Când discutăm despre business management trebuie să aducem în discuție și acțiunile managementului. Din proprie experiență, nimic nu este mai dăunător pentru un lider de organizație decât să fugă după (prea) mulți iepuri.
Această concluzie este valabilă mai ales în Vânzări, în Operațiuni dar și în administrarea propriu-zisă a organizației. Și lista poate continua, desigur…
O astfel de strategie greșită este la fel de dăunătoare și în ceea ce privește dezvoltarea propriilor angajați. Iată câteva detalii:
De exemplu, un departament începe un program de formare a angajaților în managementul proiectelor. La scurt timp, conducerea decide că angajații ar trebui să învețe neapărat (și) calcul tabelar. Apoi, din nou, brusc, totul se oprește pentru ca aceeași echipă să treacă cu entuziasm să devină mai bună în vânzări.
Toate acestea fac ca membrii organizației să nu mai înțeleagă nimic din ceea ce se întâmplă în jurul lor. Devin confuzi, nesiguri și, mai rău, încep să nu mai aibă încredere (conștient sau nu) în structura și expertiza liderului de a conduce organizația către obiectivele stabilite.
Un astfel de zig-zag este la fel de dăunător și în vânzări: schimbări bruște de ținte anuale și trimestriale, schimbarea frecventă a priorităților (care produs sau serviciu ar trebui vândut mai întâi sau nu?), intrarea pe o nouă piață urmată de o retragere bruscă după doar un an….. Toate acestea sunt aspecte care subminează moralul echipelor și conduc întreaga organizație la stagnare sau chiar către declin.
Pe de altă parte planificarea atentă, claritatea în stabilirea priorităților și un plan bine gândit (cel puțin) pe termen mediu elimină toate aceste neajunsuri și asigură o dezvoltare treptată și sănătoasă a angajaților și implicit și a afacerii.
Îți recomandăm:
cuvinte cheie: business management