Preț înlocuire baterie bmw i3. Încă o pagină din saga fascinantă a electrificării: anul trecut, un proprietar al unui BMW i3 din 2015 a primit o ofertă absolut umilitoare de 71.000 dolari pentru înlocuirea bateriei. Pentru context, modelul respectiv a costat în jur de 50.000 dolari atunci când era nou. În timp ce prețurile exorbitante pentru bateriile mașinilor electrice sunt deja o normă, aceasta pare să fie un exemplu de vârf al absurdității.
Conform unei facturi de la un service BMW din zona Seattle (SUA), proprietarul a fost informat că piesele ar costa 64.588 dolari, iar cu taxe incluse, suma a ajuns la 71.208 dolari – și asta înainte să fie calculat costul manoperei. Factura, care a fost făcută publică pe Reddit face și acum valuri în mediul online.
Postarea a fost comentatăde și de alți șoferi de BMW i3 care au împărtășit povești similare despre cât de mult au fost obligați să plătească pentru lucrări similare de înlocuire a bateriei. Majoritatea au raportat facturi de reparație în jur de 11.000 dolari, incluzând piesele și manopera. Totuși, au existat și câțiva norocoși care au fost primit oferte de peste 30.000 dolari pentru o baterie nouă pentru BMW-ul lor.
Potrivit CarBuzz:
Unii utilizatori de Reddit cred că dealerii nu sunt foarte dornici să facă reparația. Prin oferirea unor prețuri enorme, aceștia își sperie clienții să caute alternative (sau să cumpere o mașină nouă). „Nu pot să spună doar: ‘Nu vrem să o facem,’ așa că fac prețul atât de mare încât clienții sunt împinși să cumpere o mașină nouă,” a scris un utilizator în comentarii. Desigur, nu există dovezi că dealerii fac asta intenționat, așa că posesorii de i3 (și cei care conduc EV-uri mai vechi) ar putea fi nevoiți să caute soluții aftermarket.
Pachetul de baterii al unui i3 constă din opt celule. Dar chiar și dacă una dintre ele se strică, poate să te coste o avere. Așa că, dacă deții un i3 sau alt EV mai vechi, ar putea fi util să cauți un expert sau specialist care poate efectua aceste reparații pentru mult mai puțini bani. Un modul de baterie costă între 3.000 și 3.500 dolari, așa că e posibil ca reparația să fie efectuată pentru sume mai reduse, în comparație cu oferta ireală de peste 70.000 dolari. Având în vedere facturile de reparație ca acestea, nu e de mirare că oamenii privesc EV-urile ca pe niște obiecte de consum.
Partea cea mai insidioasă din toate acestea este că imită schimbările pe care companiile de telefoane mobile le-au implementat în ultimul deceniu pentru a face dispozitivele mai greu de reparat de către utilizatori.
Prin asigurarea că clienții nu pot pur și simplu să cumpere o piesă ieftină online și să o instaleze acasă (sau în ateliere de reparații independente) cu ușurință, afacerile își pregătesc terenul pentru interacțiuni repetate și venituri suplimentare. În 2010, aveai aproape 100% șanse să schimbi bateria telefonului tău fără mari probleme. Până în 2020, asta devenise o perspectivă improbabilă. Astăzi, e practic necesar să cauți ajutor de la compania de la care ai cumpărat dispozitivul.
Deși lucrurile sunt puțin diferite în sectorul auto, similitudinea dintre industria auto și cea a smartphone-urilor rămâne valabilă. Bateriile EV sunt într-adevăr foarte scumpe, costând aproape jumătate din costul total al vehiculului nou, iar majoritatea service-urilor independente nu sunt echipate pentru a le putea înlocui. Celulele se degradează de asemenea în timp, un sondaj realizat de JD Power stipulând că prețul uzual al unei baterii noi pentru EV-uri și hibride plug-in variază de obicei între 4.000 și 20.000 dolari.
Atunci, de ce vedem oferte care depășesc 50.000 dolari?
După cum s-a menționat în threadul Reddit, uneori magazinele nu vor să se ocupe de complicațiile suplimentare și suprataxarea clienților este o metodă bună de a scăpa de problemă. Dealerii sunt deja împărțiți în ceea ce privește cheltuielile uriașe necesare pentru a-și reamenaja facilitățile pentru a face față mai bine EV-urilor. Lucrul la ele necesită unelte specializate, protocoale de pregătire și piese care cu siguranță nu vor fi pe raftul din magazie și probabil nu pot fi expediate peste noapte prin curier.
Reprezentanți ai dealerilor au spus că EV-urile au început să devină o mare bătaie de cap pentru ei începând cu 2023. Acest lucru a devenit apoi cunoscut publicului când datele au indicat că volumele de vânzări din SUA s-au stabilizat vara trecută.
Presupunând că prețul materiilor prime va scădea în cele din urmă, problema se va rezolva de la sine pe măsură ce EV-urile devin mai comune. Cu toate acestea, când exact se va întâmpla asta este greu de prezis. În ciuda multor discuții despre strategiile de electrificare din cadrul industriei, aproape fiecare producător de mașini tradiționale care nu este Tesla a trebuit să-și ajusteze în mod repetat cronologia. O înlocuire „abordabilă” a bateriei poate fi tot 10.000 dolari peste câțiva ani.
Clienții BMW i3 sunt adesea preocupați de costul unei baterii noi pentru acest model. Se pare că sursele disponibile indică sume extrem de mari, ceea ce poate face ca vehiculele să devină „fier vechi” în cazul în care acumulatorul se defectează. Este important să detaliem în detaliu costurile și opțiunile de înlocuire pentru a înțelege impactul financiar pe termen lung al întreținerii acestor vehicule electrice.
Îți recomandăm:
cuvinte cheie: Preț înlocuire baterie bmw i3