adplus-dvertising

Nissan se laudă în anul 2023 cu ceea ce VW Passat făcea acum 25 de ani, parcurgând 1000 km cu un rezervor de combustibil

Nissan Qashqai are un consum bun. însă nu este nimic ieșit din comun să parcurgi 1000 km cu un rezervor de combustibil, în 2023.

Unele iniţiative ale unor producători auto pot suna frumos la prima vedere, dar sunt atât de sterile şi răsuflate, încât te întrebi dacă o fac din necunoştinţă proprie sau dacă mizează pe necunoştinţa presei şi a publicului, că vor da afirmativ din cap şi se vor declara fascinaţi. Nissan a vrut să impresioneze publicul european şi a anunţat o provocare „nemaivăzută”, în care câteva echipaje cu câteva maşini Qashqai e-Power trebuiau să facă un mare lucru — să parcurgă 1.000 km cu un singur rezervor de carburant, arătând cât de genial e sistemul ăla de propulsie al maşinii, care are un electromotor ce pune în mişcare roţile şi un motor pe benzină ce produce electricitatea pentru acel motor, relatează PiataAuto.md

Ce consum înregistrează Nissan Qashqai? Redacția PiataAuto.md a testat la începutul acestui an un asemenea Nissan Qashqai e-Power. Jurnaliștii au ajuns la concluzia că e un sistem în mare parte inutil ca şi randament, nefiind nici măcar foarte eficient în consum pe condiţii de iarnă.

Sistemul consuma mai mult decât modelele hibride clasice de la Toyota, spre exemplu, ba chiar se putea spune că depăşeşte uneori de consumul unei maşini normale, cu motor cu ardere internă ce-şi trimite forţa direct spre roţi printr-o cutie de viteze, fără nevoia complicării cu electromotorul şi generatorul pus lângă motorul pe benzină. Iar toată povestea de marketing, că ai conduce o „maşină electrică, dar fără baterii şi necesitarea reîncărcării”, e falsă în esenţa sa.

Ei bine, acum Nissan s-a gândit că dacă demonstrează lumii că în condiţiile de vară ale Sardiniei va putea parcurge 1.000 km cu un singur rezervor de combustibil, sigur va impresiona lumea. A invitat creatori de conţinut din mai multe ţări, le-a împărţit drumul de 1.000 km tocmai pe 4 zile, ca să aceştia să nu obosească prea mult, şi aceştia trebuiau să se străduie să aibă un consum de până la vreo 5,5 litri/100 km ca să poată atinge 1.000 km cu un singur rezervor, până se epuizează carburantul de acolo.

Iar aici toată ideea devine brusc sterilă, dar ne amintim de zeci, sau poate chiar sute de exemple de mașini care consumă cifre similare, de 5,5 litri/100 km, sau care au rezervoare suficient de mari încât să atingă 1.000 km cu un sigur rezervor.

Noi am reuşit să atingem la teste un consum de circa 5,2 litri.100 km cu actuala Toyota RAV4 hibridă. Avem o Skoda Karoq diesel 2.0 TDI în redacţie, cu tracţiune 4×4, care, atunci când conduci mai domol la traseu, poate ajunge la 4,9-5,0 litri/100 km, iar rezervorul ei de 55 de litri îi permite cu uşurinţă să parcurgă 1.000 km cu un plin, dacă mergi relativ domol.

Mai mult ca atât, asta se întâmplă nu doar în prezent, la maşinile actuale. VW-urile Passat erau notorii pentru a pune în accent această capacitate de a parcurge 1.000 km cu un singur rezervor încă de prin anii 90 şi anii 2000! Passat B5 putea face asta şi o comunica intens. Ba chiar şi cu Passat B4 puteai face asta! Iar asta înseamnă mai mult de 25-30 de ani în urmă!

Mai mult ca atât, exista o versiune de VW Passat B4 TDI, care avea un rezervor opţional de 98 de litri, care-i garanta maşinii o autonomie de 1.800 km! Dar şi rezervorul standard asigura 1.300 km!

Pe cine încearcă, deci, Nissan să impresioneze cu 1.000 km parcurşi cu un rezervor de benzină în anul 2023? Unde e beneficiul real al acestei maşini, în consum, dacă ea oricum consumă carburant şi emite CO2, nefiind electrică, şi consumă la fel ca multe alte maşini cu motoare simple cu combustie, ba chiar mai mult uneori?

În fine, maşinile au ajuns la destinaţie şi, asta a fost prezentată drept o provocare „demenţială”. Vezi totul în cele două video-uri de mai jos, unul din ziua 1, în care se mai explică ce mare intrigă urmează în faţă, şi altul din ziua 4, unde se ating cei 1.000 km.

Îți recomandăm:

Toyota anunță o inovație uriașă: baterii pentru mașini electrice cu autonomie de 1.200 km și reîncărcare în doar 10 minute

cuvinte cheie: consum Nissan Qashqai

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Project-E și pe Google News

Project-E
Project-E
Project-E formează o comunitate de autori ce doresc să împărtășească din experiența și cunoștințele proprii pentru a oferi o perspectivă pozitivă societății. Abordăm teme economice, vorbim despre societate, educație și despre experiențe de viață. Membrii comunității Project-E sunt profesioniști care prin exemplul propriu doresc să aducă un plus de valoare societății românești

Recente

Educatie Financiara

Asigurari

ÎȚI RECOMANDĂM

Comentarii

Project-E aplică noua politică de protecție a datelor cu caracter personal și modificările propuse de Regulamentul (UE) 2016/679. Prin continuarea navigării pe platforma noastră confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica Cookie.

Salvat!
Setări Cookie

Project-E aplică noua politică de protecție a datelor cu caracter personal și modificările propuse de Regulamentul (UE) 2016/679. Prin continuarea navigării pe platforma noastră confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica Cookie.

Cookie-urile necesare sunt absolut esențiale pentru ca site-ul să funcționeze corect. Această categorie include numai cookie-uri care asigură funcționalități de bază și caracteristici de securitate ale site-ului. Aceste cookie-uri nu stochează nicio informație personală.

  • cookielawinfo-checkbox-{nume-sectiune}
  • wordpress_gdpr_cookies_allowed
  • wordpress_gdpr_cookies_declined
  • wordpress_gdpr_allowed_services PHPSESSID

Refuz toate
Accept toate