în prețul camerei, fie prin notele de plată de la restaurant sau în tariful șezlongului închiriat pe plajă.
Din 2023, taxa va fi încasată de agentul economic direct de la turist (și asta doar în cazul spațiilor cu destinația de cazare). Proprietarii restaurantelor, teraselor, beach bar-urilor și a celorlalte spații din stațiunea Mamaia vor continua să plătească direct taxa de promovare la Primărie, ceea ce înseamnă că, la rândul lor, aceștia o vor introduce în prețurile bunurilor pe care le vând sau le închiriază.
Taxa din Mamaia mai mică decât în sudul litoralului românesc, Sinaia, Turcia, Austria și Bulgaria
Revenind la taxa de stațiune în Mamaia, aceasta este de 1% din valoarea pachetului turistic. Atenție- pachetul turistic se referă doar la cazare ( fără mese) și fără TVA. Dacă verifici puțin ce taxe sunt pe litoral ca și valoare absolută, vei observa că turistul care vine în Mamaia va achita la fel sau mai puțin decât în sud. Iată ce taxe veți plăti dacă vă cazați și în alte destinații din România.
Să nu credeți că scăpați de taxa de turist în Bulgaria, Turcia, Austria, Belgia sau Italia
Ce se alege cu banii colectați din taxa de stațiune/oraș, acolo este de fapt “știrea”
Fiecare destinație trebuie să folosească acești bani încasați de la turiști în beneficiul stațiunii, dar și al celui care o vizitează.
De ce nu a fost scandal și bulă de hate în sudul litoralului când a fost introdusă taxa de 5 lei/zi/turist? Când Mamaia anunța parcarea de 10 lei pe oră, în sud se anula taxa de parcare. Transportul de la Olimp la Mangalia a fost gratis în sezonul 2022 și a fost asigurat cu autobuze electrice. Singura zonă de pe litoral reprezentată la Târgul Național de Turism din București, organizat în februarie, a fost tot Mangalia.
Cu alte cuvinte, atunci când banii pe care îi încasezi se întorc pentru binele comunității și al oaspeților care plătesc să vină în destinație, nici nu mai contează valoarea taxei.
Turiștii care vor alege Mamaia în sezonul 2023 nu vor simți vreun beneficiu al plătirii taxei de stațiune. Este mult prea târziu să mai poți organiza ceva cu bani publici. Dar, dacă nici în 2024 nu se va simți că taxa chiar ajută la promovarea stațiunii Mamaia, iar turiștii nu vor beneficia de servicii noi, atunci nu va mai fi o simplă bulă de hate pe rețelele de socializare, ci totul se va transforma într-un mega scandal.
sursa: Funky Travel
Îți recomandăm:
cuvinte cheie: Taxa de stațiune în Mamaia