adplus-dvertising

Pogorârea sfântului CEO între muritorii pe care-i conduce. Directorul companiei Lufthansa a lucrat o zi ca însoțitor de zbor

Directorul companiei Lufthansa a lucrat o zi ca însoțitor de zbor și a văzut cât de greu e să fii amabil cu pasagerii

Astăzi o să vorbim despre un obicei bun, isteț și din păcate nu foarte des întâlnit, pe care l-am denumit „Pogorârea sfântului CEO între muritorii pe care-i conduce”. Am folosit intenționat ironia și paralela cu sfera religioasă, pentru a scoate în evidență normalitatea și din păcate raritatea acest gest profund uman, care face diferența între liderii inteligenți, umani și responsabili și colegii lor, foarte mulți, dar mediocri.

CEO-ul companiei Lufthansa a lucrat ca steward pentru a înțelege provocările jobului

Domnul Jens Ritter, Chief Executive Officer al companiei aeriene Lufthansa, a muncit ca steward pe un zbor de noapte de la Frankfurt în Bahrain, cu oprire și în Riyadh și apoi retur.

Directorul general al puternicei companii aeriene a Germaniei vrut să vadă cu ochii lui cum arată munca și dificultățile oamenilor pe care îi conduce, făcând integral munca unuia dintre ei, în condiții reale. A servit pasagerii atât în cabina business, cât și la clasa economică și apoi a relatat ce a învățat.

A mărturisit că experiența ca însoțitor de zbor l-a făcut să înțeleagă provocările zborurilor pe timp de noapte, cu cerințe care vin în conflict cu nevoia biologică de somn. A fost impresionat de complexitatea gestionării dorințelor individuale ale pasagerilor și a promis să remedieze discrepanțele din meniul de bord de care, în alte condiții, nici nu ar fi fost conștient.

Este important ca managerii să coboare la firul ierbii

Am distribuit această știre în newsletterul Hacking Work și pe rețelele sociale și am fost bucuros de numărul uriaș de reacții. Mii de oameni au dat like și share și am primit zeci de comentarii și mesaje. Publicul a fost surprins de idee și a apreciat-o ca pe o minune dumnezeiască. WOW, un director general care vrea să înțeleagă în mod autentic cum arată munca angajaților săi și, cum spune românul, „a coborât printre muritori, la munca de jos”.

Există companii internaționale de mare anvergură în care, anual, cei care lucrează în birourile centrale ale companiei în poziții de manager coboară la firul ierbii. Știu și eu astfel de cazuri și mi se pare că acest model este admirabil și extrem de folositor, însă din păcate se întâmplă foarte rar. De aceea știrea despre directorul de la Lufthansa a fost una foarte răspândită în mass-media și a stârnit atâtea reacții apreciative și comentarii pozitive.

Vrei să produci schimbări pozitive? Încearcă să înțelegi nevoile angajaților.

Mi s-a întâmplat deseori să stau de vorbă cu directori și manageri din tot soiul de firme, mai ales din sectorul de producție, din transporturi sau din comerț din România. I-am întrebat de câte ori își părăsesc birourile elegante și se duc printre muncitorii de rând, se străduiesc să le rețină prenumele, discută atât aspecte legate de muncă, cât și unele personale, legate de familiile, problemele și visurile lor și, ideal, le spun cât de mult le apreciază activitatea și performanțele. De cele mai multe ori, directorii sunt surprinși de întrebare și nu prea înțeleg la ce ar folosi aceste vizite printre muritori.

Răspunsul este simplu: este cea mai puternică și valoroasă sursă de învățare și de conectare la realitatea companiei și a angajaților și poate repara unele probleme cu care oamenii se confruntă zi de zi. Despre asta e vorba în acest gest: despre dorința reală de a învăța și de a produce schimbare pozitivă, cu bunăvoință, cu decență și cu smerenie. Dacă ești ori vrei să fii manager sau dacă ai un prieten care are un rol de conducere, ține minte ideea asta: stai mai des de vorbă cu oamenii tăi, exact acolo unde ei lucrează. În mod sigur vei avea foarte multe lucruri de învățat.

Îți recomandăm:

Interviu cu Doru Șupeală (Hacking Work): „Managerii care se plâng că nu se mai găsesc angajați sunt incompetenți, aroganți și mincinoși”

cuvinte cheie: Lufthansa

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Project-E și pe Google News

Doru Șupeală & Hacking Work
Doru Șupeală & Hacking Work
Doru Șupeală este consultant de marketing, management și business, Managing Director al SPOR – Școala Pentru Oameni Responsabili, CEO al companiei Playmaker Consulting, realizatorul podcastului ”HackingWork”, lector al modulului de marketing din cadrul programului Executive MBA al Transilvania Executive Education și autorul cărților ”Employer Branding 100%” (2021) și ”Experiența face diferența” (2017).

Recente

Educatie Financiara

Asigurari

ÎȚI RECOMANDĂM

Comentarii

Project-E aplică noua politică de protecție a datelor cu caracter personal și modificările propuse de Regulamentul (UE) 2016/679. Prin continuarea navigării pe platforma noastră confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica Cookie.

Salvat!
Setări Cookie

Project-E aplică noua politică de protecție a datelor cu caracter personal și modificările propuse de Regulamentul (UE) 2016/679. Prin continuarea navigării pe platforma noastră confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica Cookie.

Cookie-urile necesare sunt absolut esențiale pentru ca site-ul să funcționeze corect. Această categorie include numai cookie-uri care asigură funcționalități de bază și caracteristici de securitate ale site-ului. Aceste cookie-uri nu stochează nicio informație personală.

  • cookielawinfo-checkbox-{nume-sectiune}
  • wordpress_gdpr_cookies_allowed
  • wordpress_gdpr_cookies_declined
  • wordpress_gdpr_allowed_services PHPSESSID

Refuz toate
Accept toate