Profitul Audi în picaj: Marca germană a raportat o scădere dramatică a veniturilor.
În primul trimestru al acestui an, profitul operațional al Audi, brandul premium al Volkswagen Group, a înregistrat o scădere drastică până la doar 466 de milioane de euro (echivalentul a 500 de milioane de dolari), comparativ cu nivelul impresionant de 1,82 miliarde de euro din aceeași perioadă a anului precedent.
Audi a raportat o scădere dramatică a veniturilor cu 19%, ajungând la 13,72 miliarde de euro în trimestrul respectiv, față de nivelul anterior de 16,88 miliarde de euro. Jürgen Rittersberger, directorul financiar al Audi, a subliniat că blocajele în aprovizionare, în special pentru motoarele V-6 și V-8, au exercitat o presiune negativă asupra rezultatelor financiare trimestriale.
Noul CEO al Audi AG, Gernot Dollner, a comunicat recent hotărârea de a muta întreaga strategie a companiei germane spre mobilitatea electrică, cu toate că această tranziție va avea loc “în a doua jumătate a deceniului următor”. Este vorba despre o strategie globală, nu doar pentru piața europeană. Obiectivul CEO-ului Audi este de a depăși concurența din Germania, BMW și Mercedes-Benz.
Potrivit propriilor declarații, noul CEO al Audi din cadrul grupului VW, Gernot Dollner, și-a conturat un rol distinct axat pe patru direcții principale: produsul, tehnologia, consolidarea brandului și extinderea pe piețele din China și America de Nord. Într-un interviu acordat Automobilwoche, Dollner a subliniat dorința sa de a readuce marca în centrul atenției, prin intermediul unor proiecte inovatoare dezvoltate pe platforma PPE, cum ar fi Q6 e-tron și A6 e-tron, și prin lansarea de noi modele ce includ atât variante electrice, cât și cu motoare pe combustie și hibride.
Aceasta înseamnă că Audi nu renunță încă la motoarele pe benzină și motorină pe toate piețele, dar acordă o atenție deosebită lansărilor de vehicule electrice, în special în China. În această țară, divizia responsabilă de afacerile locale va implementa noua platformă achiziționată de la SAIC. “Tendința principală este clară: viitorul este electric pentru noi toți,” afirmă Dollner, anticipând o scădere în vânzările de mașini cu motoare convenționale începând cu 2026. “Cheia pentru noi este să gestionăm cu inteligență portofoliul,” adaugă șeful Audi, explicând strategia de a menține unele segmente și stiluri de caroserie pentru vehiculele cu motoare convenționale, care să ofere sprijin financiar în această tranziție.
“Până în 2026, Audi va finaliza ultimele sale inovații în materie de motoare pe benzină și motorină, conform declarațiilor lui Gernot Dollner.
Acest lucru înseamnă că, până în 2033, aceste tehnologii vor fi complet abandonate. În același timp, proiectul Landjet, în colaborare cu VW, este în plină expansiune, simpla sa descriere fiind: ‘trei parteneri, două vehicule, o echipă și o tehnologie software revoluționară, toate sub același acoperiș’. În ceea ce privește competiția cu BMW și Mercedes, care își dezvoltă propriile platforme avansate, Dollner a subliniat ambițiile Audi: ‘Scopul nostru nu este doar să ne menținem la același nivel, ci să depășim acești concurenți, și suntem hotărâți să facem acest lucru’.”
Îți recomandăm:
cuvinte cheie: profitul Audi