cum să scrii cv-ul
Fiecare își scrie în CV lucrurile cele mai importante pe care le-a făcut în viață, desigur. Deci, automat, toate lucrurile pe care le vezi acolo sunt, de fapt, limitele maxime ale profilului respectiv, nivelul maxim la care a ajuns omul. Sau chiar încă și mai sus decât e în realitate, ținând seama de exagerările inevitabile din CV-uri. Până la întâlnirea în 3D cu candidatul, nu are nimeni vreun motiv să considere că acesta a făcut lucruri încă și mai importante în viață, dar nu le-a trecut în CV. Așadar și prin urmare, la ce te duce gândul când citești în CV-ul unui manager că omu știe Microsoft Office și că a făcut un training de trei zile în 1996?
Lista aceasta a cursulețelor de câte trei zile, sau chiar într-un weekend de team building, făcute de temiricine, sunt cea mai sigură metodă de a te face de râs într-un CV, de a atrage atenția cititorului asupra mărunțișurilor cu care te lauzi
Care cititor poate acum să te plaseze exact la nivelul acelor cursulețe, nu mai sus. Dacă nu le-ai fi pus deloc în CV, măcar exista șansa ca cititorul să-și fi imaginat că ai făcut mai multe și mai importante decât atât. Fiindcă invers, mai jos decât un cursuleț de trei zile nu prea are cum să te plaseze.
Eu zic să vă gândiți puțin înainte de a vă scrie CV-ul. Dacă sunteți, sau dacă aspirați la un statut de manager de anvergură, treceți în CV la rubrica de educație și training doar certificările cunoscute și recunoscute de către toată lumea, și rezistați cât puteți ispitei de a pune acolo și cursulețele de trei zile făcute acum cinșpe ani.
Ce credeți că se întâmplă când într-un CV amestecați lucrurile mari cu lucrurile mici, cu mărunțișuri? Cine pe cine devalorizează, sau dimpotrivă, la valorizează? Mărunțișurile devalorizează lucrurile mari, sau invers, lucrurile mari le potențează pe cele mărunte?
Întrebare concluzivă, așadar: cât de prost trebuie să-l consideri pe angajator sau pe recrutor a fi, ca să crezi că, după ce va vedea în CV-ul tău că ai făcut un cursuleț de trei zile acum opșpe ani, să zică: Ooo, ah, vaaaai, ia uite un candidat bine pregătit! Hai să-l kemăm repede la interviu, să nu-l ia altcineva…?
Îți recomandăm:
De ce demisionează oamenii? Cultură toxică și manageri slabi, spun cercetările MIT
cuvinte cheie: cum să scrii cv-ul