adplus-dvertising

De ce nu pot recomanda la o recrutare manageri veniți din alte domenii

George Butunoiu: De ce nu pot recomanda la o recrutare manageri veniți din alte domenii

Mulți manageri se supără foc pe mine când le spun că nu-i pot lua în calcul pentru un post de top management dacă nu au experiență în acel domeniu.

E de așteptat să fie astfel, de vreme ce imensa majoritate a managerilor (sau liderilor, spuneți-le cum vreți, pentru că e cam totuna) sunt convinși că pot conduce aproape orice business, după principiul că „un manager e un manager”.

Poziția mea în această dispută de idei, după 30 de ani în care am făcut mii de recrutări, cunoscându-i personal pe cei mai mulți dintre marii manageri și discutând zilnic pe această temă: doar prin analiză și sinteză, prin raționament abstract, nimeni nu a dat un răspuns acceptabil, și nici nu va da vreodată

Nici empiric nu ajungi la o concluzie, uitându-te în urmă și numărând câți au reușit și câți nu, pentru că rezultatele sunt cu totul neconcludente: unii cu rezultate solide în trecut au eșuat în businessuri mult mai ușoare, uneori chiar în domeniul lor de activitate, sau invers, alții au reușit spectaculos după câteva eșecuri lamentabile la rând… Toate combinațiile posibile în proporții relativ egale, încât să nu poți să aduci ceva ca argument fără să vină altcineva cu un contraexemplu la fel de valid.

Prin urmare, în recrutare poți să ajungi să cunoști un manager și să-l descrii cu foarte mare precizie în ceea ce privește profilul de personalitate, cum e el ca om, câtă meserie și cât management știe, cât de charismatic este și multe altele, însă asta nu poate prezice aproape deloc ce succes și ce rezultate va avea el în noul job managerial. Nici eu și nimeni altcineva nu poate face o astfel de predicție validă. Cu alte cuvinte, cei mai buni recrutori și evaluatori din lume pot să-ți spună cu mare exactitate cum e managerul (candidatul) respectiv, însă viitoarele rezultate în noul post tot o loterie rămân, și nu ne rămâne decât să ne rugăm să nu devieze prea mult de la mediile statistice pentru categoria lui socială și profesională.

Îți recomandăm:

Concentrația de manageri care pot vorbi ca intelectualii

George Butunoiu

Dar oricum aceste statistici nu au vreo relevanță, și nici ce crede un recrutor sau altul despre managerul care este întotdeauna un manager sau nu, de vreme ce aproape întotdeauna, cu insignifiante excepții, dar care nu infirma regula defel, angajatorii cer manageri cu experiență în domeniul lor de activitate atunci când apelează la firmele de executive search

Prin urmare, oricât de convins aș fi eu uneori că un manager din alt domeniu ar putea avea rezultate excelente (fie pentru că îl cunosc foarte bine și de mult timp, fie că intuiția îmi spune asta, sau din cine știe ce alte considerente), nu îi pot da angajatorului care mă plătește altceva decât îmi cere.

Și nici nu mi-aș asuma riscul să insist foarte tare să ia un candidat din alt domeniu, deși uneori știu că aș reuși să-l conving pe angajator. Chiar că aș avea mult de pierdut dacă nu s-ar confirma. Așa, dacă îi dau candidați din domeniul lui de activitate, dacă îi evaluez și îi descriu cu multă precizie (și asta îmi iese foarte bine, uitându-mă la tot istoricul), dacă îl avertizez cinstit că aceasta este o condiție necesară, dar nu și suficientă pentru succesul viitor și pentru rezultate, cu greu mă poate acuza de neștiință sau de rea intenție. Poate de lipsă de noroc, mai degrabă…

Așadar, chiar dacă aveți convingerea că sunteți candidatul ideal pentru un job sau altul care e în lucru pe la firmele de executive search, aduceți-vă aminte că recrutorul e plătit de către angajator și nu de către candidați și trebuie să le dea clienților ceea ce li se cere, minimizând riscurile

Imaginați-vă următorul scenariu: sunteți recrutor, aveți un candidat din cu totul alt domeniu și nu se știe cum puteți băga mâna în foc că va avea rezultate excelente. Faceți toate eforturile, îl convingeți pe angajator să-l angajeze, și da, după un an vezi că are într-adevăr rezultate spectaculoase și angajatorul a dat lovitura vieții lui cu el. Dar credeți că va veni angajatorul la mine și-mi va spune, George, da, ai avut dreptate, mă bucur că am mers pe mâna ta cu această recomandare neuzuală, ia și tu bonusul acesta, așa, să ne bucurăm cu toții! Nu, nu va face asta, evident…

Matematic, deci, dacă risc și-mi iese predicția, nu câștig nimic în plus. Dacă risc și nu-mi iese, pierd destul de mult. Așa că de ce să o fac?

Îți recomandăm:

Par eu chiar atât de prost?

cuvinte cheie: George Butunoiu

România are nevoie de o presă liberă. Vă invităm să ne sprijiniţi prin donaţii folosind PayPal
George Butunoiu
George Butunoiu
George Butunoiu a fost printre primii români care au creat o afacere de recrutare, în aprilie 1990. El s-a alăturat Ward Howell Group în 1996 ca Managing Partner al biroului Ward Howell România, o afacere pe care a cumpărat-o mai târziu, când ramura europeană a grupului s-a separat de celelalte, și a continuat-o sub numele George Butunoiu Executive Search, împreună cu alți parteneri de afaceri, începând cu 2006. După studii, George Butunoiu a petrecut o scurtă perioadă că cercetător în fizică nucleară. În 1990, cariera sa de afaceri a început în foarte scurt timp după Revoluția Română. A înființat mai multe companii, dintre care una a devenit lider de piață în software pentru afaceri. Din 1992, George Butunoiu a lucrat exclusiv în recrutare poziții de top și consultanță în HR. Ca autor de diverse articole, precum și în calitate de fondator și membru activ în diferite organizații de afaceri, asociații și proiecte, George Butunoiu este unul dintre cei mai cunoscuți jucători de pe piața de consultanță românească. George Butunoiu deține o diplomă în fizică nucleară de la Universitatea din București, mai multe de master la universități de stat bucureștene și vorbește engleza și franceza.

Recente

Educatie Financiara

Asigurari

ÎȚI RECOMANDĂM

Comentarii

Project-E aplică noua politică de protecție a datelor cu caracter personal și modificările propuse de Regulamentul (UE) 2016/679. Prin continuarea navigării pe platforma noastră confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica Cookie.

Salvat!
Setări Cookie

Project-E aplică noua politică de protecție a datelor cu caracter personal și modificările propuse de Regulamentul (UE) 2016/679. Prin continuarea navigării pe platforma noastră confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica Cookie.

Cookie-urile necesare sunt absolut esențiale pentru ca site-ul să funcționeze corect. Această categorie include numai cookie-uri care asigură funcționalități de bază și caracteristici de securitate ale site-ului. Aceste cookie-uri nu stochează nicio informație personală.

  • cookielawinfo-checkbox-{nume-sectiune}
  • wordpress_gdpr_cookies_allowed
  • wordpress_gdpr_cookies_declined
  • wordpress_gdpr_allowed_services PHPSESSID

Refuz toate
Accept toate