adplus-dvertising

Este nevoie să redevenim curajoși, să visăm, să credem că împreună putem să facem mai bine pentru toți și nu doar egoist, individual. Să redescoperim umanitatea din noi pentru a o putea vedea în ceilalți

În ultimele șase luni, am trecut prin multe stări, de la negare la teamă, de la panică la optimism rezervat și deseori depresie. După perioada asta intensă e momentul să ne regrupăm, să înțelegem ce ni s-a întâmplat și mai ales ce a funcționat și ce trebuie eliminat. Singurul lucru pe care îl putem face este să ne adaptăm, sa navigăm prin furtuna care ne dă bătăi de cap, dar mai ales să învățăm lecțiile acestei perioade și să sperăm ca nu le vom repeta. E mai educativ să faci greșeli noi, oricum.

Criza trecută ne-a prins în probabil cea mai bună perioadă economică a României de la perioada interbelică. Aveam cu toții un mindset de învingător și totul părea posibil. Anul 2009 ne-a lovit ca un tsunami și, în cazul multora, inclusiv în cazul meu, a resetat tabla de joc. Ne-am trezit că lumile în care trăiam nu doar ca s-au schimbat, dar în multe cazuri au dispărut definitiv. Teama care s-a infiltrat în fiecare dintre noi atunci a rămas și după ce șocul inițial s-a estompat și a dus la schimbări în oameni. Am uitat să fim echipe, prieteni și să ne ajutam. Am devenit cinici, am început să ne bazăm mai mult pe cifre, software și roboți. Din dorința de a nu mai trece prin evenimente asemănătoare am construit ziduri și am dărâmat  poduri.

Revenirea  poate fi făcută doar dacă dăm restart la umanitate, la empatie și la comunități construite pe valori și principii și mai puțin pe dorința de mai mult profit.
Este nevoie să redevenim curajoși, să visăm, să credem că putem împreună să facem mai bine pentru toți și nu doar egoist, individual. Să redescoperim umanitatea din noi pentru a o putea vedea în ceilalți. Umanitatea este singura soluție pentru salvarea omenirii.
E momentul perfect, în plină furtună, să regăsim reperele și să revenim pe traseul corect când dispar norii.

Oamenii sunt vulnerabili și fac greșeli, greșelile duc la crize și recesiune, asa că obiectivul a devenit – sa fim mai puțin vulnerabili. Dar și așa mai reci, mai concentrați pe business și mai puțin umani tot nu am putut evita criza prin care trecem acum. Nu putem controla ce se întâmplă în jur, putem doar controla cum reacționăm noi și cred ca ar fi o greșeală să reacționăm ca data trecuta. Ar fi o greșeală sa ne lăsăm din nou blocați de teamă.

Soluțiile găsite acum zece ani pentru reconstrucție, plus experiența anilor în care am ajutat organizații să se transforme și să fie mai pregătite pentru o lume imprevizibilă, au dus la o serie de recomandări pentru o mai rapidă revenire și adaptare la noul normal pe care îl experimentăm în prezent.

Fă o diagnoză sinceră a organizației tale, folosește toate uneltele pe care le ai la îndemână sau cere ajutor din exterior, dar trebuie sa afli ce funcționează, ce trebuie să dispară și ce ar trebui transformat. Privește totul obiectiv!

Descoperă sau construiește cultura organizațională a companiei tale. Cultura deschisă și receptivă la schimbări, agilă și bazată pe principii reale poate redresa orice corabie indiferent de severitatea furtunii Drucker spune: “Cultura organizațională manâncă strategia la micul dejun”, ceea ce înseamnă că, mai ales în vremuri incerte, te ajută mai mult o cultură organizațională bună decât o strategie perfectă.

Inovează sau adaptează produsele pe care le ai deja noilor clienți și noilor piețe. Cele mai bune soluții le oferă programe de Design Thinking sau Lean start-up. Daca însă după diagnoză e nevoie de prea multe schimbări, uneori cea mai bună soluție este o pivotare și un restart al afacerii.

