Coreea de Sud mașini electrice. În ultimii ani, pe măsură ce tehnologia mașinilor electrice a avansat semnificativ și sistemele de management al bateriilor s-au îmbunătățit, statisticile indică faptul că incendiile cauzate de aceste vehicule sunt acum mai rare decât cele provocate de mașinile pe benzină. Totuși, este important de menționat că, atunci când un incendiu apare, stingerea acestuia poate fi extrem de dificilă și, în unele cazuri, daunele pot fi considerabile. Unul dintre cele mai severe incendii provocate de o mașină electrică — poate cel mai grav dacă excludem incidentul navei Felicity Ace — a avut loc pe 1 august în Coreea de Sud, când un Mercedes EQE electric a început să emită fum și, ulterior, a explodat într-o parcare subterană a unui complex de apartamente din orașul Incheon.
Coreea de Sud a devenit prima țară care a interzis accesul mașinilor electrice în parcările subterane.
Această măsură a fost impusă ca urmare a unui incendiu devastator în care un Mercedes EQE a explodat într-o parcare subterană, fiind afectați 23 de oameni, 480 de apartamente şi 140 de automobile. În urma acestui incident grav, oficialii sud-coreeni au decis să impună restricții semnificative privind parcarea și încărcarea mașinilor electrice în aceste spații.
În prima etapă a noii reglementări, autoritățile au stabilit interdicția de a încărca mașinile electrice în parcările subterane atunci când bateria este încărcată peste 80%.
Cu toate acestea, aceasta este doar o măsură preliminară, destinată să pregătească terenul pentru o interdicție totală a accesului vehiculelor electrice în parcările subterane din întreaga țară.
Specialiștii avertizează că riscurile asociate cu bateriile electrice nu sunt complet soluționate prin limitarea la 80% a încărcării. Aceste baterii pot exploda fie în mișcare, fie în staționare, fie că sunt complet încărcate sau nu. Incendiile pot fi cauzate de diverși factori, inclusiv daune mecanice, căldură externă, scurtcircuit sau supraîncărcare, astfel încât limita de 80% nu este suficientă pentru a preveni riscurile.
În urma incendiului, presa sud-coreeană a raportat că alte 140 de vehicule au fost distruse, iar despăgubirile pentru aceste daune vor fi acoperite de asigurarea șoferului Mercedes EQE.
Autoritățile din Seul pregătesc reguli noi care vor interzice parcarea vehiculelor electrice (EV) încărcate peste 90% în garaje subterane, începând de la sfârșitul lunii septembrie. De asemenea, guvernul intenționează să limiteze încărcarea publică a bateriilor EV-urilor la mai puțin de 90% capacitate. Decizia vine în urma unui incendiu recent în care un Mercedes-Benz EQE a luat foc într-un garaj subteran.
Pentru a preveni astfel de incidente, Guvernul din Seul ia măsuri drastice. Pe lângă restricționarea accesului în garajele subterane pentru EV-urile încărcate peste 90%, noile reglementări vor impune un plafon de încărcare de 90% pentru încărcările rapide în întreaga capitală sud-coreeană. De asemenea, sunt planificate măsuri similare și pentru încărcătoarele private. Conform publicației Korea JoongAng Daily, aceste reguli ar putea intra în vigoare până la sfârșitul lunii septembrie.
Mulți experți în domeniu contestă aceste reglementări.
Profesorul Yoon Won-sub, care conduce un centru de cercetare a bateriilor al Universității Sungkyunkwan și Samsung SDI, subliniază că nu există dovezi că bateriile complet încărcate prezintă un risc mai mare de incendiu. „Încărcarea excesivă nu este factorul determinant al unui incendiu,” a spus acesta. „EV-urile sunt proiectate de la început să nu ajungă niciodată la o încărcare completă, chiar dacă bordul indică 100%. Argumentul că bateriile prezintă un risc mai mare de incendiu când sunt complet încărcate nu este dovedit. Pare mai degrabă o ‘vânătoare de vrăjitoare’ să blochezi proprietarii de EV-uri cu mașini încărcate 90% din a intra în garaje subterane. Este esențial să se găsească măsuri adecvate după o discuție aprofundată între experți.”
Dintre cele 139 de incendii de vehicule electrice raportate în Coreea de Sud în ultimii trei ani, doar 26 au avut loc în timp ce un vehicul era încărcat. Comparativ, 68 de incendii au început în timpul condusului, iar alte 36 au avut loc în timpul parcării. În cazul EQE-ului care a luat foc spontan, vehiculul era parcat și nu era încărcat.
Proprietarii de EV-uri nu sunt mulțumiți nici ei. Limitarea încărcării va reduce efectiv autonomia utilizabilă a tuturor vehiculelor electrice. „Dacă mașinile pe benzină iau foc, va limita guvernul alimentarea la 90%?” a scris un proprietar de Tesla pe un site de socializare sud-coreean. „Nu înțeleg cum a ajuns guvernul să stabilească procentele de 80 și 90%; pe baza căror date dovedite? Dacă este atât de periculos, de ce a încurajat guvernul oamenii să cumpere EV-uri în primul rând?”
Îți recomandăm:
cuvinte cheie: Coreea de Sud mașini electrice