Taxa solidaritate
Să facem un mic și banal calcul pentru dl. Ciolacu. Patriot, socialist, democrat, ignorant, prost sfătuit și consiliat și, mai ales, iubitor de patrie și popor:
- 2021, compania Dacia Renault:
– cifra de afaceri a fost de: 21.441.608.926 lei.
– profitul brut contabil: 513.347.212 lei.
– profitul impozabil al anului: 107.932.848 lei.
– impozit pe profit plătit: 15.059.631 lei
Profitul net după impozitarea lui este de: 92.873.217 lei
Taxa de solidaritate de 1% aplicată cifrei de afaceri a companiei ar genera un impozit suplimentar de: 214.416.089 lei. Adică o sumă de 2,2 ori mai mare decât profitul net. Ar genera o pierdere companiei de -121.542.872 lei.
- 2021, compania Ford România:
– cifra de afaceri a fost de: 11.518.530.872 lei
– profitul net: 61.664.713 lei
Taxa de solidaritate aplicată de 1% aplicată cifrei de afaceri ar genera un impozit suplimentar de: 115.185.309 lei. Adică, o pierdere pentru companie de -53.520.596 lei.
Pentru Dacia România lucrează cam 13.000 de salariați și pentru Ford România cam 6.000 de salariați. Plus industriile conectate la cele două fabrici, alea care sunt. Cele două companii dau jumătate din exporturile României. Plus alte taxe și contribuții, nu doar impozitul pe profit, la ambele fiind în creștere în 2021, față de anii anteriori.
Citește și: Taxa de „solidaritate” este taxa de incompetență a guvernului de a rezolva alte inechități mult mai grave din economie: pensiile speciale, evaziunea fiscală și averile ilicite
Concluzia este una foarte simplă: cred că ar trebui să încetăm urgent cu aberațiile fiscale și cu tot acest haos creat cu scopul de a lovi în economia românească, în stabilitatea ei și în mersul ei înainte.
Noi ne distrugem economia mai ceva ca ucrainienii, fără să ne atace nimeni. Avem idioții noștri utili, gata să servească pe oricine dă mai mult. Eu cred că orice politică publică, mai ales cea fiscală, ar trebui să aibă în spate astfel de calcule care trebuie bine fundamentate și prezentate tuturor. Al naibii program de guvernare: să pui pe butuci toată România, provocând pierderi pe bandă rulantă. Din solidaritate, auzi tu!
Notă: Ce se întâmplă cu situația în care se decide ca cele două impozite să nu se plătească simultan (deocamdată nu e clar, încă se bâlbâie pe subiect) – diferența nu este semnificativă, pe cele două cazuri prezentate aici. Să luăm Dacia, de exemplu. Ei au plătit în 2021 un impozit pe profit de 15.059.631 lei. Calculat la cifra de afaceri, ar fi datorat 214.416.089 lei. Îl vor plăti pe acesta din profitul brut, și nu îl mai plătesc pe cel pe profit de 16%. Adică, în loc să fie pierderea ca în exemplul inițial (cazul în care s-ar plăti ambele și vorbim de o supra-taxă) de -121.542.872 lei, va fi de ”doar” -106.483.241 lei.
Sursele datelor: Dacia România, Ford România.
Îți recomandăm:
cuvinte cheie: Taxa solidaritate