adplus-dvertising

Cum poți să câștigi resurse financiare suplimentare din “Print on demand”. Cum funcționează această afacere online

Print on Demand (POD) sau Print la Cerere este una din cele mai simple idei de afaceri online și este potrivită pentru tineri, creatori de conținut sau designeri. Ce înseamnă mai exact modelul de Print on Demand? Este o formă de comerț electronic prin care comercializezi produse personalizate.

Nu ai nevoie de depozit sau stoc de marfă ci doar de design-ul propriu-zis pe care-l vei aplică asupra produselor. Aceste design-uri le trimiți companiilor care fac Print la Cerere, indiferent de numărul de bucăți comandate, iar când vinzi un produs cu designul tău, firma parteneră se ocupă de tot ce înseamnă producție și logistică, urmând că tu să-ți încasezi comisionul.

Acest model este foarte folosit în vest, dar începe să capete popularitate și în România iar înainte să trec la cele 5 motive pentru care Print on Demand este o afacere online perfectă pentru începători, mai trebuie precizat că acest concept de business se poate face în 2 moduri.

1. Prima varianta presupune realizarea design-ului și încărcarea lui pe diferite platforme precum Teespring, Redbubble sau Amazon Merch. Aceste platforme nu numai că fac Print la Cerere dar beneficiază și de un trafic enorm de potențial cumpărători.

2. A două varianta prin care poți încerca această afacere, este să-ți faci magazinul tău online, să integrezi plugin-ul unei platforme de Print on Demand precum Printify sau Printful și să automatizezi procesul de distribuție comenzi. Practic, magazinul tău va fi conectat cu diferiți furnizori care fac printing la cerere pe diverse obiecte. Dezavantajul evident este că ai nevoie de o promovare corectă a magazinului tău pentru a avea vânzări, dar compensează cu marja de profit care este mult mai mare față de primul model. Tu trebuie să alegi care dintre cele două variante ți se potrivește mai bine.

Deci, de ce se merita sa încerci modelul de Print on Demand?

1) Venituri Pasive
Primul motiv pe lista pentru care Print on Demand poate fi o un model de afacere online tentant aproape că pentru oricine, este posibilitatea de a crea o sursă de venit relativ constantă, fără eforturi considerabile. N-aș putea să-l consider 100% un venit pasiv, dar cu siguranță o dată ce ai design-urile realizate și postate pe platformele de specialitate, n-o să-ți mai rămână mare lucru de făcut. Ceva eforturi suplimentare o să întâmpini dacă alegi varianta unui magazin online, pe partea de Facebook Ads unde trebuie să fi atent la crearea și optimizarea campaniilor.

Câți bani faci din Print on Demand?
Poți face 1-2$ lunar pe fiecare design în parte, ceea ce înseamnă că la 100 de designuri postate pe toate platformele de POD, poți face între 100 și 200$ pe luna. Veniturile pot crește considerabil dacă ai magazinul tău online propriu, unde profitul este de regulă mai mare dar la fel și eforturile. Cu alte cuvinte, depinde de ambițiile și obiectivele tale. Condiția obligatorie pentru a atinge aceste venituri este bineînțeles să ai niște designuri trăznet.

2) Nivel de dificultate
Un alt aspect la care mulți antreprenori începători nu se gândesc suficient, este nivelul de dificultate a afacerii în care vor să se implice. Am cunoștințele și abilitățile necesare pentru afacerea asta? Cât de greu este s-o încep dar și s-o dezvolt? Din fericire și fără niciun strop de îndoială, că nivel de dificultate, Print on Demand este una din cele mai simple afaceri online. Majoritatea informațiilor despre acest model de business le poți învață într-o zi sau două.

Mai greu e la început să-ți faci conturi pe platformele prin care poți vinde produse personalizate sau să-ți faci magazinul online. Chiar dacă nu te pricepi în Photoshop, există multe alte platforme de graphic design dedicate începătorilor cu care poți face designuri moderne, iar singurul impediment (dacă-l putem numi așa) este cunoașterea limbii engleze.

3) Confort psihic
În această afacere online ai confort psihic și știi de ce? Nu ai stoc de marfă, nu ai echipamente și foarte probabil că nu o să ai nici angajați. Nu procesezi comenzi, nu personalizezi bunuri și nu te ocupi de livrarea lor. Pe lângă faptul că vei fi mai liniștit, toate astea te ajută să economisești o căruță de timp prin simplul fapt că scapi de logistică și partea tehnică a afacerii. Astfel, ție îți rămâne mai mult timp să te concentrezi pe promovarea produselor și de partea creativă a afacerii, ceea ce la origine ar trebui să fie plăcut.

4) Cantitate minimă
Am lămurit că inventarul nu este la ține, ci la firma parteneră. Următorul aspect pozitiv este că nu există o limita minimă de comandă. Oricine care intră în contact cu modelele tale, poate să comande chiar și o singură bucată, apoi comanda se onorează în regim normal de către Producător. Această flexibilitate a făcut popular și Dropshippingul, nemaifiind nevoie de plata în avans a unor cantități en-gros.

5) Concept brand
Poți face designuri unicate sau poți crea un brand printr-o linie de designuri. Dacă ai intenția de a vinde această afacere vreodată, mergi pe articole unicate. Dacă doreșți să-ti crești business-ul actual sau brandul personal, optează pentru o linie de design potrivită pentru audiența ta. Toate produsele pe care le vrei personalizate sunt white labeled (fără marcă) așa că-i foarte ușor să creezi o identitate vizuală profesională a brandului tău.

Majoritatea companiilor care Printează la Cerere, îți oferă posibilitatea de branding atât la colet cât și la factură, fără a lasă vreun indiciu cum că produsul respectiv ar fi vândut/livrat de altcineva în afară de ține. Mai mult decât atât, unii te ajută să personalizezi chiar și eticheta articolelor vestimentare.

 

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Project-E și pe Google News

Ovidiu Matei
Ovidiu Matei
Ovidiu activează în Digital Marketing de mai bine de 6 ani, iar de 3 ani s-a specializat pe componenta de video. A conturat strategii de conținut și a oferit consultanță pentru canale de YouTube din SUA, UK și România. Recent, a decis să adauge valoare în piața de Content Marketing din România, prin inițierea proiectului "Succes Online" unde publică articole pe blog și clipuri pe YouTube & LinkedIn, despre Afaceri Online și Marketing.

Recente

Educatie Financiara

Asigurari

ÎȚI RECOMANDĂM

Comentarii

Project-E aplică noua politică de protecție a datelor cu caracter personal și modificările propuse de Regulamentul (UE) 2016/679. Prin continuarea navigării pe platforma noastră confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica Cookie.

Salvat!
Setări Cookie

Project-E aplică noua politică de protecție a datelor cu caracter personal și modificările propuse de Regulamentul (UE) 2016/679. Prin continuarea navigării pe platforma noastră confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica Cookie.

Cookie-urile necesare sunt absolut esențiale pentru ca site-ul să funcționeze corect. Această categorie include numai cookie-uri care asigură funcționalități de bază și caracteristici de securitate ale site-ului. Aceste cookie-uri nu stochează nicio informație personală.

  • cookielawinfo-checkbox-{nume-sectiune}
  • wordpress_gdpr_cookies_allowed
  • wordpress_gdpr_cookies_declined
  • wordpress_gdpr_allowed_services PHPSESSID

Refuz toate
Accept toate