adplus-dvertising

Adelin Petrișor povestește aventurile prin care a trecut într-un concediu cu mașina electrică, blocat între aplicații și stații nefuncționale

Adelin Petrișor: Aventura unui concediu cu mașina electrică, blocat între aplicații și stații nefuncționale

Adelin Petrișor, cunoscutul jurnalist TV, corespondent de război, prezent în Irak, Siria, Iran, Afganistan, Libia sau Coreea de Nord, ieșit de fiecare dat cu bine din diferite teatre de război, a fost înfrânt, cu ghilimelele de rigoare de aplicațiile utilizate pentru încărcarea mașinilor electrice la diferite stații.

Lipsa stațiilor de încărcare pentru mașinile electrice reprezintă o provocare majoră în România, limitând adoptarea pe scară largă a acestora. În plus, multitudinea de aplicații necesare pentru a accesa diversele rețele de încărcare complică și mai mult procesul, făcând experiența utilizatorilor mai puțin convenabilă. Aceste obstacole descurajează tranziția către mobilitatea electrică. Este esențial să se investească în extinderea infrastructurii de încărcare și în simplificarea accesului la aceasta pentru a încuraja utilizarea vehiculelor electrice.

În România, rețeaua de stații este insuficient dezvoltată, șoferii fiind puși, de multe ori, în situații neplăcute. Pe lângă numărul redus de stații, ești nevoit să folosești o multitudine de aplicații diferite pentru a accesa rețelele de încărcare. Această fragmentare poate transforma o călătorie plăcută într-o provocare logistică, crescând stresul și riscul de a rămâne fără energie în locuri izolate.

Adelin Petrișor povestește pe X (Twitter) aventurile prin care a trecut când a plecat în vacanță cu mașina electrică

Am plecat în vacanță cu o mașină electrică. Mi-am făcut planul, ca un serios șofer de EV și am găsit 2 stații de putere la un supermarket, foarte aproape de locul în care stăteam. M-am dus să încarc. Stațiile arătau că funcționează. Am ales să încarc fără aplicație. După 3 tentative, am rămas cu 840 de lei blocați pe card și fără curent. Eroare! Am sunat la bancă și am deblocat banii. Am zis să încarc cu una din aplicațiile recomandate. Nimic, tot eroare. Am mai descărcat o aplicație. La fel. În tot acest timp am încercat să vorbesc cu cineva la numărul trecut pe stație.

Am reușit după o oră, însă nu m-a ajutat în niciun fel. Am aflat că banii se deblochează, iar stațiile merg. Când la telefon nu răspundea nimeni, am fost și la supermarket. O domnișoară amabilă m-a informat că, deși numele magazinului e trecut pe stație, nu e treaba lor. Altă firmă se ocupă, să mai încerc să sun…Până la urmă am găsit o altă stație de putere, la un alt supermarket. Am mai descărcat o aplicație și, după aproape 2 ore, am pus mașină la încărcat. Îmi doresc concediu plăcut.”

Postarea lui Adelin Petrișor a dat naștere unei dezbateri constructive între utilizatorii platformei:

– :)) Încearcă cu Tesla! Evident, daca nu încarci la supercharger o sa ai nevoie de … aplicație… 

– Răspuns Adelin Petrișor: Nu mașina e problema. E un I5 M60, cu autonomie mare și interior peste Tesla. E desigur o părere ce ține de gust. Problema o reprezintă încărcarea cu multitudinea de aplicații, stații încă puține în anumite zone și tot așa..

– Adevărat! Lipsa unui standard de comunicare mașina – stație face experiența de încărcare neplăcută. La Tesla e suficient să conectezi cablul la mașina. Încărcarea începe automat și se finalizează la procentajul stabilit de tine. În plus, te notifică cu 5-10 minute înainte ca încărcarea se apropie de sfârșit. Experiența pozitivă am avut, până acum, cu Renovatio, Fines (în Bulgaria) și Plugpoint. Am înțeles ca este foarte bună și IONITY.

