Un drum din România în Grecia poate ajunge la un cost incredibil. Un român a hotărât să plece în vacanță în Grecia cu mașina electrică, pentru a observa costurile implicate.
Turistul român nu a ezitat și a plecat în vacanță în Grecia cu mașina electrică. Pe un grup de Facebook dedicat vacanțelor, acesta a împărtășit experiența sa de călătorie cu mașina electrică.
Conștient de reticența majorității românilor în a călători pe distanțe lungi cu mașina electrică, acest bărbat a hotărât să împărtășească întreaga sa experiență pe un grup de Facebook dedicat vacanțelor.
„Pentru că postarea mea de-acum ceva timp a făcut atâta vâlvă, la întrebarea „Există stații de încărcare mașini electrice în Paxos?”, am zis să revin cu noutăți post vacanță. O să încep cu rezumatul, ca să le răspund în primul rând cârcotașilor care știu tot despre mășinile electrice, dar nu au condus niciodată una: transportul dus-întors București- Paxos- București + 280 km făcuți în Paxos m-a costat 327 lei. În comparație cu transportul de anul trecut cu mașină pe motorină București- Lefkada – București + plimbările pe insulă, care m-au costat 1.800 și ceva de lei. Și nici nu am făcut pana prostului, nici nu am „pierdut ore la încărcat”, a spus șoferul, care s-a semnat „participant anonim”, relatează romaniatv.net.
În plus, turistul a relatat că a plecat din București cu bateria mașinii complet încărcată și apoi a făcut opriri în diverse locuri pentru a reîncărca mașina.
„Am oprit la Petrom înainte de Podul Prieteniei, am zis că hai să plecăm din țară cu plinu’ făcut. Încărcare 12 minute, 28 lei. Următoarea oprire Supercharger Sofia- cu bateria 18%. Încărcarea gratuită, 35 de minute, cât să mergem la toaletă, să ne luăm o înghețată și să ne dezmorțim. Următoarea oprire Petrol Kulata- încărcare 24 minute, 47 lei. A treia oprire Audi Ioannina, încărcare charger de mare viteză și… cu mare cheltuiala… 82% încărcare, 150 lei.
Am ajuns la feribotul Igoumenitsa cu mașina încărcată 86%. M-am dus frumos să întreb la ghișeu „nu va supărați, avem mașină electrică, este încărcată 86%, este vreo problemă?”. Doamna de la ghișeu îmi răspunde oficial că „în noua lege știm scrie că mașina electrică trebuie să fie încărcată doar 40%- dar noi nu avem aparate și nici nu avem personal care să verifice așa ceva. Pentru noi nu este nicio problemă”. Deci, pe feribot mașina electrică este considerată autovehicul și atât”, a scris bărbatul, pe grupul de Facebook „Forum Grecia”.
În timpul vacanței, mașina a fost încărcată la locația de cazare, iar la întoarcere, șoferul a făcut opriri pentru încărcare la Sofia și Ruse, reușind să ajungă acasă cu bateria încărcată la 82%.
„Am primit un aparat de măsură și am încărcat la fiecare două zile, câte 15-25%. La finalul vacanței, am plătit aproximativ 20 de euro pentru electricitate. Administratorul ne-a spus că nu mai plătim nimic, deoarece am consumat foarte puțin. Ne-am simțit extrem de fericiți și am plecat cu bateria încărcată 100% la feribot. Drumul pe continent, la 42 de grade Celsius, cu mașina plină, cu climatizare, și cu viteze de până la 130 km/h pe autostradă până la Salonic, ne-a consumat 79% din baterie.
Am oprit peste noapte la Holiday Inn, unde am încărcat mașina la una din cele două încărcătoare instalate recent în parcarea subterană. Costul a fost de 102 lei, iar parcarea hotelului a fost 10 euro pe zi. Drumul înapoi spre România a fost gratuit – ne-am încărcat la Sofia și Ruse și am ajuns acasă cu 82% din baterie. Merită să călătorești în Grecia cu mașina electrică? Cu siguranță da. Probleme? Prea multă relaxare. Voi continua să merg cu mașina electrică în Grecia de acum înainte”, a încheiat bărbatul.
Îți recomandăm:
cuvinte cheie: cost drum România Grecia