Șeful Mazda a declarat că americanii nu mizează pe mașini electrice. Masahiro Moro, a declarat, în contextul crizei din industria auto, generată în mare parte de costurile ridicate ale electrificării vehiculelor, că americanii preferă mașini accesibile și fiabile, alimentate cu benzină și diesel, mai degrabă decât soluții electrificate. Constructorul japonez Mazda, alături de Toyota și Honda, nu a urmat exemplul altor mari producători care s-au lansat într-o cursă frenetică pentru electrificarea completă a autovehiculelor, începând să caute acum soluții pentru a face rentabile aceste investiții, dar cu prețul reducerii personalului și închiderii unor uzine.
Deși Mazda a început să adopte electrificarea, având în gamă mașini electrice, acest lucru se face într-un mod mai calculat, concentrându-se pe maximizarea eficienței motoarelor termice prin tehnologii de hibridizare.
A lansat și un model electric, MX-30, dar nu și-a bazat viitorul pe acesta. Iar motivul acestei abordări se pare că este bine fundamentat.
„Clienții caută soluții accesibile mai degrabă decât soluții electrificate. Ei caută o valoare mai bună. Ei caută în continuare un motor cu combustie internă fiabil. Dar vom fi capabili să facem totul într-o anumită versiune electrificată, inclusiv mild hybrid. Dacă ne uităm la clienții din SUA, aceștia caută motoare mai bune și mai fiabile”, a declarat Masahiro Moro, CEO-ul Mazda, într-un interviu pentru Automotive News.
Piața americană este extrem de importantă pentru Mazda și, conform planurilor companiei, se așteaptă ca două treimi din vânzările sale din SUA până în 2030 să provină din vehicule cu motoare pe benzină și hibride ușoare, iar doar o treime să fie dedicate vehiculelor electrice sau hibride plug-in.
Deși sedanul electric Mazda EZ-6, fabricat în China, și MX-30 e-Skyactiv R-EV, echipat cu un motor rotativ care funcționează ca generator de curent, nu au ajuns încă în SUA și Europa, pe piața tradițională, cu motoare termice, Mazda continuă să aibă succes în America. Până la sfârșitul anului 2024, compania preconizează livrarea a 600.000 de vehicule în America de Nord. Iar pentru 2025, Mazda își propune să atingă 450.000 de vânzări în SUA, ceea ce ar putea duce la depășirea propriilor recorduri de vânzări.
Mazda a adoptat o strategie inteligentă:
În luna februarie 2024, șeful Mazda declara: „Fiecare țară și regiune are propriul său mediu de mobilitate: stiluri de viață, modele de utilizare a vehiculelor, metode principale de generare a energiei și dezvoltarea infrastructurii, care influențează disponibilitatea stațiilor de încărcare – toate aceste factori trebuie luați în considerare. La Mazda, credem că oferirea unor soluții multiple – de la motoare diesel curate la hibride, hibride plug-in și vehicule electrice – care pot să se adapteze acestor situații diverse, păstrând în același timp libertatea de alegere a clienților, reprezintă calea cea mai rațională și practică pentru extinderea și accelerarea reducerii CO2 la nivel global.”
Îți recomandăm:
cuvinte cheie: Mazda mașini electrice