Producerea exclusivă de vehicule electrice ar putea avea ca efect o pierdere de locuri de muncă de milioane de lucrători, nu numai în Europa, ci și în Japonia. Dacă vehiculele electrice vor deveni singura opțiune de pe piață, ar putea lăsa 5,5 milioane de lucrători fără loc de muncă, susține președintele Toyota, Akio Toyoda.
Președintele Toyota, Akio Toyoda, avertizează asupra consecințelor semnificative pentru industria auto din Japonia într-un viitor destinat exclusiv vehiculelor electrice.
El prezice că 5,5 milioane de locuri de muncă, inclusiv poziții în cadrul lanțului de aprovizionare al Toyota, ar putea dispărea.
Akio Toyoda și-a reafirmat sprijinul pentru vehiculele pe benzină, exprimându-și îndoielile cu privire la trecerea completă la opțiunile numai electrice.
Președintele Consiliului de Administrație al companiei japoneze Toyota, Akio Toyoda, a fost întotdeauna direct cu privire la părerile sale despre vehiculele electrice. În timp ce producătorul auto japonez a fost rezervat cu privire la angajamentul său față de un viitor complet electric, încercând să mențină un echilibru între combustibilii alternativi, motorizările hibride și adoptarea vehiculelor electrice, Akio Toyoda a fost tranșant afirmând că eforturile guvernelor și producătorilor de a interzice vehiculele ICE au fost lipsite de viziune.
Acum, președintele Toyota a prezis că, dacă la orizont se prevede un viitor exclusiv pentru vehicule electrice, sectorul auto, în special companiile care utilizează motoare cu combustie internă, vor pierde milioane de locuri de muncă. El a făcut aceste remarci în timpul unui eveniment la Universitatea Nagoya din centrul Japoniei , unde a dezvăluit un bust al tatălui său, Shoichiro Toyoda.
Avertyisment dur al lui Toyoda cu privire la viitorul exclusiv eletric: O amenințare pentru locurile de muncă și furnizori!
„Există 5,5 milioane de oameni ce lucrează în industria auto în Japonia. Printre aceștia se numără cei care fac dezvoltă motoare”, a spus Toyoda. „Dacă vehiculele electrice devin pur și simplu singura opțiune, inclusiv pentru furnizorii noștri, locurile de muncă ale acelor oameni vor fi pierdute.” Potrivit Reuters, Toyoda a continuat aceste comentarii reafirmându-și preferința pentru vehiculele pe benzină.
Comentariile lui Toyoda au produs ecouri similare cu remarcile pe care le-a făcut de-a lungul anilor. Pe lângă faptul că președintele Toyota preconizează dispariția unui număr mare de locuri de muncă în industria auto, executivul companiei japoneze i-a criticat și pe politicieni pentru impulsul lor pentru vehiculele electrice și a susținut că Japonia ar rămâne fără electricitate dacă toate vehiculele ar fi electrice. În schimb, Toyoda pledează pentru o cale mai echilibrată către tranziția energetică privind neutralitatea carbonului, una care să includă modele hibride și vehicule mai puțin poluante cu motare cu ardere internă.
Poziția foarte directă a lui Toyoda nu s-a dovedit a fi una populară în trecut. În timpul mandatului său ca CEO al Toyota, compania a fost clasată ca fiind a treia cea mai obstructivă companie în eforturile guvernului de a reduce schimbările climatice. La începutul acestui an, cea mai recentă realegere a sa ca președinte a fost contestată de unii investitori care consideră că perspectiva lui este defectuoasă.
Toyota prosperă pe fondul unei încetiniri a vânzărilor vehiculelor electrice
În ciuda controversei, Toyota culege în prezent beneficiile unei piețe de vehicule electrice care încetinește. În timp ce ponderea vehiculelor electrice continuă să crească, ritmul în care face acest lucru a înregistrat o încetinire semnificativă, ceea ce a determinat alți producători de automobile, cum ar fi Ford, GM și Volvo, să-și reevalueze strategiile anterior pentru vehicule electrice. Toyota, pe de altă parte, vinde mai multe mașini decât orice alt producător în SUA, în mare parte datorită gamei sale robuste (și în creștere) de modele hibrid.
Toyota reduce ținta de producție pentru vehiculele electrice cu 33% în 2026
Producătorul auto japonez și-a reevaluat cifrele de vânzări, declarând că încă urmărește să construiască 1,5 milioane de vehicule electrice anual până în 2026.
Nu cu mult timp în urmă, Toyota a fost criticată pentru că a mizat pe modele hibrid și pentru că are o gamă slabă de vehicule electrice. Aceasta a ajuns să fie strategia corectă, deși producătorul auto a anunțat în cele din urmă planuri pentru o mulțime de noi vehicule electrice.
Cu toate acestea, se pare că gigantul japonez este încă reticent în a produce vehicule electrice, deoarece publicația Nikkei afirmă că Toyota va „încetini semnificativ producția de vehicule electrice”. Potrivit Nikkei, producătorul auto intenționează acum să construiască 1 milion de vehicule electrice în 2026, ceea ce ar fi o scădere de 33%.
Deși aceasta este încă o creștere uriașă față de cele aproximativ 100.000 de vehicule electrice vândute anul trecut, Toyota a decis să reducă producția din cauza unei „încetiniri a pieței globale de vehicule electrice”. Ca parte a acestui efort, compania poate construi doar aproximativ 400.000 de vehicule electrice anul viitor.
Îți recomandăm:
cuvinte cheie: vehicule electrice pierdere locuri de muncă