adplus-dvertising

Propunere șocantă: Un șef BMW cere benzi dedicate pentru mașinile electrice pe autostrăzile germane, după ce investiții de 5 miliarde de euro nu au dus la creșterea vânzărilor

Benzi dedicate pentru mașinile electrice, aceasta este ultima găselniță pentru promovarea electromobilității. Unul dintre membrii consiliului de administrație de la BMW, Milan Nedeljkovic, a venit cu o propunere radicală, în contextul scăderii vânzărilor mașinilor electrice, anume că statul german ar trebui să ia măsuri pentru a sprijini adopția vehiculelor electrice.

Acesta a propus crearea unor benzi exclusive pe autostrăzi pentru mașinile electrice, în scopul de a încuraja mai mulți șoferi să aleagă această alternativă ecologică. Această măsură ar putea contribui nu doar la creșterea vânzărilor de vehicule electrice, dar și la reducerea emisiilor de carbon și îmbunătățirea calității aerului. Implementarea unor astfel de benzi dedicate ar putea, de asemenea, să ofere un avantaj de mobilitate pentru vehiculele electrice în trafic, stimulând astfel tranziția către transportul sustenabil.

BMW a investit peste 5 miliarde de euro în dezvoltarea vehiculelor electrice și vânzările sunt slabe.

Nedeljkovic a subliniat că, în ciuda acestei investiții semnificative, vânzările de mașini electrice nu au înregistrat rezultatele așteptate. În acest context, el a sugerat că autoritățile germane ar putea implementa politici favorabile, cum ar fi crearea unor benzi speciale pe autostrăzi pentru vehiculele electrice, pentru a stimula cererea și a sprijini industria auto în tranziția către soluții mai ecologice.

Directorul BMW afirmă că pe întreaga rețea de autostrăzi autobahn, statul german ar trebui să creeze o bandă specială pentru mașinile electrice, interzicând accesul vehiculelor cu motoare termice. Aceasta ar forța astfel cetățenii germani și nu numai să renunțe la mașinile lor având moror cu combustie internă, care au o autonomie de peste 7-800 km cu un singur plin de combustibil.

Demn de precizat, nu este vorba despre o bandă specială dotată cu încărcătoare integrate în asfalt. Aceasta este doar o altă invenție a celor care susțin vehiculele electrice, menită să interzică utilizarea mașinilor cu motoare diesel sau pe benzină. În realitate, ceea ce se propune este o măsură suplimentară în efortul de a promova transportul electric, dar nu trebuie confundată cu o soluție tehnologică avansată precum o bandă de încărcare pentru vehicule electrice.

În realitate, vânzările de mașini electrice în Germania, cea mai importantă piață auto din Europa, au înregistrat o scădere semnificativă de până la 37% în anul 2024, pe fondul sistării subvențiilor.

Această tendință contrastează puternic cu evoluția vânzărilor pentru vehiculele diesel și pe benzină, care continuă să crească. Această schimbare de direcție sugerează o schimbare importantă în preferințele consumatorilor și ridică întrebări cu privire la viitorul industriei auto electrice în Germania și în Europa în general.

Pe de altă parte, se observă o creștere a interesului pentru automobilele tradiționale, pe benzină și diesel, care beneficiază de o infrastructură bine dezvoltată și de prețuri mai accesibile, ceea ce le face o opțiune atrăgătoare pentru mulți cumpărători. Acest fenomen reflectă provocările cu care se confruntă sectorul vehiculelor electrice în contextul actual economic și tehnologic.

Realitatea este că, în viitorul apropiat, vom observa o creștere semnificativă a campaniilor de promovare a vehiculelor electrice în mass-media.

Producătorii auto par să ignore faptul că mașinile electrice (EV) nu au reușit să se impună pe scară largă ca soluție de transport generală. În realitate, acestea sunt mai potrivite ca mijloace de transport în comun, precum taxiurile sau autobuzele din marile orașe, unde avantajele lor pot fi maximizate. Utilizarea pe scară largă a vehiculelor electrice în zonele urbane aglomerate, unde infrastructura este deja adaptată pentru astfel de mobilitate, pare a fi mai practică și eficientă comparativ cu adoptarea lor masivă în rândul utilizatorilor individuali.

