adplus-dvertising

Vorba multă, sărăcia managerilor superficiali

Manageri superficiali.

Un fenomen descoperit recent în companiile din Statele Unite și prezentat pe larg de presa americană ne poate face mândri că am inventat și noi ceva mult înaintea celor de peste ocean. Am scris în newsletterul Hacking Work despre trendul ”Loud laborers”, adică Angajații Zgomotoși și am primit numeroase comentarii ironice, dar argumentate care spuneau că astfel de cazuri sunt foarte dese și foarte vechi pe la noi, prin România. Hai să vedem dacă e adevărat.

Loud Laborers (Angajați Zgomotoși) – cum îi recunoaștem?

Angajații Zgomotoși, în engleză „Loud Laborers”, sunt acei oameni care, la serviciu, petrec mai mult timp vorbind despre munca lor decât lucrând efectiv. Sunt oamenii care se remarcă în ședințe vorbind foarte mult și degeaba despre tot soiul de teme, se străduiesc să pară harnici, dar nu prea fac nimic concret și folositor. Observațiile celor care citesc newsletterul nostru sunt îndreptățite: cu toții am întâlnit astfel de oameni buni de gură și mai puțin buni de muncă, prin firmele și birourile pe unde lucrăm.

Așa că putem fi de acord că naratorii basmelor despre hărnicie au apărut mai întâi pe la noi și abia acum sunt zăriți ca fenomen de amploare în analizele despre piața muncii de peste ocean. Iată că suntem și noi, românii, creatorii unui model global. Dar să lăsăm gluma la o parte.

Cum afectează Angajații Zgomotoși climatul de lucru?

Cercetătorii afirmă pe bună dreptate că acest fenomen afectează în mod negativ cultura organizațională și climatul de lucru, prin impactul dezastruos asupra moralului angajaților, prin scăderea productivității și a motivației. Implicarea redusă a angajaților vocali înseamnă o povară în plus pentru colegii lor, care deseori le preiau sarcinile și fac eforturi suplimentare pentru a duce la bun sfârșit toate proiectele. Efectul pe termen lung este unul catastrofal: acele firme vor avea valuri de angajați epuizați.

Un studiu internațional făcut de Qualtrics și Slack arată că fenomenul este răspândit global: angajații care recunosc că își petrec mai mult timp străduindu-se să le demonstreze șefilor și colegilor că sunt ocupați, decât fiind efectiv productivi ating un procent de 43% în India, 37% în Japonia, 36% în Singapore și 28% în Coreea de Sud și Statele Unite.

Soluția – recompensarea calității în fața cantității

De multe ori, acest comportament este un răspuns natural al oamenilor la volumul uriaș de muncă sau la modalitățile neinspirate utilizate de manageri pentru a evalua performanța. Raportul de cercetare subliniază că 27% din managerii din lume evaluează productivitatea angajaților pe baza timpului petrecut online sau a volumului de e-mailuri trimise, ceea ce contribuie la presiunea asupra angajaților de a părea ocupați și permanent disponibili.

A recompensa cantitatea în fața calității și munca (aparent) multă în fața muncii realmente productive creează comportamente toxice și modele de lucru periculoase în orice organizație.

Angajații harnici și competenți ar trebui să le ceară managerilor să facă evaluări mai serioase ale muncii fiecăruia, iar managerii ar trebui să ofere feedback onest și să recunoască eforturile și performanțele reale ale angajaților, în mod public.

O cultură organizațională puternică înseamnă un mediu în care angajații sunt mulțumiți, fericiți, tratați corect și echitabil și se simt în siguranță să spună când observă că ceva nu e în regulă.

Îți recomandăm:

„I quit”! Cu atât de mulți oameni care demisionează, nu-i neglijați pe cei care rămân

cuvinte cheie: manageri superficiali

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Project-E și pe Google News

Doru Șupeală & Hacking Work
Doru Șupeală & Hacking Work
Doru Șupeală este consultant de marketing, management și business, Managing Director al SPOR – Școala Pentru Oameni Responsabili, CEO al companiei Playmaker Consulting, realizatorul podcastului ”HackingWork”, lector al modulului de marketing din cadrul programului Executive MBA al Transilvania Executive Education și autorul cărților ”Employer Branding 100%” (2021) și ”Experiența face diferența” (2017).

Recente

Educatie Financiara

Asigurari

ÎȚI RECOMANDĂM

Comentarii

Project-E aplică noua politică de protecție a datelor cu caracter personal și modificările propuse de Regulamentul (UE) 2016/679. Prin continuarea navigării pe platforma noastră confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica Cookie.

Salvat!
Setări Cookie

Project-E aplică noua politică de protecție a datelor cu caracter personal și modificările propuse de Regulamentul (UE) 2016/679. Prin continuarea navigării pe platforma noastră confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica Cookie.

Cookie-urile necesare sunt absolut esențiale pentru ca site-ul să funcționeze corect. Această categorie include numai cookie-uri care asigură funcționalități de bază și caracteristici de securitate ale site-ului. Aceste cookie-uri nu stochează nicio informație personală.

  • cookielawinfo-checkbox-{nume-sectiune}
  • wordpress_gdpr_cookies_allowed
  • wordpress_gdpr_cookies_declined
  • wordpress_gdpr_allowed_services PHPSESSID

Refuz toate
Accept toate