adplus-dvertising

Cum să nu scrii un comunicat de presă daca ești o firmă cu pretenții; cum să nu scrii un text economic dacă ești un analist cu pretenții

Comunicare companii

După mai mult de 1300 articole scrise în ultimii 3 ani și un CFA Media Award pot să îmi dau seama ușor de calitatea unui text, de impactul pe care îl poate avea acel text și mai ales despre publicul țintă.

Într-un fel scrii un text pentru o anume publicație, în alt fel abordezi un text pentru The Economist

La textele pe care le scriam pentru ediția locală a The Economist munceam cel mai mult și așteptam până în ultimul moment să aflu dacă vor fi publicate. Un singur text nu a prins revista, ceva despre Uniunea Monetară Africană. Dar este de înțeles, impactul asupra realității economice românești era unul redus.

Un text economic poate fi foarte accesat dacă este scris simplu, la liber, fără având în vedere fluctuațiile și volatilitatea ce au avut un impact negativ în sectorul X, folosind un limbaj simplu în care explici lucrurile astfel încât să ajungi la oameni. Pentru mine acesta a fost obiectivul principal, ca oamenii să înțeleagă mesajul. Comunicarea trebuie să fie clară, sinceră, concisă.

Din proprie experiență, vă pot spune că cele mai citite articole pe care le-am publicat, economice, au depășit 150.000 cititori (cele despre educație financiară sau sistemul de pensii), fiind scrise simplu, pe înțelesul tuturor

Atunci când am folosit limbaj de lemn, cumva asemănător celui din comunicatele INS, acele texte nu au trecut de 10.000 cititori.

În domeniul business cele două abordări trebuie combinate. Este necesar să trimiți un mesaj societății, dar să ții ștacheta comunicațională sus, ridicată. Reprezinți o companie, o imagine. În același timp, este necesar ca oamenii să te înțeleagă. Companiile au nu doar o responsabilitate față de propriii angajați, ci au și o responsabilitate socială.

Din păcate, nu tot ce este publicat de companii și lansat în fluxul informațional este scris bine. Mă refer la comunicatele multor companii și nu vorbim despre orice companii, ci despre unele cu cifre de afaceri de ordinul zecilor și sutelor de milioane de euro

Aceste comunicate sunt sterpe, nu au suflu, sunt scrise schematic, robotic, nu transmit nimic, nu au impact și nu aduc beneficii companiilor, nu servesc scopului pentru care au fost scrise. În spatele lor nu se află profesioniști în comunicare, diacriticele lipsesc, uneori sunt scrise cu greșeli gramaticale sau semnele de punctuație sunt folosite eronat (asta este și mai grav). Nu vrem să vedem texte care au virgulă între subiect și predicat. Și totuși, se întâmplă des. Nu mai faceți asta. Este jenant.

În același timp, este absolut deranjant ca lipsa de inventivitate să fie înlocuită cu tot felul de truisme fără niciun fel de însemnătate. Cuvinte goale.
Sfatul meu este ca fiecare dintre companii să acorde maximă atenție comunicării media și să angajeze cei mai buni profesioniști în astfel de poziții. Imaginea companiilor nu începe cu serviciile oferite și rezultatele raportate, ci este formată prin intermediul comunicării de calitate.

p.s. Ideea acestui articol a pornit de la diverse comunicate ce mi-au apărut în fluxul LinkedIn. Sper să vă fie de folos.

cuvinte cheie: comunicare companii

Claudiu Vuță
Claudiu Vuță
Claudiu Vuță este analist economic, vicepresedinte al AAFBR (Asociația Analiștilor Financiar-Bancari din România). Alumni al programului de excelență "Politici economice și ale pieței muncii" din cadrul Konrad Adenauer Stiftung, Claudiu publică articole economice pe teme globale, dar și locale, prezentând analize de profil în presa scrisă și emisiuni TV. Pentru activitatea jurnalistică din domeniul economic i-a fost decernat în anul 2020, premiul CFA Society Romania Media Award.

Recente

Educatie Financiara

Asigurari

ÎȚI RECOMANDĂM

Comentarii

Project-E aplică noua politică de protecție a datelor cu caracter personal și modificările propuse de Regulamentul (UE) 2016/679. Prin continuarea navigării pe platforma noastră confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica Cookie.

Salvat!
Setări Cookie

Project-E aplică noua politică de protecție a datelor cu caracter personal și modificările propuse de Regulamentul (UE) 2016/679. Prin continuarea navigării pe platforma noastră confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica Cookie.

Cookie-urile necesare sunt absolut esențiale pentru ca site-ul să funcționeze corect. Această categorie include numai cookie-uri care asigură funcționalități de bază și caracteristici de securitate ale site-ului. Aceste cookie-uri nu stochează nicio informație personală.

  • cookielawinfo-checkbox-{nume-sectiune}
  • wordpress_gdpr_cookies_allowed
  • wordpress_gdpr_cookies_declined
  • wordpress_gdpr_allowed_services PHPSESSID

Refuz toate
Accept toate