adplus-dvertising

Claritatea în business, farul călăuzitor fără de care se prăbușește întreaga construcție

Claritatea este cheia de boltă a construcțiilor de business, și nu numai, din perioada pe care o traversăm. Mai mult ca oricând în timpul vieții noastre, nevoia de a găsi un strop de claritate pare că este definitorie. Avem nevoie de o imagine completă despre prezent și viitor dar și să înțelegem trecutul pentru a putea să ne definim obiectivele și să nu ne lăsăm în bătaia vântului pe parcursul aventurii – fie ea o afacere, viața personală sau cariera.

E important să nu uităm nici o zonă temporală când analizăm – trecut, prezent și viitor

Hai de data asta să nu repetăm greșelile făcute deja, e păcat să facem aceleași erori când sunt atâtea noi de făcut, din care sa învățăm și să devenim mai buni. Să înțelegem care este situația în care ne aflam, o diagnoză a prezentului ne poate spune foarte ușor unde suntem, ce resurse avem la dispoziție și cât de motivați suntem pentru a demara o călătorie către un viitor mai bun. Iar în final ar fi grozav să înțelegem care este viziunea spre care tindem, unde este punctul final al acestei călătorii și mai ales de ce ne dorim să ajungem acolo.

E o capcană să ne bazăm doar pe ideile geniale ale unei echipe sau lider și pe planuri, ideea perfectă cu planul perfect, cu bugete și obiective, va eșua dacă nu înțelegem de unde pornim, de ce ne dorim sa începem, unde ne propunem să ajungem și de ce este important pentru noi ca organizație, ca echipă, să ajungem acolo.

Cine nu are memoria istoriei, riscă s-o repete spune George Santayana și nu ar fi așa de rău dacă am reuși să repetăm doar lucrurile bune

Claritatea când vorbim despre trecut este despre experiențele care te ajută sa dezvolți organizația sau pe tine, evitarea acțiunilor care te-au dus în situații neplăcute și în același timp găsirea de zone neexplorate în trecut pentru care ești mai pregătit acum. Dacă ne uităm la ce se întâmplă în perioada aceasta, semnalele unei crize au apărut deja, America este în recesiune tehnică, Anglia a anunțat un scenariu asemănător pentru toamnă și noi pare că am uitat evenimentele de la ultima recesiune serioasă și repetăm toate greșelile făcute atunci.

În filmul Ziua Cârtiței personajul principal retrăiește aceeași zi până când înțelege lecțiile și obține claritatea necesară înțelegerii trecutului. Noi nu avem opțiunea de a retrăi trecutul până când îl înțelegem, avem o singură șansa. Nu vom reuși mereu, dar trebuie să construim un sistem și să fim mai pregătiți când ne vom confrunta cu situații asemănătoare.

În proiectele de transformare momentul cel mai puternic de „aha” se întâmplă în procesul de diagnoză. În căutarea unei imagini clare a prezentului, foarte des realitatea este diferită de percepția participanților. Și cu cât ești mai departe de câmpul de luptă cu atât e mai greu de realizat ce se întâmplă cu adevărat. În cortul său de pe deal, generalul are mintea limpede și poate să construiască strategii perfecte, dar fără imaginea clară de pe front, riști sa iei decizii greșite. Fără să cunoști realitatea din teren poți să pornești pe drumuri pentru care nu esti pregătit, iar eșecul va fi garantat.

„Alice a ajuns la o bifurcație a drumului. „Pe ce drum să merg?” a întrebat ea.
„Unde vrei să mergi?” a răspuns Pisica Cheshire.
„Nu știu”, a răspuns Alice.
„Atunci”, a spus Pisica, „nu contează”.
– Lewis Carroll, Alice în Țara Minunilor

Nu poți să fii clarvăzător, să cunoști viitorul cu toate detaliile pe care ți le dorești, mai ales când sunt atât de mulți factori în afara controlului tău. Ce poți face este să ști cum arată viitorul pe care ți-l dorești sau imaginezi tu. Poți avea o viziune clară, solidă și în care să crezi iar asta împreună cu lecțiile trecutului și imaginea prezentului pot fi capetele de pod care vor fi la baza acțiunilor tale următoare. Când vremurile sunt tulburi e cu atât mai important să avem claritate măcar pe lucrurile care sunt în controlul nostru. Și apoi ne adaptăm la factorii externi.

