adplus-dvertising

Deși piață românească de asigurări a crescut de peste 10 ori în ultimii 20 de ani, cele mai multe discuții sunt tot despre cel mai simplu produs de asigurare posibil, RCA-ul. Temele care ar trebui să fie în atenția specialiștilor din asigurări

Am participat acum 3 săptămâni (virtual) la conferința anuală a The Institutes, organizația ce oferă certificarea CPCU, una dintre cele mai prestigioase certificări în asigurări din lume.  Sesiunile de prezentare au fost foarte interesante și de actualitate. Câteva exemple de teme discutate: “Picture this: The state o aerial imagery în Property Underwriting”, “Preserving reputation: Ethical opportunities for leaders”, “Shifting sands în cyber legal landscape”, “Predictive analytics: applications în underwriting”, “How technology is reshaping insurance”, “Insurance risk selection: discrimination and ethics”, “Sales and marketing în the era of Covid 19”, “Covid 19 Temperature Check: Exploring the impact of this crisis on risk management and considering the future of pandemic preparedness”, “Preparing for the Big One – how reinsurers plan for natural disasters”, “How leadership affect risk”, “Significant Covid 19 coverage opinions and how to apply them to your claims”.

Parcă este un pic diferit de ce vedem pe piață autohtonă. Din păcate, deși piață românească de asigurări a crescut de peste 10 ori în ultimii 20 de ani, cele mai multe discuții sunt tot despre cel mai simplu produs de asigurare posibil, RCA-ul. Dacă rămânem blocați în această paradigmă mi-e teamă că nu vom avansa prea mult și nu vom ajuta prea mult consumatorii de asigurări (care au nevoie de mult mai multe acoperiri). Surprinzător, sau nu, dezvoltarea pe baze sănătoase a pieței asigurărilor ajută nu numai asigurații ci și economia în general, care nu beneficiază numai de o protecție mai bună, datorată dezvoltării acoperirilor, dar și de surse noi de investiții, cunoscut fiind faptul că asigurările sunt unii dintre cei mai mari investitori instituționali la nivel mondial. Oare ce teme ar trebui să ne preocupe și ar trebui să fie pe agendă pentru marea majoritate a profesioniștilor în asigurări? Sunt destul de multe, mi-am permis să enumăr mai jos câteva care mi se par importante.

  1. Digitalizarea

Mai toată “lumea bună” din asigurări a început și accelerat digitalizarea proceselor datorită pandemiei, doar că, în managementul proceselor de business, pe lângă componentă tehnologică, intră și componentă de resursă umană. Iar la acest capitol este nevoie de schimbări majore. Într-un orizont de timp nu foarte îndepărtat competențele digitale nu vor fi facultative ci obligatorii pentru cei ce lucrează în asigurări. De aceea o preocupare a tuturor celor ce lucrează în industria asigurărilor din România ar trebui să fie dezvoltarea competențelor digitale ale angajaților – fie că vorbim de IoT, drone, AI, machine learning sau wearables. Nu vreau să sperii pe nimeni că “Sophia” ne va înlocui pe toți, dar clar ne va schimbă tuturor modul de lucru!

2. Asigurările de viață

Asigurările de viață reprezintă doar aproximativ 20% din piață de asigurări din România. Toți știm că este foarte puțin, dar cu toate această ponderea în total piață stagnează pentru asigurările de viață de ani de zile. Există un potențial uriaș de creștere a pieței și totuși, după părerea mea, puține eforturi se fac pentru a fi promovate. Doar ca termen de comparație, in SUA, aproape că nu există adult care să nu aibă asigurare de viață. La noi marea majoritatea sunt cele asociate creditelor imobiliare ceea ce îmi sugerează că eforturile de vânzare (prin toate canalele) și educarea consumatorilor încă nu este la nivelul la care ar trebui să fie. Legat de comunicare, ce să mai zic? Nu prea am mai văzut campanii concentrate pe asigurările de viață cam de mult.

3. Managementul riscurilor

Actuala pandemie a adus o mulțime de lucruri negative în viață fiecărui consumator de asigurări, dar și unele pozitive, cel puțin din perspectiva conștientizării riscurilor. Unul dintre acestea este că asigurările nu sunt un panaceu universal, nu te acoperă pentru orice risc posibil. Exemple sunt nenumărate, dar cele legate de asigurările de întreruperea afacerii sunt probabil cele mai elocvente. Aceste moment ar trebui exploatat la maxim de societățile de asigurări și de intermediari atât pentru a promova asigurări, dar și pentru a educa consumatorii in ceea ce privește limitările asigurărilor și necesitatea unui management al riscului personal mai bun. Ar ajută inclusiv la prevenția răspândirii Covid 19! Prevenția este cel mai bun medicament.

4. Etica în asigurări

Acum câțiva ani publicam un articol despre necesitatea unui cod etic al pieței asigurărilor din România Cred că discuția ar trebui reluată. Cum ar arata oare piața asigurărilor dacă ar fi libera de comportamente ne-etice? “Build your house on rock” (engl. construiește pe teren solid), iar pentru asigurări “terenul solid” îl reprezintă “etica”.

Lista rămâne deschisă. Food for thought!

Paul Dumitru
Paul Dumitru
Paul Dumitru a lucrat pentru diverse companii multinaționale și locale în servicii financiare corporative și antreprenoriale peste 20 de ani (dintre care cca. 15 în asigurări) unde a deținut mai multe poziții manageriale atât la nivel local cât și regional (în Europa Centrala și de Est). Este absolvent, șef de promoție, al Politehnicii din București, deține un doctorat din partea Manchester Metropolitan University (UK), un MBA (ASE / University of Ottawa) și este Chartered Property and Casualty Underwriter, o certificare în asigurări din partea The Institutes (US).

Recente

Educatie Financiara

Asigurari

ÎȚI RECOMANDĂM

Comentarii

Project-E aplică noua politică de protecție a datelor cu caracter personal și modificările propuse de Regulamentul (UE) 2016/679. Prin continuarea navigării pe platforma noastră confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica Cookie.

Salvat!
Setări Cookie

Project-E aplică noua politică de protecție a datelor cu caracter personal și modificările propuse de Regulamentul (UE) 2016/679. Prin continuarea navigării pe platforma noastră confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica Cookie.

Cookie-urile necesare sunt absolut esențiale pentru ca site-ul să funcționeze corect. Această categorie include numai cookie-uri care asigură funcționalități de bază și caracteristici de securitate ale site-ului. Aceste cookie-uri nu stochează nicio informație personală.

  • cookielawinfo-checkbox-{nume-sectiune}
  • wordpress_gdpr_cookies_allowed
  • wordpress_gdpr_cookies_declined
  • wordpress_gdpr_allowed_services PHPSESSID

Refuz toate
Accept toate