adplus-dvertising

Supermarket, modelul comercial de succes în România

Supermarket, un model comercial de succes

Supermarketul este un spațiu comercial urban unde se vând bunuri de consum în sistem de autoservire. Produsele comercializate în supermarket au o largă diversitate, de la hrană și produse de folosință casnică, la haine și parfumuri. În multe cazuri supermagazinele fac parte din lanțuri naționale sau internaționale. Un supermarket, oferă, în general, produse la preț convenabil și încearcă să obțină profit prin masa mare de produse vândute.

Supermarketurile sunt o mare invenție a lumii moderne. Un semn de civilizație

Un tip de serviciu comercial dedicat celor care vor să salveze timp și bani, din diferite motive. Consumatorii au beneficii clare de pe urma lor. Altfel, dacă nu ar exista consumatori suficienți care să le treacă pragul, nu ar apărea ca ciupercile după ploaie. Nu s-ar concura între ele atât de agresiv. O grămadă de români au înțeles avantajele lor și le trec pragul.

Consumatorii români le preferă, asta ar trebui să fie clar pentru toți producătorii de orice

Pentru o agricultură precum cea din România, cu un potențial enorm, supermarketurile reprezintă o oportunitate enormă. Atât pentru produsele de bază cât și pentru industria prelucrătoare. Din păcate, mulți producători nu vor să înțeleagă ce înseamnă să semnezi un contract cu un supermarket. Pe scurt, când vinzi unui supermarket trebuie să poți produce volume mari la un raport calitate-preț cerut de consumator. Să nu ai sincope în livrare și să oferi ce ai promis.

Îți recomandăm:

De ce ar fi cazul să puneți niște bani deoparte. 5 motive să scurtăm lista de cumpărături

Supermaketurile caută bunuri cu valoare adăugată cât mai mare (cireșe iarna, de exemplu). Supermarketurile impun condițiile cerute de consumatori. Sunt mecanisme de piață vitale în economiile dezvoltate. Sunt mecanismele care te conectează direct la cei mai năzuroși consumatori. La enorm de mulți consumatori, uneori chiar din afara țării. Consumatori pe care nu ți i-ai dori să îi ignori, dacă vrei să dai lovitura!

Și atunci, neputincioși, producătorii români preferă atitudinea păguboasă a strugurilor care sunt acri

Îmbrățișează teoria conspirației. Aceștia cred ca supermarketurile au un plan al lor ascuns și tenebros. Sau cred că pornesc chiar un program politic ostil de eliminare sau restricționare a lor pe piață. Consecința e clară și tipică unei țări bananiere. Anume, menținerea unui nivel de țară insulară, cu schimburi de bunuri prin barter.

Ne dorim schimburi a marginea drumului, la poarta casei sau pe capul tarlalei producătorului?

Costul s-ar muta în mod ilogic pe spinarea consumatorului. În lipsa supermarketurilor, consumatorul ar trebui să îl caute el pe producător, pe costul lui,. Acest lucru se întâmplă pentru că producătorul refuză să ajungă la el prin mecanisme de piață mult eficiente și ieftine.

Singurul mod de a crește calitatea și a scădea prețul este de a convinge producătorii să se conecteze la noi prin supermarketuri. Cât mai mulți și cât mai repede!

Îți recomandăm:

Chix Friday: „Deschid site-ul, dau click pe televizor și… nu se poateeeeee, stoc indisponibil”

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Project-E și pe Google News

Cristian Păun
Cristian Păun
Cristian Păun este profesor universitar la Academia de Studii Economice din București, în cadrul Facultății de Relații Economice Internaționale. Lucrările sale academice sunt axate pe tema gestionării riscurilor, a efectului de contagiune internațională a crizei, a problemelor bancare și de politică monetară. Este director executiv al Societății Române de Economie din 2009 și a fost Prodecan al Facultății de Afaceri și Economie Internațională din 2016 până în 2024 (responsabil cu activitățile de cercetare). A ocupat și funcția de Președintele Fondului românesc pentru garanții și împrumuturi pentru IMM-uri, din ianuarie 2020 până în iunie 2021, fiind unul din inițiatorii Programului IMM-Invest.

Recente

Educatie Financiara

Asigurari

ÎȚI RECOMANDĂM

Comentarii

Project-E aplică noua politică de protecție a datelor cu caracter personal și modificările propuse de Regulamentul (UE) 2016/679. Prin continuarea navigării pe platforma noastră confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica Cookie.

Salvat!
Setări Cookie

Project-E aplică noua politică de protecție a datelor cu caracter personal și modificările propuse de Regulamentul (UE) 2016/679. Prin continuarea navigării pe platforma noastră confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica Cookie.

Cookie-urile necesare sunt absolut esențiale pentru ca site-ul să funcționeze corect. Această categorie include numai cookie-uri care asigură funcționalități de bază și caracteristici de securitate ale site-ului. Aceste cookie-uri nu stochează nicio informație personală.

  • cookielawinfo-checkbox-{nume-sectiune}
  • wordpress_gdpr_cookies_allowed
  • wordpress_gdpr_cookies_declined
  • wordpress_gdpr_allowed_services PHPSESSID

Refuz toate
Accept toate