„Revoluția electrică” se confruntă cu o realitate nemiloasă. Șeful Volkswagen lansează semnalul de alarmă
Tot mai mulți lideri din industria auto se confruntă cu o realitate cruntă: vânzările scăzute ale mașinilor electrice. În fața acestei provocări, strategiile sunt reevaluate. Șeful Volkswagen, unul dintre giganții în producția de mașini electrice, afirmă că încă mai avem nevoie de mașini hibride ca o etapă de tranziție.
„Revoluția electrică” se lovește acum de realitatea dură a unei adopții mai lente decât anticipat a vehiculelor electrice de către consumatori. Acest obstacol îi determină pe tot mai mulți producători auto să-și revizuiască strategiile și să-și ajusteze planurile pentru mașinile exclusiv electrice.
Recent, și Volkswagen, gigantul european al industriei auto și unul dintre cei mai importanți producători de mașini electrice, se alătură celor care reevaluează direcția de dezvoltare.
În lumina vânzărilor dezamăgitoare de mașini electrice, șeful Volkswagen trage un semnal de alarmă: viitorul necesită o abordare hibridă.
Thomas Schäfer, CEO-ul Volkswagen, rămâne ferm în credința că viitorul industriei auto este electric. Cu toate acestea, pare că acest viitor a fost amânat pentru o perioadă nedeterminată.
Într-un interviu acordat Autocar, el a remarcat că, până recent, mașinile hibride și plug-in hybrid erau considerate tehnologii scumpe și depășite. Cu toate acestea, în ultimele șase luni, există o schimbare bruscă de atitudine, iar cererea pentru hibrizi a crescut semnificativ.
Schäfer a împărtășit experiența Volkswagen în această tranziție, menționând că atunci când au anunțat lansarea versiunilor hibride pentru modelele Tiguan, Golf, Passat și altele, au fost întâmpinați cu scepticism. Mulți își exprimau dorința de a merge mai rapid spre electrificarea completă. Cu toate acestea, acum, compania se bucură de decizia de a oferi opțiuni hibride și se pregătește să-și extindă gama de produse pentru a răspunde cererii crescute.
“Este o tehnologie de tranziție. În timp ce propulsia electrică pe baterii se mai stabilizează, avem încă nevoie de această tehnologie de tranziție”, a explicat Thomas Schäfer.
În această direcție, Volkswagen “va continua cu ceea ce avem”, a adăugat Schäfer, sugerând că viitoarele vehicule hibride plug-in (PHEV) vor folosi o variantă a sistemului actualmente disponibil pe modelele Golf, Passat și Tiguan. “Vom continua să dezvoltăm, dar să cream un sistem de propulsie complet nou? Nu cred că acesta este drumul pe care vom merge”, a subliniat CEO-ul VW.
Schäfer a subliniat că Volkswagen nu consideră necesară includerea unei oferte PHEV “în fiecare model și în fiecare regiune”. Mai degrabă, eforturile de dezvoltare se vor concentra pe reducerea costurilor și pe creșterea autonomiei electrice a vehiculelor.
Îți recomandăm:
cuvinte cheie: revoluția electrică