– Răspuns Adelin Petrișor: Am card Renovatio si da, au rețea civilizată. Nu sunt peste tot însă..

Chiar dacă în prezent șoferii de vehicule electrice se confrunta cu probleme, acestea sunt viitorul, mai ales în contextul în care numărul stațiilor de încărcare va crește

Construcția unor stații rapide de încărcare pentru mașinile electrice promite să revoluționeze modul în care ne raportăm la mobilitatea electrică, rezolvând două dintre cele mai stringente probleme ale utilizatorilor: timpii lungi de încărcare și cozile de la stațiile actuale.

Noile stații rapide, care vor fi amplasate strategic în puncte cheie din orașe și de-a lungul autostrăzilor, vor permite încărcarea rapidă a bateriilor mașinilor electrice, reducând timpul necesar pentru a obține o autonomie de sute de kilometri în doar câteva minute. Aceasta va elimina una dintre principalele preocupări ale șoferilor – timpul pierdut în așteptarea încărcării – și va face ca mașinile electrice să devină o opțiune și mai atractivă pentru cei care își doresc o deplasare rapidă și eficientă.

Pe lângă avantajul evident al reducerii timpilor de așteptare, aceste stații rapide vor contribui și la descongestionarea stațiilor existente, unde, din cauza cererii crescute, se formează adesea cozi. Prin distribuirea mai eficientă a încărcării între multiple stații rapide, șoferii vor beneficia de o experiență mai plăcută și mai puțin stresantă, fără a fi nevoiți să aștepte în rânduri.

Implementarea acestor stații de încărcare rapide nu doar că va simplifica viața utilizatorilor de vehicule electrice, dar va accelera și tranziția către un transport mai sustenabil. Pe măsură ce infrastructura de încărcare se îmbunătățește, tot mai mulți oameni vor fi încurajați să opteze pentru vehicule electrice, ceea ce va contribui semnificativ la reducerea emisiilor de carbon și la protejarea mediului.

În concluzie, dezvoltarea unei rețele extinse de stații rapide de încărcare reprezintă un pas esențial către un viitor în care mobilitatea electrică va fi nu doar fezabilă, ci și preferată de majoritatea șoferilor.

Mai jos postarea lui Adelin Petrișor:

Îți recomandăm:

Pe fondul vânzărilor slabe de maşini electrice, Toyota şi alţi producători japonezi încep a jubila, sugerând că ei au avut dreptate

cuvinte cheie: Adelin Petrișor

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Project-E și pe Google News

Project-E
Project-E
Project-E formează o comunitate de autori ce doresc să împărtășească din experiența și cunoștințele proprii pentru a oferi o perspectivă pozitivă societății. Abordăm teme economice, vorbim despre societate, educație și despre experiențe de viață. Membrii comunității Project-E sunt profesioniști care prin exemplul propriu doresc să aducă un plus de valoare societății românești

Recente

Educatie Financiara

Asigurari

ÎȚI RECOMANDĂM

Comentarii

Project-E aplică noua politică de protecție a datelor cu caracter personal și modificările propuse de Regulamentul (UE) 2016/679. Prin continuarea navigării pe platforma noastră confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica Cookie.

Salvat!
Setări Cookie

Project-E aplică noua politică de protecție a datelor cu caracter personal și modificările propuse de Regulamentul (UE) 2016/679. Prin continuarea navigării pe platforma noastră confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica Cookie.

Cookie-urile necesare sunt absolut esențiale pentru ca site-ul să funcționeze corect. Această categorie include numai cookie-uri care asigură funcționalități de bază și caracteristici de securitate ale site-ului. Aceste cookie-uri nu stochează nicio informație personală.

  • cookielawinfo-checkbox-{nume-sectiune}
  • wordpress_gdpr_cookies_allowed
  • wordpress_gdpr_cookies_declined
  • wordpress_gdpr_allowed_services PHPSESSID

Refuz toate
Accept toate