Greenfield, cartierul nimănui
În ultimele zile s-a discutat intens despre problemele de acces ale cartierului limitrof Greenfield. Motivul este închiderea uneia dintre cele două străzi care leagă cartierul de capitală.
Accesul în cartierul Greenfield
Până acum o săptămână, accesul în Greenfield se realiza pe două străzi. Una dintre ele se numește Aleea Teișani și are o singură bandă pe sens, aceasta leagă cartierul de DN1. Problema e că strada este legată de sensul de mers care iese din București. Astfel, pentru a merge spre centrul capitalei, un locuitor din Greenfield are două variante. Poate intra pe DN1, să traverseze podul spre orașul Otopeni, să iasă în șoseaua de centură pentru ca mai apoi să urce din nou pe pod și să-l traverseze în sens invers. De asemenea, poate ieși în șoseaua de centură pentru a face un ocol de 8 km. Evident ambele variante sunt departe de a fi ideale.
Cealaltă rută, strada Vadul Moldovei este doar parțial asfaltată și are un statut „interesant”. Partea asfaltată, aproximativ 80%, este drum forestier, iar restul face parte din fondul forestier național. Altfel spus, 20% din stradă este oficial pădure. Denumită și “În ultimele zile s-a discutat intens despre problemele de acces ale cartierului limitrof Greenfield” această stradă a fost închisă recent de Romsilva. Decizia a dus la cozi interminabile pe Aleea Teișani. În momentul de față, un drum de 2.5 km poate dura și 60 de minute la ore de vârf.
Cine e de vină pentru situația din Greenfield?
Sunt mai multe entități implicate în această problemă și e greu de găsit un singur vinovat pentru ceea ce se întâmplă în Greenfield. Primii arătați cu degetul de cetățeni au fost cei de la Romsilva care au închis “drumul prin pădure” peste noapte. Este greu de înțeles de ce un drum intens circulat în ultimii doi ani trebuie închis în astfel de condiții. Romsilva se apără spunând că este vorba de un drum forestier pe care se circulă ilegal. Afirmația e complet adevărată conform unei hotărâri judecătorești din anul 2017. Totuși, întrebarea rămâne, de ce acum?
Alt vinovat pentru această problemă pare a fi dezvoltatorul care nu face ce a promis și anume acces în cartier din șoseaua de centură. Pentru că discuția ar deveni prea tehnică este bine să ne limităm la câteva precizări. Dezvoltatorul a lăsat mereu impresia în relația cu primăria că dorește o cale de acces din șoseaua de centură. Atât în 2008 cât și în 2019 au fost înaintate PUZ-uri. Pe de altă parte, este posibil ca dezvoltatorul să se fi luptat neoficial pentru folosirea “drumului prin pădure”. Se pare că în anumite discuții dezvoltatorul a spus cu subiect și predicat că nu realizează accesul din șoseaua de centură pentru că este mult prea scump.
Evident, cel mai mediatizat conflict a fost cel dintre locuitorii din Greenfield și primării
Cartierul Greenfield este în Sectorul 1, astfel acesta este un nou scandal în care este implicată Clotilde Armand. De la începuturile carierei sale politice, actualul primar al Sectorului 1 a avut poziții contradictorii în legătură cu acest drum. Pe de-o parte susținea că nu e de acord să existe un drum prin pădure, ca să bucure electoratul “verde”. Pe de altă parte spunea că o să rezolve problema “drumului prin pădure” pentru a nu pierde voturile celor din Greenfield.
Se pare că în 2017 s-a realizat un plan prin care să se facă legal o cale de acces prin pădure. Romsilva ar fi urmat să cedeze către primărie partea din stradă ce are statut de drum forestier. De asemenea, cealaltă parte din stradă urma să fie scoasă din fondul forestier pentru a fi asfaltată și dată în folosință. În compensare, dezvoltatorul urma să ofere un teren apt pentru împădurire. Oarecum surprinzător, toate părțile și-au făcut datoria. Romsilva a dat un aviz în acest sens în 2019, iar consiliul local al Sectorului 1 a mandatat primarul să ceară “drumul prin pădure”. Problema e că primarul refuză.
Se pare că Clotilde Armand nu vrea să ia drumul în administrare. Apoi, Armand acuză Romsilva că a închis drumul ca o manevră politică, deși acest scandal apare într-un moment fără miză electorală. La prima vedere pare ciudat. De ce nu ia primăria drumul pentru ca apoi să-l deschidă?
În loc de concluzie
Clotilde Armand refuză sistematic să pună în aplicare mandatele primite de la Consiliul General al Municipiului București și de la Consiliul Local al Sectorului 1 care îi spun să ia în administrare strada Vadul Moldovei. Din acest motiv, pentru Armand pare că urmează proteste din partea cetățenilor și un proces în instanță intentat de consilierii locali ai PNL Sector 1. Acum primarii și dezvoltatorul se războiesc în declarații futile pe rețelele sociale, dar probabil că nu s-au întâlnit nici măcar o dată în ultimii doi ani pentru a găsi soluții rapide pentru cetățeni.
Pe rezidenți pare că-i interesează mai puțin cine câștigă și cine pierde din necazul lor. Ei nu vor vinovați, vor soluții. Soluțiile pot veni numai de la Clotilde Armand și Nicușor Dan. Totuși, pare că ei și-au făcut deja calculele electorale în legătură cu “drumul prin pădure”. Au ales să ignore peste 6000 de cetățeni din Greenfield pentru a nu supăra, se pare, ONG-urile verzi. În plus, pare că nici în cazul unui eventual drum nou de acces, primarii nu doresc să se implice prea mult. În loc să facă drumul și să rezolve problema, Clotilde Armand și Nicușor Dan aleg să-i lase pe cetățeni cu mâna întinsă la un dezvoltator de rea credință.
Îți recomandăm:
cuvinte cheie: Greenfield