adplus-dvertising

Mișcare surprinzătoare a chinezilor care lucrează la „autostrada muzeu”. Nimeni nu se aștepta la asta

Mișcare surprinzătoare a chinezilor care lucrează la „autostrada muzeu”. Nimeni nu se aștepta la asta.

Lucrările la joncțiunea dintre Autostrada București și E85, în zona comunei Afumați, au fost demarate cu mult înainte de termen. Chiar înainte ca mulți să-și fi imaginat că s-ar putea întâmpla, utilajele au început să ronțăie asfaltul și să-și facă loc prin stratul vegetal. Iar surpriza nu se oprește aici. Lotul 3 al A0 Nord, atribuit unui consorțiu sub controlul direct al statului chinez, ar fi trebuit să treacă prin etapele lungi ale proiectării, conform planului teoretic, cu anticipația că șantierul ar putea începe abia după 23 mai 2024.

Dar nu a fost să fie așa. O filmare aeriană realizată la sfârșitul lunii aprilie a dezvăluit o scenă surprinzătoare: mai multe utilaje lucrau la decopertarea stratului vegetal pe traseul ce străbate cei aproape șapte kilometri din lotul 2 al A0 Corbeanca-Afumați. Acest lot este gata de aproape jumătate de an, dar, paradoxal, încă nu poate fi folosit.

China Civil Engineering Construction LTD, un conglomerat controlat de Statul Chinez, a câștigat contractul pentru realizarea lotului 3 al Autostrăzii A0 Nord, un segment vital ce va închide inelul de Nord-Est al Autostrăzii Bucureștiului, conectând Corbeanca și Cernica.

Cu o valoare de aproximativ 80 de milioane de euro fără TVA, acest proiect are prevăzută o perioadă de 12 luni pentru proiectare și ulterior 18 luni pentru execuție. Conform informațiilor furnizate de către CNAIR, ordinul de începere a lucrărilor a fost emis la data de 22 mai 2023. În mod teoretic, aceasta ar fi indicat că lucrările efective ar fi trebuit să înceapă după 23 mai 2024.

La data de 26 aprilie, o filmare aeriană efectuată de Infrastructura României a dezvăluit o imagine impresionantă: mai multe utilaje în acțiune în zona de intersecție a DN2/E85, unde se desfășura decopertarea stratului vegetal și o serie de forări pregătitoare pentru începerea lucrărilor la tronsonul de 8.5 kilometri Afumați-Pantelimon.

Autostrada muzeu este esențială. Lucrările sunt esențiale pentru conectarea celor aproape șapte kilometri ai Autostrăzii A0 Corbeanca-Afumați, finalizați anul precedent, însă nefolosiți din cauza unei planificări defectuoase din partea CNAIR, care nu a prevăzut o conexiune directă cu E85.

În total, avem de-a face cu două segmente izolate, unul în apropierea comunei Corbeanca și celălalt în direcția Afumați, care alcătuiesc 9,33 de kilometri din cei 19 ai Lotului 2 al Autostrăzii A0 Nord și care sunt în prezent închise traficului.

În ceea ce privește segmentul de peste șapte kilometri dinspre DN2, autoritățile nu au reușit în ultimii ani să găsească nici măcar o soluție de avarie pentru a redirecționa traficul către Autostrada A3 și DN1.

Modernizările de la Afumați au fost pe agenda autorităților de ani de zile. Cu toate acestea, progresele au fost lente și adesea împiedicate de diferite obstacole administrative și de planificare. Totuși, recent, au fost semne promițătoare că lucrurile încep să se miște în direcția corectă.

În ultimul timp, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a primit patru oferte pentru realizarea unui studiu de fezabilitate crucial pentru modernizarea unui segment din DN2 București-Urziceni (E85), situat în zona localității Afumați.

Acest studiu de fezabilitate se concentrează pe un sector de aproximativ șapte kilometri, în cadrul căruia se vor construi pasaje pietonale subterane. De asemenea, în planurile respective, se prevede modernizarea Drumului Național 2 București-Urziceni (E85) pentru a îmbunătăți infrastructura și siguranța rutieră în zonă. În anul 2022, CNAIR a semnat deja un contract în valoare de peste 40 de milioane de lei pentru modernizarea unui tronson de 4 kilometri (de la km 7 la km 11) în Voluntari. Această intervenție presupune repararea pasajului peste Centura București și construcția a cinci pasaje pietonale subterane suplimentare.

Imagine de pe autostrada muzeu:

autostrada muzeu
autostrada muzeu / captură ecran: Infrastructura Romania YouTube

Îți recomandăm:

Autostrada București Nord demarează în forță: Proiectul transformă radical harta infrastructurii românești

cuvinte cheie: autostrada muzeu

Project-E
Project-E
Project-E formează o comunitate de autori ce doresc să împărtășească din experiența și cunoștințele proprii pentru a oferi o perspectivă pozitivă societății. Abordăm teme economice, vorbim despre societate, educație și despre experiențe de viață. Membrii comunității Project-E sunt profesioniști care prin exemplul propriu doresc să aducă un plus de valoare societății românești

Recente

Educatie Financiara

Asigurari

ÎȚI RECOMANDĂM

Comentarii

Project-E aplică noua politică de protecție a datelor cu caracter personal și modificările propuse de Regulamentul (UE) 2016/679. Prin continuarea navigării pe platforma noastră confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica Cookie.

Salvat!
Setări Cookie

Project-E aplică noua politică de protecție a datelor cu caracter personal și modificările propuse de Regulamentul (UE) 2016/679. Prin continuarea navigării pe platforma noastră confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica Cookie.

Cookie-urile necesare sunt absolut esențiale pentru ca site-ul să funcționeze corect. Această categorie include numai cookie-uri care asigură funcționalități de bază și caracteristici de securitate ale site-ului. Aceste cookie-uri nu stochează nicio informație personală.

  • cookielawinfo-checkbox-{nume-sectiune}
  • wordpress_gdpr_cookies_allowed
  • wordpress_gdpr_cookies_declined
  • wordpress_gdpr_allowed_services PHPSESSID

Refuz toate
Accept toate