Dacia a lansat modelul Spring, primul model electric al companiei. Deși este produsă sub un nume românesc, acest model este realizat exclusiv în China. În primele două zile s-au înregistrat peste 4000 de comenzi , însă doar 700 de modele Spring vor putea fi livrate în cursul acestui an.
Compania Dacia descrie modelul Spring astfel: robust, spațios și electric, noul Spring Electric este un vehicul de oraș care îmbină valorile de bază ale brand-ului Dacia cu avantajele unei motorizări 100% electrice. Pentru călătoriile tale în oraș și în apropiere, descoperă plăcerea unei deplasări rafinate și silențioase, fără zgomote provenite de la motor și alte vibrații neplăcute.
Dacia Spring va fi comercializată în România la preturi cuprinse între 16.800 şi 18.100 de euro, având o autonomie de 230 de kilometri conform ciclului WLTP şi de 305 kilometri conform ciclului WLTP City, care cuprinde doar partea urbană a ciclului omologat.
Dacia Spring este construită pe aceeași platformă cu Renault City K-ZE, model produs, de asemenea, în China începând cu 2019, care în sine se bazează pe Renault Kwid produs în India și Brazilia și realizat pe platforma CMF-A. Pentru a îndeplini standardele europene de siguranță, modelul Dacia Spring a fost reproiectat și are un șasiu întărit. Dacia Spring a fost proiectată de Grupul Renault iar producţia va fi realizată în China. China are un întreg sistem proiectat pentru dezvoltarea şi producţia maşinilor electrice, iar acolo acest model se poate produce cel mai rapid pentru a fi livrat pe piaţa europeană.
Dacia Spring beneficiază, în serie, de numeroase echipamente de siguranţă, printre care: limitator de viteză, ABS, ESP, repartitor electronic al forţei de frânare, şase airbag-uri, apel de urgenţă (buton SOS), aprindere automată a farurilor şi frânare automată de urgenţă.
Modelul este disponibil, încă de la lansare, în trei culori – Kaoline White, Cenote Blue şi Lightning Silver. În viitor, se va adăuga o a patra opţiune – Goji Red.
Garanţia oferită este de trei ani sau 100.000 de kilometri pentru vehicul şi de opt ani sau 120.000 de kilometri pentru bateria electrică.
Privind prețul la care poate fi achiziționată Dacia Spring, prin programele Rabla Plus și Rabla classic, prețul acestui model scade până la 7700 euro. Astefl, Dacia Spring se poziționează în segmental mașinilor electrice accesibile.
Dacia Spring este cel mai ieftin automobil full electric, disponibil pe piața europeană.
Privind caracteristicile tehnice, garda la sol este de peste 15 centimetri, de nivelul unui crossover, suficientă pentru multe situații, dar în nicun caz de SUV.
Dimensiuni. Lungime 3734 mm, Lăţime 1622 mm, Înălţime 1516 mm, Ampatament 2423 mm. Jantele sunt de 14 inch.
Greutatea modelului Spring este de 970 kg.
Priza de încărcare este în față, sub un capac, ce se deschide prin intermediul unei manete din interior, amplasată sub volan, în partea stângă, lângă maneta ce deblochează capota motorului.
Deschiderea portbagajului se face de la un buton de pe capac. Volumul portbagajului este cel mai bun din clasă, cei 290 de litri (270 litri VDA) fiind suficienți pentru nevoia de spațiu pe distanțe scurte. Sub podeaua portbagajului este roata de rezervă de dimensiuni normale.
La interior, design-ul este simplu, comenzile fiind la îndemână, iar sistemul de infotainment este cel utilizat pe vechea generație Sandero.
În ceea ce privește puterea, modelul Spring este echipat cu un motor electric de 45 cp, ceea ce permite o viteză maximă de 120 km/oră. Dacia Spring atinge 100 km/oră în aproximativ 17 secunde. Dacia Spring se încarcă în aproximativ 1,5 ore, atunci când se utilizează o stație de încărcare de 30 kw.
Deși viteza maximă nu este una care să scoată în evidență performanțe sportive, autonomia modelului Spring este una foarte bună, oferind o autonomie reală de 200 km, maim ult decât suficientă pentru scopul pe care și-l propune Dacia.
Dacia oferă un model electric extrem de accesibil, conform filosofiei mărcii, care nu își propune să fie mai mult decât este, anume cea mai accesibilă mașină electrică de pe piață, care cu siguranță va deveni un hit, iar acest model va poziționa Dacia ca un jucător important în piața mașinilor electrice accesibile.
Autor: CV