Ajuns la varianta 4.0 anul acesta și analizând experiențele adunate și cei deja douăzeci de ani de carieră am înțeles că momentele în care am reușit să realizez lucruri faine au fost cele în care am avut claritate

Am avut mereu aceeași viziune, același de ce și aceeași motivație, dar nu am fost mereu conștient pentru ca uneori durează mai mult sa înțelegem lecțiile trecutului.
Ca a fost vorba despre baschet, facultate (de la drept la jurnalism și alegerea finala ASE), articolele scrise in ultimii opt ani, anii de sales și trecerea la training și consultantă, totul a fost pentru a oferi claritate altora dar în același timp și mie. A diferit modul în care am făcut asta și ce am oferit concret celorlalți.

Trecutul îmi oferă baza, cunoștințele si experiența pe care construiesc, conectarea la prezent și conștientizarea calităților dar mai ales a defectelor mă ajuta să aleg drumul potrivit, chiar dacă nu îmi iese mereu. La final însă, destinația, viziunea despre viitorul pe care mi-l doresc a fost mereu aceeași.
Ar fi grozav ca toată lumea să se oprească din agitația cotidiană, sa facă un pas în spate și să evite posibile alegeri fortuite doar pentru că uitam trecutul, nu cunoaștem prezentul și nu știm ce ne dorim de la viitor. Când avem claritate toată lumea implicată poate vedea și înțelege, iar sinergia care se va crea poate să duca la un loc mai bun pentru generațiile viitoare.

Concluzia este extrasă din vorbele pălărierului nebun din Alice în Tara Minunilor – Tărâmul era plin de minune, mister și pericol

Unii ar spune că, pentru a supraviețui, ar fi nevoie să fii nebun ca un pălărier. Din fericire pentru mine, sunt.” Și noi trăim într-un tărâm asemănător perioada aceasta. O alternativă ar fi să devenim nebuni ca un pălărier și să ne aruncam cu capul înainte pana când găsim soluția sau până când durerile de cap și poate chiar rănile ne vor face să ne oprim. O a doua opțiune, una mai bună cred eu, este să ne asigurăm că obținem claritate și ne alegem drumul cel mai potrivit pentru a ne atinge potențialul și a ne îndeplini viziunea.
Toată lumea are nevoie de un far călăuzitor în timp de furtună! Nu mereu însă el există, uneori trebuie să îl construim chiar noi.

Îți recomandăm:

Managementul echipei. Oamenii te vor urma dacă vei știi să conduci

cuvinte cheie: business

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Project-E și pe Google News

Mihai Chiratcu
Mihai Chiratcu
Mihai a început o cariera în vânzări acum 17 ani si a avut diferite responsabilități, Customer Care, Sales, Sales Management sau Business development. În 2013, decizia de a începe o noua provocare a venit natural si a devenit consultant de business, concentrându-se pe Transformation, Sales și Cultura Organizațională, împărtășind poveștile și experiențele adunate. A absolvit ASE, specializarea Afaceri Internaționale, modulul cu predare in engleză și a terminat un program postuniversitar în cadrul UPB, specializarea Change Management. Mihai se descrie ca fiind producător de oameni liberi pentru că poveștile sale oferă interlocutorilor încredere, curaj și momente informative. Proiectele pe care le construiește și implementează se concentrează pe client si pe călătoria acestuia, folosind co-crearea și oferind sfaturi si suport, astfel clientul își găsește răspunsurile proprii și nu unele ale consultantului.

Recente

Educatie Financiara

Asigurari

ÎȚI RECOMANDĂM

Comentarii

Project-E aplică noua politică de protecție a datelor cu caracter personal și modificările propuse de Regulamentul (UE) 2016/679. Prin continuarea navigării pe platforma noastră confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica Cookie.

Salvat!
Setări Cookie

Project-E aplică noua politică de protecție a datelor cu caracter personal și modificările propuse de Regulamentul (UE) 2016/679. Prin continuarea navigării pe platforma noastră confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica Cookie.

Cookie-urile necesare sunt absolut esențiale pentru ca site-ul să funcționeze corect. Această categorie include numai cookie-uri care asigură funcționalități de bază și caracteristici de securitate ale site-ului. Aceste cookie-uri nu stochează nicio informație personală.

  • cookielawinfo-checkbox-{nume-sectiune}
  • wordpress_gdpr_cookies_allowed
  • wordpress_gdpr_cookies_declined
  • wordpress_gdpr_allowed_services PHPSESSID

Refuz toate
Accept toate