România investește masiv în trenuri electrice. Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) a încheiat reevaluarea ofertei depuse de producătorul polonez PESA pentru achiziționarea a 20 de trenuri electrice, după o decizie judecătorească. Oferta PESA a fost validată ca fiind conformă și a fost selectată ca câștigătoare, scrie romaniatv.net.
În decembrie, ARF și PESA au semnat un contract de achiziție pentru 20 de trenuri electrice interregionale, cu opțiunea de a achiziționa încă nouă rame. Termenul de livrare pentru prima ramă este de 24 de luni de la semnarea contractului. Fiecare ramă va fi compusă din trei vagoane, oferind un total de 191 de locuri pe scaune.
Trenurile sunt dotate cu facilități moderne și vor oferi un confort ridicat
Ramele electrice produse de PESA vor fi echipate cu sisteme moderne de climatizare, conexiune wi-fi, zone bar/bistro, facilități pentru călătorii cu dizabilități, automate pentru bilete și aparate de compostat, oferind un confort deosebit pentru pasageri.
Cât vor costa modernele garnituri de tren
Valoarea totală a proiectului este de 1.106.400.000 lei (aproximativ 223.800.000 euro), împărțită în două categorii principale: 830.400.000 lei (167.971.357 euro) pentru achiziția ramei și 276.000.000 lei (55.828.630 euro) pentru servicii de mentenanță pe o perioadă de 15 ani, conform informațiilor de pe Profit.ro. Finanțarea acestui proiect este asigurată prin Planul Național de Redresare și Reziliență, în cadrul „Componentei 4 – Transport durabil”, precum și din bugetul de stat.
Traseele de circulație ale noilor trenuri electrice produse de PESA vor include principalele artere feroviare interregionale din țară, asigurând conexiuni rapide și eficiente între centrele urbane și regiunile din România.
Noile trenuri vor opera pe următoarele rute:
1. Cluj Napoca – Sighișoara – Brașov
2. Cluj Napoca – Alba Iulia – Simeria – Târgu Jiu – Craiova
3. Brașov – Ploiești – Buzău – Focșani – Bacău – Pașcani – Iași/Suceava
4. Galați – Mărășești – Bacău – Pașcani – Iași/Suceava
5. Galați – Brăila – Făurei – Fetești – Constanța (Mangalia)
6. (Mangalia) – Constanța – Fetești – Brăila – Mărășești – Bacău – Pașcani – Iași/Suceava
7. (Giurgiu) – București – Ciulnița – Călărași
În viitor, se planifică extinderi ale traseelor pentru a include noi destinații și conexiuni importante în rețeaua feroviară:
După finalizarea lucrărilor de electrificare planificate pe liniile Cluj Napoca – Oradea și Craiova – Calafat, trenurile vor opera și pe următoarele rute extinse:
1. Oradea – Cluj Napoca – Sighișoara – Brașov
2. Cluj Napoca – Alba Iulia – Simeria – Târgu Jiu – Craiova – Calafat
Aceste extinderi vor îmbunătăți semnificativ conectivitatea între regiunile vestice și sud-vestice ale României și principalele artere feroviare interregionale, contribuind la dezvoltarea infrastructurii feroviare din țară.
Îți recomandăm:
cuvinte cheie: trenuri electrice România