De ce a solicitat BMW benzi dedicate pentru mașinile electrice

Pe lângă stimulentele financiare și parcarea gratuită, Parlamentul European recomandă alte măsuri pentru a facilita tranziția la vehiculele electrice. Potrivit BMW, există alternative pentru a impulsiona trecerea la mașinile electrice, pe lângă stimulentele de achiziție.

Într-un interviu acordat publicației Munchner Merkur, Milan Nedeljkovic, membru al consiliului de administrație BMW responsabil pentru producție, a propus crearea unor benzi dedicate pe autostrăzi pentru vehiculele electrice și oferirea de locuri de parcare gratuite pentru modelele cu baterie.

Propunerea directrorului BMW pare a fi o recunoaștere a eșecului vehciulelor electrice, cel puțin pe termen scurt

Deși al doilea punct este deja o realitate în mai multe orașe, crearea de benzi dedicate pe drumurile principale ar avea un impact pozitiv asupra imaginii acestor modele. Conform directorului BMW, „dacă oamenii ar fi în mod constant depășiți de mașini electrice în trafic, s-ar putea gândi serios să schimbe vehiculul”. Potrivit directorului, această soluție ar fi mai fezabilă decât subvențiile publice, care, deși necesare în această perioadă de tranziție, nu sunt viabile pe termen lung.

Nedeljkovic consideră de asemenea că obiectivul UE de a interzice motoarele cu combustie până în 2035 este nerealist.

Ideea de a avea cât mai multe mașini electrice pe drumuri este una bună, dar termenul limită este prea strâns.

Problema producției

Domnul Nedeljkovic și-a exprimat de asemenea îngrijorarea față de planurile UE de a calcula amprenta de CO2 a producției de baterii pe baza mixului energetic general al țării.

Această abordare, a explicat el, ar penaliza companii precum BMW, care investesc în energie verde: „Amprenta noastră de CO2 ar fi calculată pe baza mixului energetic german, care include energie produsă din cărbune, ceea ce ar deteriora considerabil bilanțul nostru din punct de vedere formal,” a spus Nedeljkovic. „Acest lucru nu ar mai oferi companiilor un stimulent pentru a produce în cel mai sustenabil mod posibil din punct de vedere climatic.”

CEO-ul BMW a discutat de asemenea despre situația de producție a companiei.

În ultimii cinci ani, grupul a investit 5 miliarde de euro în fabricile sale din Germania, confirmând rentabilitatea acestora. Totuși, Nedeljkovic a avertizat că concurența locală devine din ce în ce mai dificilă din cauza unor factori precum birocrația, costurile energetice și costurile ridicate de operare.

Îți recomandăm:

De ce renunță românii la mașinile electrice: Vânzările au scăzut cu peste 70% și panica se amplifică

cuvinte cheie: benzi dedicate pentru mașinile electrice

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Project-E și pe Google News

Project-E
Project-E
Project-E formează o comunitate de autori ce doresc să împărtășească din experiența și cunoștințele proprii pentru a oferi o perspectivă pozitivă societății. Abordăm teme economice, vorbim despre societate, educație și despre experiențe de viață. Membrii comunității Project-E sunt profesioniști care prin exemplul propriu doresc să aducă un plus de valoare societății românești

Recente

Educatie Financiara

Asigurari

ÎȚI RECOMANDĂM

Comentarii

Project-E aplică noua politică de protecție a datelor cu caracter personal și modificările propuse de Regulamentul (UE) 2016/679. Prin continuarea navigării pe platforma noastră confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica Cookie.

Salvat!
Setări Cookie

Project-E aplică noua politică de protecție a datelor cu caracter personal și modificările propuse de Regulamentul (UE) 2016/679. Prin continuarea navigării pe platforma noastră confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica Cookie.

Cookie-urile necesare sunt absolut esențiale pentru ca site-ul să funcționeze corect. Această categorie include numai cookie-uri care asigură funcționalități de bază și caracteristici de securitate ale site-ului. Aceste cookie-uri nu stochează nicio informație personală.

  • cookielawinfo-checkbox-{nume-sectiune}
  • wordpress_gdpr_cookies_allowed
  • wordpress_gdpr_cookies_declined
  • wordpress_gdpr_allowed_services PHPSESSID

Refuz toate
Accept toate