adplus-dvertising

Scandalul din politică și „echipa de management” a România SRL

Toamna se numără bobocii. În România, în această toamnă scandalul din politică ne afectează direct viețile și în loc să numărăm boboci, contabilizăm orgolii

Pe final de vară am început dimineața ca Alice. Am intrat prin vizuina iepurelui și am ajuns într-o lume ciudată, în care nimic nu mai are sens. M-am simțit ori prea mic pentru lumea asta mare, ba prea mare pentru luptele lor mici.

Planul meu egoist, să înțeleg și eu mai bine ce se întâmplă în această perioadă tulbure din punct de vedere social, economic dar mai ales politic, este să răspund la întrebarea “cum este conducerea unei tari la fel ca și conducerea unei companii?”. Urmez astfel exemplul guvernanților și parafrazez una dintre cele mai ciudate întrebări/ghicitori ale literaturii moderne “de ce seamănă un corb cu un birou de scris?” chiar din povestea lui Alice in Tara Minunilor. Dacă ne uităm la cum e condusă Romania SRL. chiar pare potrivită expresia.

Scandalul din politică ne afectează direct viața. Analiza acestor situații se face cu prea multă pasiune și astfel totul e tensionat

Iar tensiunea duce la decizii greșite. Devenim partizani și intrăm deseori în lupte care nu sunt ale noastre. Ar trebui să analizăm la rece, fără pasiuni și subiectivism pentru a înțelege mecanismele și mai ales cine are de pierdut când există haos în organizații.

Pentru că nu mă consider pregătit în domeniu, evit subiecte din zona politic, dar conducerea unei țări este în mare măsură precum conducerea unei companii. Avem acționari în cadrul companiei Romania SRL și aceștia suntem noi, populația. Suntem reprezentați în consiliul de administrație prin parlamentarii aleși. Avem președintele consiliului de administrație la Cotroceni, care este omul de încredere al acționarilor ales să supervizeze interesele acestora.

Guvernul este echipa C-level care gestionează Romania SRL. cu prim ministrul în rol de CEO. Iar echipa aceasta primește încrederea de la consiliu prin vot. Compania oferă servicii și produse – sănătate, transporturi, protecție sociala, educație, administrație publică, etc. Parte din populația tarii este angajată a companiei, iar clienții suntem noi toți, românii. Plătim pentru toate prin taxe și impozite. Sunt curios câți dintre noi am mai plăti dacă ar exista un concurent la firma asta?

Îți recomandăm:

Avertismentul Fitch pentru România. La ce trebuie să fim atenți

Conducerea unei țări ar trebui să fie precum cea a unei companii, cu misiune si viziune, cu obiective clare, strategie, clienți, produse și servicii, rapoarte anuale de profitabilitate

Dar pentru o tranziție de succes avem nevoie de cultură organizațională catalizator, nu inhibitor. Iar eșecul actualei coaliții de guvernare se datorează unor blocaje interne, a unei nepotriviri intre 3 grupuri cu agende diferite. Oare ce a lipsit in cazul Romania SRL pentru a avea succes cu echipa de management 2021?

Cultura stă la baza modului în care oamenii și diferite grupuri interacționează unii cu ceilalți, cu clienții și cu alte persoane implicate. Include valorile, viziunea, limbajul de muncă, sistemele, simbolurile, credințele și obiceiurile membrilor organizației. Iar societățile de succes au culturi organizaționale pe care le cunosc și clienții, nu doar cei din interior. Dacă întrebăm 100 de oameni care este cultura definitorie a guvernului actual, nu vom putea găsi un răspuns clar.

Conducerea organizației, guvernul în cazul acesta, nu a reușit să asimileze culturile celor 3 grupuri care l-au format

Diferențele ar fi putut fi eliminate și se putea găsi o formulă potrivită pentru noua construcție, cu condiția ca prim-ministrul/CEO-ul să îsi dorească asta și să susțină inițiative de omogenizare. Pană la urma eșecul se rezumă la matematică. Nu poți face adunarea a trei fracții dacă nu le aduci la numitor comun. Mai ales dacă vorbim de 3 numitori numere prime. Este imposibil ca cel mai mare număr prim să se impună, e nevoie de unanimitate și colaborare. Însă ce am văzut cu toții în această echipă, a fost că fiecare a decis că doar modul în care vede el lucrurile este cel corect. Asa au ajuns să uite ca este de fapt despre clienți și nu despre orgolii personale. Iar când trei persoane trag de ceva în direcții diferite, mai devreme sau mai târziu se rupe.

