Se pare că una dintre cele mai mari companii de zbor low-cost s-a folosit de criza coronavirus ca să scape de oamenii cu cele mai multe zile de concediu medical luate și de piloții care erau considerați dificili.
Angajații din categoriile de mai sus erau catalogate, după înregistrările care au ieșit de la ei, mere stricate.
Respectiva companie aeriană a anunțat planuri de reducere a 1000 de locuri de muncă sau 20% din forța de muncă, începând cu aprilie 2020. Compania anunța, de asemenea, că are o lichiditate excelentă, la sfârșitul lunii martie 2020. De asemenea, compania a înregistrat un profit net de peste 300 milioane EUR pentru exercițiul financiar încheiat la 31 martie 2020.
Compania aeriană a declarat că o analiză independentă a gestionării concedierilor nu a găsit niciun indiciu că aceasta ar fi acționat ilegal, dar „s-ar putea să fi fost luați în considerare unii factori care erau incompatibili cu cultura comunicării deschise și oneste.”
O înregistrare audio a circulat printre piloți, în care erau precizate detalii ale unei întâlniri virtuale desfășurată în aprilie 2020, la care un manager a spus personalului din subordine să întocmească liste cu angajați problemă, deoarece compania aeriană urmărea concedierea a peste 200 de angajați, în rândul piloților și cursanților.
„Începem cu merele stricate”, se aude pe înregistrare un manager, înainte de a sugera concedierea „angajaților ce au avut zile de concediu medical” și pe cei ce au refuzat să lucreze în zilele libere.
Solicitat să comenteze scrisoarea și înregistrarea, un purtător de cuvânt al companiei a declarat: „Este clar că s-a folosit un anumit limbaj într-un apel intern care nu reflectă procesul întreprins și nici valorile companiei și că este o chestiune pe care o regretăm”.
Știm că în multe organizații există această practică de a cere de la oameni să nu aibă viață personală, sărbători sau personalitate și deseori tratăm asta ca fiind normal, ca o parte negativă a unor cariere, însă poate e un moment bun ca să schimbăm asta.
A cere supunere totală angajaților este contraproductiv în orice sector, dar în cel de aeronautică poate să fie chiar catastrofal, pentru că ne-am aștepta ca piloții, de care depindem, să fie în forma lor maximă, atât fizic, cât și mental.
Astfel de cazuri sunt puncte bune de a porni discuția despre ce și cât se poate cere de la oameni la locul lor de muncă și ce poate fi încă considerat ca așteptare normală și unde începem să vorbim de prea mult.