adplus-dvertising

De ce prima săptămână din an este cea mai frumoasă perioadă?

De ce prima săptămână din an este cea mai frumoasă perioadă din an?

Începutul unui an nou este de fiecare dată o perioadă fantastică pentru că totul este încă posibil. Toate planurile, toate visurile, toate ideile sunt realizabile și limita e cerul. Pe parcurs o să pierdem din energie, entuziasm, resurse și încredere. Însă începutul este un tărâm magic, unde nici un nor nu ne întunecă viitorul.

Problemele apar de obicei după ce “luna de miere” pe care o avem cu anul cel nou se încheie și înțelegem că realitatea nu este mereu ca în imaginea proiectată de noi și că nu depinde doar de noi să facem ceea ce ne-am propus. Rezoluțiile de revelion se spune că sunt planuri valabile prima săptămână din anul nou. Înainte însă de a fugi în Valea Plângerii, hai să ne asiguram că ceea ce depinde de noi este clar si realizabil în contextul actual.

Ce putem face totuși pentru a ne asigura ca în ciuda tuturor obstacolelor ce vor apărea, ne vom păstra direcția, optimismul și energia?

Pană la urmă, dacă suntem sinceri cu noi, știam de la început că nu va fi totul lapte și miere. Știam că pe parcurs ne vom lovi de diferite probleme. Cu cât realizăm asta mai repede cu atât mai ușor ne vom adapta la orice va arunca universul în calea noastră. Și așa poate rezoluțiile de an nou supraviețuiesc măcar până când apar ghioceii.

Putem să ne ranforsăm calea de parcurs. Putem să ne construim singuri piloni de susținere care să ne crească șansele. Hai să ne asigurăm că avem lângă noi o echipă formată din 7 magnifici, alături de care proiectele, afacerile sau carierele noastre vor fi mai puțin zdruncinate de forțe din exterior, dar mai ales de forțe din interior

1. Diagnoză/Analiză

Este la fel de important să știi unde te afli înainte să începi un drum pe cat este și destinația. Dacă știi unde te afli poți alege mai realist direcția în care vei pleca și punctul final al aventurii. Este un moment de sinceritate cu tine însuți în care foarte obiectiv definești concret nivelul la care te afli, ce abilități și resurse ai la dispoziție și ce puncte sensibile pot să te împiedice pe parcurs.

2. Viziune/Misiune 

Ai posibilitatea să pui pe hârtie visul tău cel mai important. Motivația pentru care faci ceea ce faci. Modul în care îți vei lasa amprenta asupra lumii în care trăiești dar și modul în care vei realiza asta. Viziunea ar trebui să ne sperie, să ne facă să gândim că poate am ridicat ștafeta prea sus. E mai bine să îți propui ceva măreț și sa realizezi doar jumătate decât să îți propui ceva mic și să reușești.

3. Plan/Strategie 

Cel mai scurt drum între două puncte este o linie dreaptă. Știm că într-o lume în care nu deținem toate soluțiile planul nu va fi atât de simplu, dar trebuie să ne propunem ca strategia sa fie o linie cât mai dreaptă între start și final. Cum vom aborda traseul, ce etape vom avea de parcurs, dar mai ales care este ritmul pe care ni-l propunem sunt noțiuni care stau la baza unei strategii și ar trebui să nu lipsească din etapa aceasta.

4. Obiective 

Ca să te asiguri că păstrezi călătoria cât mai aproape de traseul propus, ai nevoie de puncte de verificare. SMART rămâne acronimul folosit pentru definirea obiectivelor. Cu cât mai specifice, măsurabile, realizabile, relevante și definite temporal, cu atât mai utile în estimarea ajustărilor necesare pe parcurs.

Îți recomandăm:

Vizualizarea obiectivelor, primul pas pentru a ne atinge scopul

5. Resurse

În funcție de obiectivele propuse și acțiunile necesare realizării lor vei avea nevoie de resurse, abilități și cunoștințe. Este important să vezi, pe lângă cele identificate în zona de diagnoza ce ar fi bine să adaugi. Să fii proactiv și sa eviți momentele în care ai avea nevoie rapid de ceva și timpul nu îți mai permite sa adaugi în implementare.