Îți recomandăm:

SpotMedia: Ghinionul domnului Iohannis

Pentru o companie serioasă, scandalurile, certurile interne și crizele de imagine, așa cum sunt cele prin care trece România SRL, creează probleme majore

Bursele reacționează și acționarii pierd bani. Planurile strategice nu mai pot fi implementate indicatorii de performantă nu mai sunt atinși, scad veniturile. Partenerii din piață vor dori să se îndepărteze de o companie conflictuală și haotică. Investitorii pierd, angajații riscă să devină șomeri iar clienții vor primi mai puțin decât li s-a promis, produse inadecvate sau chiar proaste.

Dacă am păstra paralela țară-companie, asta ar fi momentul în care acționarii ar avea o întâlnire si ar decide să schimbe echipa de management, în realitatea asemănarea se oprește aici. Scandalul din politică ne afectează direct traiul.

România SRL este un monopol, clienții pot protesta dar nu pot merge facil spre concurență

În cazul unei tări, acționarii pot interveni doar o dată la patru ani și uneori nu se prezintă toți la ședință. Indiferent de afinități politice și preferințe de conducători, în perioade precum aceasta, singurii care pierd suntem noi, populația – acționari, angajați și clienți ai Romania SRL.

Lewis Carroll a răspuns la ghicitoare. „Un corb este ca un birou de scris deoarece poate produce câteva note, foarte plate și nu se pune niciodată cu capătul greșit în față.”

Răspunsul la întrebarea propusă de mine este la fel de simplu. O țară poate fi condusă ca și o companie cu condiția ca echipa de management, guvernul, să producă mai puțin zgomot și să nu pună niciodată interesele personale înaintea celor ale acționarilor, angajaților și clienților. Din păcate interesele astea sunt importante doar în ani electorali!

Mihai Chiratcu
Mihai Chiratcu
Mihai a început o cariera în vânzări acum 17 ani si a avut diferite responsabilități, Customer Care, Sales, Sales Management sau Business development. În 2013, decizia de a începe o noua provocare a venit natural si a devenit consultant de business, concentrându-se pe Transformation, Sales și Cultura Organizațională, împărtășind poveștile și experiențele adunate. A absolvit ASE, specializarea Afaceri Internaționale, modulul cu predare in engleză și a terminat un program postuniversitar în cadrul UPB, specializarea Change Management. Mihai se descrie ca fiind producător de oameni liberi pentru că poveștile sale oferă interlocutorilor încredere, curaj și momente informative. Proiectele pe care le construiește și implementează se concentrează pe client si pe călătoria acestuia, folosind co-crearea și oferind sfaturi si suport, astfel clientul își găsește răspunsurile proprii și nu unele ale consultantului.

Recente

Educatie Financiara

Asigurari

ÎȚI RECOMANDĂM

Comentarii

Project-E aplică noua politică de protecție a datelor cu caracter personal și modificările propuse de Regulamentul (UE) 2016/679. Prin continuarea navigării pe platforma noastră confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica Cookie.

Salvat!
Setări Cookie

Project-E aplică noua politică de protecție a datelor cu caracter personal și modificările propuse de Regulamentul (UE) 2016/679. Prin continuarea navigării pe platforma noastră confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica Cookie.

Cookie-urile necesare sunt absolut esențiale pentru ca site-ul să funcționeze corect. Această categorie include numai cookie-uri care asigură funcționalități de bază și caracteristici de securitate ale site-ului. Aceste cookie-uri nu stochează nicio informație personală.

  • cookielawinfo-checkbox-{nume-sectiune}
  • wordpress_gdpr_cookies_allowed
  • wordpress_gdpr_cookies_declined
  • wordpress_gdpr_allowed_services PHPSESSID

Refuz toate
Accept toate