Într-o mișcare strategică, colosul francez Michelin își va închide porțile fabricii de camioane grele din Polonia, unde activau aproximativ 430 de angajați, pentru a-și muta operațiunile în România, atrași de costurile mai mici. În țara noastră se vor ridica noi hale de producție, sub auspicii economice mai favorabile. Peisajul economic din România este astfel martor al acestei mutări de forțe și resurse.
Michelin a debutat în România în 2021, numărând în prezent peste 4400 de angajați, cu 3 fabrici, 2 la Zalău și una la Florești, o rețea comercială și un centru de servicii partajate.
Din 2018, Bucureștiul a devenit centrul de coordonare pentru regiunea Europa Centrală, care include 20 de țări precum Albania, Bosnia Herțegovina, Bulgaria, Cipru, Croația, Grecia, Macedonia, Muntenegru, Polonia, Serbia, Slovacia, Slovenia, Turcia sau Ungaria, conform informațiilor de pe site-ul companiei.
Începând cu 2005, România a devenit centrul regional pentru operațiunile comerciale ale grupului Michelin în Albania, Bulgaria, Croația, Bosnia, Macedonia, Muntenegru și Serbia.
Grupul francez va închide acum fabrica din Polonia, asigurând în același timp că cei 430 de angajați nu vor fi concediați, ci relocați către alte unități ale grupului, fie că acestea produc anvelope pentru autoturisme sau mașini agricole, relatează adevarul.ro.
Gigantul auto francez are mai multe fabrici în Olsztyn, inclusiv Uzina de anvelope pentru vehicule de pasageri și comerciale, Uzina de anvelope agricole, Uzina de semifabricate și Uzina de matrițe.
În ianuarie, Michelin anunțase că va opri producția la patru fabrici din Spania din cauza întârzierilor în livrarea materiilor prime, ca urmare a atacurilor asupra navelor din Marea Roșie.
În noiembrie 2023, compania a închis trei unități de producție din Germania și a transferat centrul de servicii pentru clienți în Polonia, citând „lipsa competitivității operațiunilor noastre germane pentru piețele europene și de export”.
Compania va închide fabricile sale din Karlsruhe, Trier și Homburg până la finalul lui 2025, ceea ce va afecta 1.532 de angajați. În prezent, Michelin are peste 8.000 de angajați în Germania, Austria și Elveția.
În octombrie 2023, Michelin a fost nevoit să concedieze 1.400 de angajați în Statele Unite. O altă uzină din Germania, în Bamberg, a fost închisă în 2019.
Decizia de a întrerupe operațiunile de fabricare a anvelopelor în Statele Unite a fost luată din cauza faptului că fabrica nu putea livra anvelope la costuri competitive.
Primul val de reduceri de personal la uzina Ardmore, care producea anvelope de pasageri din 1970, este programat să aibă loc la mijlocul anului 2024, iar restul reducerilor de personal vor fi efectuate în etape până în 2025, pe măsură ce operațiunile se vor diminua.
Îți recomandăm:
România urcă pe podiumul global: Mega-investiția care va redefini harta industrială în 2025
cuvinte cheie: Michelin România