Începe să implementezi proiecte de transformare pentru a deveni o organizație mai agilă. Pentru a obține rezultate mai rapide și mai ușor de implementat recomandarea mea este abordarea Rapid Result Transformation, rezultate în 100 zile mult mai ușor asumate de către echipă.

Întelegem si acceptăm VUCA (Volatilitate, Nesiguranță (Uncertainty), Complexitate Ambiguitate), definiția cvadridimensionala a lumii în care trăim de ceva vreme, criza fiind doar efectul ignorării unor semne. Avantajul este că răspunsul este tot VUCA – Viziune, Înțelegere (Understanding), Claritate, Agilitate.

Vânzările rămân motorul care îți duce afacerea înainte, trebuie doar să ne adaptăm la epoca clientului. Folosește empatie pentru a înțelege noile provocări pe care le are clientul tău. Spune povești care să transmită emoție și să te diferențieze de concurență.  Abordarea pe care eu am construit-o și o folosesc este StorySelling, combină empatia, emoția din storytelling și impactul mesajelor “elevator pitch” pentru vânzări mai umane.

Ce experimentam cu toții acum este o situație asemănătoare cu explozia unui obuz pe câmpul de luptă. Zgomot puternic, suflul exploziei, șrapnel care zboară peste tot, după care vine un moment de liniște asurzitoare. Ăsta este momentul în care, încet și atent, te ridici din tranșee și privești în jur pentru a avea o estimare cât de corectă se poate a situației. Verifici dacă tu ești în regulă, îți ajuți camarazii răniți, îți verifici armele și echipamentul, adaptezi strategia la noul context și te întorci în luptă. În astfel de momente, dacă te blochezi și rămâi pe loc, riști să fii lovit de gloanțe sau de următorul obuz, singura opțiune este să continui lupta și să câștigi bătălia, amenințarea nu va dispărea de la sine.

Mihai Chiratcu
Mihai Chiratcu
Mihai a început o cariera în vânzări acum 17 ani si a avut diferite responsabilități, Customer Care, Sales, Sales Management sau Business development. În 2013, decizia de a începe o noua provocare a venit natural si a devenit consultant de business, concentrându-se pe Transformation, Sales și Cultura Organizațională, împărtășind poveștile și experiențele adunate. A absolvit ASE, specializarea Afaceri Internaționale, modulul cu predare in engleză și a terminat un program postuniversitar în cadrul UPB, specializarea Change Management. Mihai se descrie ca fiind producător de oameni liberi pentru că poveștile sale oferă interlocutorilor încredere, curaj și momente informative. Proiectele pe care le construiește și implementează se concentrează pe client si pe călătoria acestuia, folosind co-crearea și oferind sfaturi si suport, astfel clientul își găsește răspunsurile proprii și nu unele ale consultantului.

Recente

Educatie Financiara

Asigurari

ÎȚI RECOMANDĂM

Comentarii

Project-E aplică noua politică de protecție a datelor cu caracter personal și modificările propuse de Regulamentul (UE) 2016/679. Prin continuarea navigării pe platforma noastră confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica Cookie.

Salvat!
Setări Cookie

Project-E aplică noua politică de protecție a datelor cu caracter personal și modificările propuse de Regulamentul (UE) 2016/679. Prin continuarea navigării pe platforma noastră confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica Cookie.

Cookie-urile necesare sunt absolut esențiale pentru ca site-ul să funcționeze corect. Această categorie include numai cookie-uri care asigură funcționalități de bază și caracteristici de securitate ale site-ului. Aceste cookie-uri nu stochează nicio informație personală.

  • cookielawinfo-checkbox-{nume-sectiune}
  • wordpress_gdpr_cookies_allowed
  • wordpress_gdpr_cookies_declined
  • wordpress_gdpr_allowed_services PHPSESSID

Refuz toate
Accept toate