Mercedes sunt cunoscuți pentru gama de motoare performante cu combustie. Și nu sunt dispuși să renunțe la zeci de ani de inovații. Mercedes-Benz investește mai mulți bani în motoarele cu combustie. Producătorul auto german își intensifică eforturile în tehnologia motoarelor cu combustie internă. Anul acesta, compania alocă o sumă impresionantă de 14 miliarde de euro (15 miliarde de dolari) diviziei de autoturisme, direcționând fondurile către „tehnologia de combustie de înaltă tehnologie”, alături de electrificare și digitalizare. Aceasta marchează o creștere semnificativă a investițiilor în motoarele cu combustie internă, depășind planurile anterioare.
Într-un interviu acordat publicației germane Wirtschaftswoche, CEO-ul Mercedes-Benz, Ola Källenius, a dezvăluit că tehnologia ICE „va dura bine în anii 2030”.
El a adăugat: „Am investit mult mai mult în actualizarea modelului noii S-Class cu motor cu combustie decât cheltuim în mod normal pentru un facelift.” El a recunoscut că am investit „mai mulți bani decât era planificat anterior”, subliniind: „Motoarele noastre vor fi întotdeauna la cel mai înalt nivel tehnologic. Altfel, ne-am opri brusc afacerea cu motoare cu combustie în 2027/28.” O parte considerabilă din această investiție va merge către actualizarea de la jumătatea ciclului pentru S-Class, programată pentru 2026, asigurându-se că motoarele tradiționale rămân la vârful tehnologiei. Mercedes se concentrează, de asemenea, pe actualizarea motoarelor sale pentru a îndeplini reglementările stricte Euro 7 și China 7, ceea ce va duce la un număr mai mare de modele hibride în gama lor.
Dar, să fim realiști, tranziția Mercedes către vehicule electrice (EV) nu merge exact conform planului.
Ținta inițială era ca hibrizii plug-in și mașinile complet electrice să reprezinte 50% din vânzările anuale până în 2025. Acest obiectiv a fost acum amânat, vizând ca hibrizii și mașinile electrice să constituie jumătate din livrări până la sfârșitul deceniului. Cu toate acestea, obiectivul oficial al Mercedes de a deveni neutri în privința emisiilor de carbon până în 2040 rămâne neschimbat.
Contrar zvonurilor anterioare, Ola Källenius a refuzat afirmațiile că compania ar renunța la dezvoltarea unei platforme pentru generația următoare EQS, afirmând: „Proiectul se desfășoară la viteză maximă.” Planurile pentru opt gigafabrici pentru producerea bateriilor sunt încă în vigoare, deși întârziate. Compania a testat chiar și un EQS cu un motor cu combustie pentru extinderea autonomiei, dar a renunțat la acele încercări. Pe tema autonomiei extinse, Mercedes colaborează cu Geely pentru a dezvolta motoare hibride pentru modelele Volvo, valorificând expertiza Geely. În plus, un parteneriat separat cu Renault se concentrează pe motoarele cu combustie și extinderea autonomiei prin divizia Horse, subliniind angajamentul Mercedes de a avansa tehnologia motoarelor cu combustie internă chiar și pe măsură ce navighează către o tranziție mai largă către electrificare.
Așadar, este aceasta doar o încercare a Mercedes de a-și mări opțiunile sau o mișcare inteligentă pentru a-și acoperi pariurile? Oricum ar fi, în timp ce industria se îndreaptă spre vehicule electrice, Mercedes pare hotărât să mențină motoarele cu combustie în viață și în plină activitate, cel puțin pentru moment.
Îți recomandăm:
cuvinte cheie: Mercedes motoare