Când oferi doar salariu motivant s-ar putea să nu poți motiva prea mulți oameni să se alăture companiei.
Recent am participat la un proces de recrutare. Discuție proaspătă, doar ca studiu de caz:
– Vreau și eu să angajez un Brand Manager. Nu va fi om de vânzări, deși trebuie să crească vânzările… (primul blocaj)
– Bun, aveți descrierea postului, cu responsabilități, cerințe? (nu au)
– Vrem musai o fată (al doilea blocaj), că nu văd un băiat făcând asta (discuția era cu un domn), că vorbim de cosmetice (veți fi surprinși cât de mulți domni lucrează în industria asta…..).
Din una-n alta ajungem la pachetul financiar.
– Ce oferiți ca pachet financiar?
– Salariul. Atât. Aaaa….și să vă povestesc de cineva care a venit, a cerut 2500 de euro, noi i-am dat 7000 de lei, și a plecat. (al treilea blocaj)
– Îmi pare rău, dar pentru a fi competitivi, chiar dacă spuneți că sunteți companie mică, deși sunteți listați în sute de locații, trebuie să echilibrați cumva și pachetul financiar.
– Adică ce ar trebui să facem, mai exact? Că am vorbit și cu oameni de la concurență, și ne-au spus că nici ei nu au nimic în plus… (al patrulea blocaj, mai ales când aflu că se lucrează doar on site și nu se oferă decont transport, deși sediul este în afara Bucureștiului…).
Noi oferim program 10.00-17.00, asta credem că va compensa restul beneficiilor….(nope, nu le va compensa, companiile care-și respectă angajații acordă și program flexibil și posibilitatea de muncă hibrid).
Încep să povestesc despre tichete de masă, decont transport, program flexibil, bonus de performanță, programe de învățare și dezvoltare, feedback, asigurare medicală… și închei prin a-i ruga să se gândească, deși sunt ferm convinsă că nu vor reveni către mine.
Oameni buni, trăim într-o lume în care nu e suficient să respiri pentru a fi angajat (știți testul cu oglinda?). Și nu e suficient salariul ca să fii motivat, mai ales când vorbim de astfel de poziții.
Este imperios necesar să ne uităm în propria organizație, dar și în afara ei, să vedem ce fac alții care au succes, nu cei care fac la fel ca noi și nu funcționează. Să vedem care este factorul nostru diferențiator, ce putem face mai bine, cum putem atrage și reține oamenii valoroși. Că nici a-i aduce doar ca să bifez că am închis procesul nu mai funcționează, nu că ar fi funcționat vreodată.
Dacă pornești de la ideea că tu nu poți oferi ceea ce oferă alții mai mari ca tine și că nici măcar nu știi cum și ce fac alții, cred că este cazul să mai aprofundezi puțin ce înseamnă a conduce un business, și o spun cu cele mai bune intenții.
Ca să susții un business ai nevoie de mai mult decât de o idee sau un vis inițial și de a-ți dori să faci profit, și asta când mai rapid. Sustenabilitatea vine din investiție continuă, implicare, curiozitate, învățare, organizare, strategie, dorința de a fi zilnic mai bun decât ieri, monitorizarea atentă a pieței, oameni motivați, pregătiți, dornici să contribuie și lista continuă.
Haideți să nu mai încurajăm “Lasă, că merge și așa!”, că ascunsul sub preș nu ajută pe nimeni! Spor la recrutat!
Îți recomandăm:
cuvinte cheie: salariu motivant