6. Cultura 

Cel mai des întâlnit dușman invizibil al planurilor perfecte. Pentru a nu munci în zadar asigură-te că regulile nescrise ale organizației permit implementarea cu succes a noilor inițiative. Sunt soluții si pentru situația în care cultura nu este cea potrivită, însă depinde de importanța proiectului pe care îl dezvolți. Dacă nu vorbim de un plan la nivel strategic, e posibil sa fie mai simplu să schimbi planul decât cultura.

7. Implementare

Teoria e frumoasă, practica ne omoară, este o vorbă veche dar mereu relevantă. Cele mai multe planuri cu potențial nu ajung la maturitatea pentru că nu se începe implementarea si mai puțin din cauză că sunt obstacole pe parcurs. Poate cel mai important element care duce la succesul unui proiect este sincronizarea cu mediul de afaceri, cu piața și clienții. Dacă amânăm sau oprim implementarea riscăm să ratăm momentul oportun.

Îți recomandăm:

Indicatorii de performanță și comportamentul toxic pentru atingerea obiectivelor

Entuziasmul începutului de an, de afacere sau de job poate fi un puternic aliat pentru etapele viitoare. În același timp poate fi un element care, prin forța pe care o oferă, te face să pierzi din vedere lucruri importante. Greșim dacă ne bazăm doar pe energia începutului și speranța ca totul va fi bine. E posibil să reușim, să ne îndeplinim obiectivele. Dar pe tot drumul pana la succes, nu vom știi niciodată sigur dacă suntem pe traseul cel bun.

Pentru un 2022 mai clar și mai ales mai calm, dacă nu si mai de succes, clarifică prezentul, definește viitorul. Asigură-te că ai resursele, energia și cultura potrivite pentru călătoria ce urmează. Nu înseamnă că va fi nevoie să îți ajustezi din planuri sau să renunți la obiectivele stabilite, ci doar că vei avea o imagine corectă și completă. Astfel vei știi cum să acționezi pentru a realiza ceea ce iți dorești.

Îți recomandăm:

Oamenii care își cunosc valoarea sunt mai greu de controlat, dar sunt mai eficienți și mai valoroși pentru companie. Cât timp cultura organizațională va fi orientată pe control, nu vom avea organizații cu adevărat puternice

prima săptămână din an

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Project-E și pe Google News

Mihai Chiratcu
Mihai Chiratcu
Mihai a început o cariera în vânzări acum 17 ani si a avut diferite responsabilități, Customer Care, Sales, Sales Management sau Business development. În 2013, decizia de a începe o noua provocare a venit natural si a devenit consultant de business, concentrându-se pe Transformation, Sales și Cultura Organizațională, împărtășind poveștile și experiențele adunate. A absolvit ASE, specializarea Afaceri Internaționale, modulul cu predare in engleză și a terminat un program postuniversitar în cadrul UPB, specializarea Change Management. Mihai se descrie ca fiind producător de oameni liberi pentru că poveștile sale oferă interlocutorilor încredere, curaj și momente informative. Proiectele pe care le construiește și implementează se concentrează pe client si pe călătoria acestuia, folosind co-crearea și oferind sfaturi si suport, astfel clientul își găsește răspunsurile proprii și nu unele ale consultantului.

Recente

Educatie Financiara

Asigurari

ÎȚI RECOMANDĂM

Comentarii

Project-E aplică noua politică de protecție a datelor cu caracter personal și modificările propuse de Regulamentul (UE) 2016/679. Prin continuarea navigării pe platforma noastră confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica Cookie.

Salvat!
Setări Cookie

Project-E aplică noua politică de protecție a datelor cu caracter personal și modificările propuse de Regulamentul (UE) 2016/679. Prin continuarea navigării pe platforma noastră confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica Cookie.

Cookie-urile necesare sunt absolut esențiale pentru ca site-ul să funcționeze corect. Această categorie include numai cookie-uri care asigură funcționalități de bază și caracteristici de securitate ale site-ului. Aceste cookie-uri nu stochează nicio informație personală.

  • cookielawinfo-checkbox-{nume-sectiune}
  • wordpress_gdpr_cookies_allowed
  • wordpress_gdpr_cookies_declined
  • wordpress_gdpr_allowed_services PHPSESSID

Refuz toate
Accept toate