Investiții metrou București. La finalul săptămânii trecute, într-un eveniment de excepție, s-au semnat contractele de finanțare pentru extinderea spectaculoasă a magistralei de metrou M4, de la Gara de Nord la Gara Progresul, și pentru Magistrala 6, pe tronsonul 1 Mai-Tokyo, relatează arenaconstruct.ro.
Metrorex a obținut o finanțare impresionantă de 1,8 miliarde de euro prin PNRR pentru tronsonul M6 1 Mai-Tokyo, ce va întinde pe o distanță de 6,6 km.
Acest proiect ambițios, cu finalizare preconizată în 2026, va include lucrări de structură de rezistență de ultimă generație – stații moderne, interstiții, tuneluri, galerii și alte construcții inovative, ce vor defini noua linie de metrou între stația 1 Mai și stația Tokyo (inclusiv).
Extinderea va aduce șase stații de metrou ultramoderne: 1 Mai (existentă), Pajura, Expoziției, Piața Montreal, Gara Băneasa, Aeroport Băneasa și Tokyo, transformând radical infrastructura de transport a capitalei și oferind o nouă dimensiune mobilității urbane.
București: Investiții majore în metrou
A fost semnat contractul de finanțare în valoare totală de 2,5 miliarde de euro pentru extinderea spectaculoasă a magistralei de metrou M4, de la Gara de Nord la Gara Progresul.
Fondurile europene nerambursabile sunt accesate prin prestigiosul „Program Transport” al Uniunii Europene 2021-2027, subliniind angajamentul continuu al UE față de dezvoltarea infrastructurii de transport.
Procedura de licitație publică pentru desemnarea constructorului a fost deja publicată în Sistemul Electronic de Achiziții Publice, marcând un pas crucial în realizarea acestui proiect ambițios.
După semnarea contractului de proiectare și execuție, câștigătorul licitației va avea la dispoziție un termen total de 60 de luni pentru finalizarea proiectului. Primele 8 luni vor fi dedicate derulării primei faze de proiectare, asigurând astfel că construcția efectivă va putea începe cât mai curând posibil. Aceasta inițiativă majoră promite să transforme radical mobilitatea urbană și să îmbunătățească semnificativ infrastructura capitalei.
„Magistrala M4 va soluționa două deficiențe ale orașului, ce nu mai pot fi ignorate. În primul rând, alături cu proiectul Aeroportului București-Sud, va regla decalajul evident de dezvoltare între zona de Sud și cea de Nord a Bucureștiului. Apoi, va ajuta la combaterea poluării, prin reducerea semnificativă a indicilor de trafic din oraș, fiind o alternativă reală de transport nepoluant”, a declarat Daniel Băluță, primarul Sectorului 4.
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a subliniat necesitatea unui sistem integrat de transport public în București, făcând referire la semnarea contractelor de finanțare pentru extinderea magistralei M4, de la Gara de Nord la Gara Progresul, și pentru extinderea magistralei M6, pe tronsonul dintre stațiile 1 Mai și Tokyo. Aceste proiecte ambițioase marchează un pas important către modernizarea și eficientizarea rețelei de transport a capitalei, contribuind semnificativ la îmbunătățirea mobilității urbane și a calității vieții locuitorilor.
„Au fost semnate astăzi două contracte, în valoare de 4,3 miliarde de euro. O sumă impresionantă, însă absolut necesară pentru transportul public din București. Eu spun de vreo doi ani că nu putem avea transport integrat în București dacă nu avem și metroul parte a acestui sistem. Sunt deschis în a discuta cu Primăria Municipiului București pentru transferul metroului, cu tot cu sursa de finanțare, cu subvenție. De asemenea, consider că și centura Bucureștiului trebuie să treacă în administrarea Primăriei București, aceasta fiind deja un bulevard interior al zonei metropolitane București-Ilfov”, a declarat Sorin Grindeanu.
Traseul noii linii de metrou M4 va include un număr de 14 stații, pe o lungime totală de aproximativ 12 kilometri, începând de la stația Gara de Nord 2 și ajungând până la stația Gara Progresul. Traseul va traversa teritoriul sectoarelor 1, 4 și 5 ale Bucureștiului, precum și comuna Jilava din județul Ilfov.
Cele 14 stații ale noului traseu sunt: Gara de Nord 2 – Știrbei Vodă – Bogdan Petriceicu Hașdeu – Uranus – George Rozorea – Chirigiu – Filaret – Eroii Revoluției 2 – George Bacovia – Toporași – Nicolae Cajal – Luică – Giurgiului – Progresului.
Fiecare stație va fi amenajată conform celor mai noi cerințe de securitate la incendiu și va fi adaptată pentru accesul facil al persoanelor cu dizabilități. De asemenea, vor fi dotate cu sisteme moderne de protecție a călătorilor, inclusiv panouri de sticlă și uși automate la marginea peroanelor.
Sectorul 4 al Municipiului București, în calitate de lider de asociere, împreună cu Ministerul Transporturilor, Metrorex, Consiliul Județean Ilfov și Sectorul 5 al Capitalei, anunță că prelungirea Magistralei M4 va fi proiectată ca un nod intermodal, conectând transportul feroviar regional, național și internațional cu zona urbană. Acest proiect va oferi oamenilor condiții de trafic ecologic, rapid și modern.
În plus, conform informațiilor furnizate de Metrorex, Magistrala M4 ar putea fi extinsă dincolo de comuna Jilava, până la Adunații Copăceni în județul Giurgiu, unde Sectorul 4 al Municipiului București are deja în desfășurare proiectul Aeroportului Internațional București-Sud. Această extindere ar continua să ofere beneficii semnificative pentru mobilitatea și accesibilitatea în regiunea București-Ilfov.
Îți recomandăm:
cuvinte cheie: investiții metrou București