A zis cineva ,,pește”? Vizita copiilor la pescărie poate fi o lecție de educație

A zis cineva pește? De îndată ce intri în pescărie, parcă simți briza mării prin acel miros proaspăt specific acesteia. O vitrină intens luminată îți va atrage atenția cu diversitatea peștilor și a fructelor de mare.

Ajuns în fața vitrinei, nu poți să nu rămâi uimit de multitudinea de produse și realizezi că nu cunoști nici jumătate din acestea. Nu te panica, însă, deoarece întotdeauna este cineva acolo care să te întrebe ce curiozități ai și totodată te va îndruma. Mirosul peștelui parcă te face să te visezi cu ochii deschiși cu un tartar de ton în față și cu un pahar de vin alb.
Cum ar fi ca această imagine ideală să devină realitate? Din păcate, la momentul actual, ofertele de pe piață nu se ridică la înălțimea așteptărilor clientului. Cauzele sunt multiple. Printre acestea se numără: lipsa pregătirii profesionale adecvate a celor din industrie, lipsa abilităților comunicative, mărirea nejustificată a prețurilor sau vânzarea unor produse care nu sunt comestibile.

De câte ori nu ai primit mai puțin decât ai cumpărat? Modul în care se realizează filetarea peștelui trebuie făcută în așa fel încât pierderile să fie minime. Acest procedeu este un meșteșug în sine și necesită experiență și pasiune pentru domeniu. Totodată, este nevoie de o adaptare rapidă la necesitățile clientului și de o comunicare eficientă cu acesta. Consilierii în vânzări trebuie să înțeleagă nevoile fiecărui client în parte și să nu facă abstracție de acestea.

De asemenea, un preț corect ajută la eficientizarea retenției. Simplul fapt de a a menține același preț pe o perioadă îndelungată, poate construi o zonă de încredere pentru client.
O altă problemă care poate surveni și care poate fi nocivă pentru ambele părți este comercializarea unor produse inadecvate, expirate. Practicarea acestor metode de vânzare nu îi afectează doar pe cei în cauză, ci și imaginea de ansamblu a domeniului.

Consumul de pește și fructe de mare a crescut considerabil în ultimii ani. Din păcate însă, oferta este mai mică decât cererea, la care se adaugă lipsa pregătirii profesionale a angajaților din domeniu despre care am vorbit mai sus. Se impune necesitatea unui training mai intens al celor care sunt primii care iau contact cu clientul. Prioritar ar fi ca antreprenorul să cunoască foarte bine business-ul, în așa fel încât să îl învețe pe cel pe care îl angajează.

Se pot adopta câteva metode pentru creșterea și dezvoltarea vânzărilor. Una dintre acestea poate fi constituită de promovarea produselor în rândul copiilor. Aducerea lor în pescărie este benefică pentru ambele părți. Pe de o parte, aceste vizite au rol educativ pentru copii, deoarece se adaptează firii lor curioase. În cadrul acestora li se vor oferi informații utile referitoare la proveniența produselor, la modul în care acestea arată prin exemplificare.
O a doua metodă este o mai bună interacțiune cu părinții copiilor care încep diversificarea.

Când vine vorba de copiii lor, părinții sunt interesați mai degrabă de calitatea produselor decât de prețul acestora. O cunoaștere bună a produselor bune, va fi cu siguranță un atu în atragerea unor noi clienți. Haideți să ne gândim! Dacă mergi la farmacie și ceri ceva pentru o durere de burtică apărută la copil și acel farmacist este nedumerit ce să-ți ofere, fugi mâncând pământul. Pe de altă parte, în momentul în care farmacistul respectiv are o mare siguranță de sine și își cunoaște foarte bine meseria, va putea cu ușurință să îi dea medicamentul adecvat. Cu alte cuvinte, dacă îți cunoști produsele și cui se adresează, vei putea cu ușurință să consiliezi și să te adaptezi cerințelor clientului.

De cele mai mai multe ori, antreprenorii parcă vor ca angajații lor să nu reușească. Îi găsesc vinovați pe aceștia, în loc să găsească mai degrabă soluții la problemele survenite. Nu se gândesc la faptul că problema este tot acolo. Sintagma ,,Ești atât de deștept, încât să angajezi pe cineva mai deștept ca tine” ar trebui să se aplice și în România.
Clientul s-a schimbat, are altfel de cerințe. Acesta caută noutatea, diversitatea. Avem nevoie să înțelegem că nu se mai poate așa, deoarece el este familiarizat cu modul de prezentare pe care îl au țările cu educație și cultură vastă în domeniu. Ar trebui să învățăm și noi să aplicăm la rândul nostru.

Concluzionând, este vorba de o singură cerință. Purtați-vă la fel cum ați vrea să se poarte alții cu voi!

România are nevoie de o presă liberă. Vă invităm să ne sprijiniţi prin donaţii folosind PayPal
Gheorghe Ovidiu Găitan
Gheorghe Ovidiu Găitan
Gaitan Gheorghe Ovidiu este fondator George's Fisheries, și profesia sa este fishmonger Fishmonger este acea persoană care te ajută să iei cea mai bună decizia atunci când vrei să cumperi un pește pentru tine sau familia ta, copiii fiind o parte neglijată, de aceea o parte din munca sa este axată pe consilierea părinților, în legătură cu speciile de peste le oferim copiilor. Ovidiu are o experiență acumulată în cei peste 15 ani lucrați în străinătate, în țări unde consumul peștelui este ridicat.

Recente

Educatie Financiara

Asigurari

ÎȚI RECOMANDĂM

Comentarii

Project-E aplică noua politică de protecție a datelor cu caracter personal și modificările propuse de Regulamentul (UE) 2016/679. Prin continuarea navigării pe platforma noastră confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica Cookie.

Salvat!
Setări Cookie

Project-E aplică noua politică de protecție a datelor cu caracter personal și modificările propuse de Regulamentul (UE) 2016/679. Prin continuarea navigării pe platforma noastră confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica Cookie.

Cookie-urile necesare sunt absolut esențiale pentru ca site-ul să funcționeze corect. Această categorie include numai cookie-uri care asigură funcționalități de bază și caracteristici de securitate ale site-ului. Aceste cookie-uri nu stochează nicio informație personală.

  • cookielawinfo-checkbox-{nume-sectiune}
  • wordpress_gdpr_cookies_allowed
  • wordpress_gdpr_cookies_declined
  • wordpress_gdpr_allowed_services PHPSESSID

Refuz toate
Accept toate