Fabrica de cablaje auto Leoni din Bistrița, cel mai mare angajator din judeţul Bistriţa-Năsăud cu peste 3.600 de angajaţi, a anunţat luni că va efectua concedieri colective, afectând până la 10% din personal, conform Agerpres.
Grupul Leoni este prezent în România din anul 2000, având 10 unități de producție și aproximativ 12.000 de angajați la nivel local. Leoni AG este un grup german cu sediul în Nuremberg.
Reprezentanţii companiei invocă „scăderea drastică a comenzilor pentru vehicule electrice”.
În contextul economic dificil cauzat de scăderea semnificativă a comenzilor pentru vehicule electrice, Leoni Bistriţa este obligată să ia măsuri pentru consolidarea şi stabilizarea durabilă a operaţiunilor fabricilor din Bistriţa. După o analiză detaliată a situaţiei economice şi operaţionale din sectorul electromobilităţii şi în urma informării organizaţiei sindicale de către managementul companiei, s-a decis reducerea personalului cu până la 10%. Această măsură este necesară pentru a asigura competitivitatea şi viabilitatea pe termen lung a companiei, a anunţat Leoni.
Compania asigură că se vor aplica criterii obiective de evaluare, care vor include performanţele profesionale anuale, vechimea în companie, competenţele şi calificările individuale, precum şi nevoile operaţionale ale fiecărui departament.
Directoarea Agenţiei Judeţene pentru Ocuparea Forţei de Muncă Bistriţa-Năsăud, Otilia Râpan, a confirmat pentru Agerpres că instituţia a fost notificată de către Leoni în legătură cu concedierile colective, care ar urma să intre în vigoare în luna septembrie. Se aşteaptă comunicarea oficială a numărului exact de angajaţi afectaţi, după finalizarea negocierilor cu sindicatele.
Leoni este un furnizor mondial de fire, fibre optice, cabluri și sisteme de cabluri, alături de diverse servicii asociate pentru industria auto și alte domenii. Compania se distinge ca unul dintre cei mai mari angajatori din țară. Grupul Leoni are aproximativ 95.000 de angajați în 27 de țări și a înregistrat vânzări consolidate de 5,46 miliarde de euro în anul 2023.
Context
Stagnarea vânzărilor de mașini electrice, și chiar declinul lor în anumite zone, este confirmată oficial în Europa. Paradoxal, Statele Unite au devenit piața cu cele mai mari progrese în vânzările de vehicule cu emisii zero. În același timp, după ani de creștere remarcabilă, Tesla înregistrează acum o scădere.
După ani de creștere semnificativă, vânzările de mașini electrice noi în Europa au ajuns la un “platou”, indicând că dezvoltarea acestei tehnologii nu mai urmează prognozele inițiale, care prevedeau o explozie a vânzărilor înainte de mijlocul deceniului.
În prima jumătate a acestui an, vânzările europene de mașini electrice noi au crescut cu 1,3% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. Totuși, piața auto în ansamblu a înregistrat o creștere de 4,5%, ceea ce sugerează că mașinile electrice au pierdut cota de piață. În prezent, ele reprezintă 12,5% din vânzările de automobile noi, în scădere față de 12,9% în primele șase luni ale anului 2023.
Îți recomandăm:
cuvinte cheie: Leoni Bistrița