adplus-dvertising

România devine o țară fără speranță: încrederea populației în viitor a scăzut la cote inimaginabile iar numărul tinerilor valoroși care vor să emigreze crește progresiv

România devine o țară fără speranță: încrederea populației în viitor a scăzut la cote inimaginabile iar numărul tinerilor valoroși care vor să emigreze crește progresiv

Pentru această seară, la rubrica EVENING CHART vin cu două grafice care ar trebui să ne îngrijoreze pe toți. Ele provin dintr-un studiu amplu realizat de Rethink România și AHA Moments. Vorbim practic de un nou episod al cercetării, iar diferențele la doar câteva luni între percepțiile românilor sunt șocante. Brutal tradus, românii nu mai au încredere în țara lor, în guvernanții lor, în clasa politică, în societate. Ei nu mai recomandă România ca fiind o țară în care merită să trăiești, să te dezvolți și să își faci viața.

Practic percepția s-a schimbat dramatic: România a ajuns în doar 8 luni o țară care nu mai este atractivă pentru locuitorii săi. De asemenea, ideea emigrării e luată mai mult în calcul decât în septembrie anul trecut, iar cei care voiau să rămână în România nu mai sunt atât de siguri acum de asta. Însă cel mai îngrijorător este că primii care vor să plece sunt tinerii între 18 și 24 de ani.

Și nu oricare tineri: nu pleacă doar acei pierde vară fără valoare și fără cunoașterea simțului responsabilității!

Din păcate pleacă tinerii valoroși, sătui să se zbată într-o piramidă a valorilor răsturnată, sătui să se lovească de sistemul pile, cunoștințe și relații (celebrul PCR), sătui să fie mințiți că le e bine când ei simt pe pielea lor că nu e așa! Cei care pleacă nu o fac nici măcar pentru salarii mai bune: așa ceva ar putea avea și aici (poate chiar cu o putere de cumpărare mai mare)! Ei caută țări care să le respecte valoarea, să îi pună pe treapta potrivită a ierarhiei valorilor, să trăiască în societăți cu sisteme de sănătate, educație, cultură sau administrative stabile, bine puse la punct, neaflate la cheremul birocraților și politicienilor diletanți.

încrederea populației în viitor
încrederea populației în viitor

Evenimentele din ultimele luni au avut un mare impact asupra atitudinii românilor față de țara lor

Aceștia nu ar recomanda-o altora ca țară în care să locuiești, în timp ce și pentru ei înșiși sunt mai puțin siguri că ar trebui să rămână aici. La un scor NPS de -32, am putea spune cert că, dacă România ar fi un furnizor de servicii, atunci experiența utilizatorilor ar fi descrisă drept una nesatisfăcătoare.

Comparativ cu finalul lui 2021, în doar câteva luni, populația pare mai pesimistă și și-a pierdut într-o oarecare măsură încrederea când vine vorba de potențialul României

Evenimentele recente (în special inflația, războiul, repercusiunile COVID-19) au afectat așadar starea de spirit a românilor. În consecință, procentul celor care sunt siguri că nu vor emigra în perioada următoare a scăzut de la 54% în septembrie 2021 la 47% în aprilie 2022. Cu cât publicul este mai tânăr, cu atât predispoziția la emigrare este mai mare. Maximul este atins de categoria 18-24 de ani: în 2022, 14% dintre aceștia spun că vor să emigreze probabil/cu siguranță.

încrederea populației în viitor
încrederea populației în viitor

Mă doare sufletul să o spun, dar de ceva vreme și eu mă număr printre cei care, întrebați de tânăra generație ce cred că ar trebui să facă, mai mereu înclin să le spun că m-aș uita cu atenție către vestul Europei și aș testa la modul cel mai serios orașe care se potrivesc stilului de viață dorit

Faptul că am votat ceva și m-am trezit, la câteva luni doar, cu o conducere politică pe care speram să nu o mai văd vreodată (domnul președinte, făcătorul de coaliții, practic ne-a spus să punem ștamipla pe cine vrm, că la putere ajunge tot cine trebuie) mă determină să cred că România a devenit o țară fără speranță. Trăim într-o țară pe care lăcustele politice o devorează cu rapacitate până la os în timp ce noi asistăm neputincioși cum ni se mai aruncă și nouă ceva resturi peste gard. După cum spuneam într-un editorial anterior: faceți liniște, văr rog! Să nu tulburăm instaurarea dictaturii mediocrității!

Îți recomandăm:

O nouă categorie de români pleacă din țară. Sunt cei care au venituri ridicate și poziții sociale peste medie care caută o școală mai bună și un alt viitor pentru copiii lor

cuvinte cheie: încrederea populației în viitor

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Project-E și pe Google News

Norel Moise
Norel Moise
Norel Moise este absolvent al Facultății de Economie din cadrul ASE București (completat cu master), a urmat cursurile Facultății de Drept si apoi un masterat în Drept Comunitar și Studii Europene, în cadrul Universității București. A predat mulți ani atât la nivel preuniversitar cât și la nivel universitar: studenții săi spun în folclorul de cămin că e omul care le-a predat *economia la nivel de stradă*. Norel Moise activează de peste 25 de ani în domeniul presei economice. A debutat ca editor în cadrul săptămânalului economic Top Business, ajungând rapid secretar general de redacție, redactor șef adjunct și redactor șef (la numai 27 de ani). Numeroase articole ale sale au văzut lumina tiparului în New York Magazine și Chicago Tribune. A activat și la Curentul. După numai doi ani a decis să schimbe peisajul, trecând într-un trust independent în care putea să-și facă meseria de jurnalist – FinMedia. A dezvoltat aici proiecte cum ar fi Bancheri de Top, Asiguratori de Top si multe altele. Din 2011, a preluat conducerea brandului etalon al trustului - revista Piața Financiară, punându-și o serioasă amprentă pe dezvoltarea celei mai vechi reviste lunare dedicate sferei financiar-bancare. Dezvoltarea sa ca jurnalist poartă patina a trei nume mari: Constantin Dumitru, Adrian Vasilescu și Ilie Șerbănescu. A moderat, în tara și străinătate, numeroase paneluri în cadrul unor evenimente de marcă, a participat la sute de conferințe, ca simplu lector dar și ca guest speaker. Niciodată nu a rupt legătura cu mediul universitar și cel preuniversitar. A pregătit zeci de jurnaliști care activează în presă sau diferite departamente de PR sau analiză din instituții financiare.

Recente

Educatie Financiara

Asigurari

ÎȚI RECOMANDĂM

Comentarii

Project-E aplică noua politică de protecție a datelor cu caracter personal și modificările propuse de Regulamentul (UE) 2016/679. Prin continuarea navigării pe platforma noastră confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica Cookie.

Salvat!
Setări Cookie

Project-E aplică noua politică de protecție a datelor cu caracter personal și modificările propuse de Regulamentul (UE) 2016/679. Prin continuarea navigării pe platforma noastră confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica Cookie.

Cookie-urile necesare sunt absolut esențiale pentru ca site-ul să funcționeze corect. Această categorie include numai cookie-uri care asigură funcționalități de bază și caracteristici de securitate ale site-ului. Aceste cookie-uri nu stochează nicio informație personală.

  • cookielawinfo-checkbox-{nume-sectiune}
  • wordpress_gdpr_cookies_allowed
  • wordpress_gdpr_cookies_declined
  • wordpress_gdpr_allowed_services PHPSESSID

Refuz toate
Accept toate