adplus-dvertising

1112 de noi cazuri de infectare cu Covid-19 în ultimele 24 de ore. Continuăm să îi urmărim pe coronasceptici?

Astăzi, 23 iulie 2020, a fost anunțat un număr record de noi cazuri de infectare cu Covid-19, 1112, în urma efectuării a 20.085 teste. De la declanșarea pandemiei, pe teritoriul României au fost înregistrate 41.275 cazuri de infectare cu SARS-CoV-2 și 2126 decese.

Mă bucură că mulți dintre oameni au înțeles că respectarea regulilor este importantă și doar respectând normele de igienă și de distanțare socială putem trece cu bine peste această pandemie.

Zilele acestea, suntem asaltați de știri false, promovate de către site-uri obscure, singurul scop al acestora fiind traficul cu orice preţ. Cinic, rușinos, dar adevărat, din păcate. Informați-vă doar din surse oficiale, Facebook nu este o sursă oficială, ci doar un canal de comunicare. Deși pe platformă circulă și informații oficiale, alături de acestea, pe anumite pagini sunt și junk-informații.

Aceste știri false au dus la declanșarea unor proteste, așa-zisele demonstrații „anti-botniță“. Tot felul de „personalități marcante”, ce dețin un cont de YouTube sau un blog, propagă în spațiul public, teorii conspiraționiste, știri false și se declară apărătorii libertății noastre. Masca este o botniță, spălatul pe mâini ne încalcă dreptul la întărirea organismului prin metode naturiste. Dar oare paturile de spital din saloane de terapie intensivă ce sunt?

Câți dintre acești „lideri de opinie“, vedete de carton, au vizitat vreodată o secție de terapie intensivă? La ce se pricep aceștia în afară de a vizita sala de forță, mall-urile și cluburile de noapte? Da. Am uitat, sunt experți în covid. I-am putea numi covidoizi.

Le-am putea cere să ne arate niște proiecții în legătură cu numărul de cazuri prognozat pentru următoarea perioadă, eventual să organizeze și niște proteste.

Își asumă vreunul dintre aceste personaje efectele negative, cauzate de mesajele cu care invadează canalele de comunicare (Facebook, YouTube, bloguri personale)?

Mai mult decât atât, distanțare socială înseamnă distanțare socială, nu hore în centrul stațiunii Mamaia, nu stat cot lângă cot la Vama Veche sau luarea cu asalt a mall-urilor.

Dacă în anii ’90 eram prostiți cu televizorul, acum suntem prostiți cu Facebook-ul, un bazar informațional, unde fiecare spune ce vrea. De obicei, când astfel de personaje afirmă ceva, se umplu de like-uri, iar postarea respectivilor este redistribuită masiv de cei ce nu trec prin filtrul gândirii acel gunoi informațional.

Unii dintre acești luminați se plâng de stat, alții (altele) de închiderea saloanelor de înfrumusețare, din timpul stării de urgență. Alții nu neagă existența virusului, dar dezvoltă teorii conspiraționiste în legătură cu pandemia.

Toate aceste teorii ar putea fi incluse într-o serie ce ar putea fi denumită „Influencerii au păreri”. Mai ales cele legate de 5G. Culmea ironiei este că toți acești habarniști vor utiliza cele mai performante telefoane și tehnologia 5G pentru a ne lumina cu păreristica lor.

689 de cazuri, nicio problemă. „Se dau bani oamenilor”, afirmă aceștia. 777 de cazuri. „Frate, pe vremuri erau niște baterii chinezești cu numele ăsta, se vede că virusul ăsta vine de acolo”, continuă influencerii.

1112 noi cazuri. Ar putea face un joc de cuvinte, mai ales ca 112 este numărul la care apelăm atunci când avem o urgență.

Este momentul sa fim solidari și inteligenți! Iar solidaritatea va presupune distanțare socială pentru o perioadă, să sperăm că va dura cât mai putin. Și da, distanțarea de acele informații ce nu au niciun fel de valoare, separarea informațiilor corecte, de păreristică.

Claudiu Vuță
Claudiu Vuță
Claudiu Vuță este analist economic, vicepresedinte al AAFBR (Asociația Analiștilor Financiar-Bancari din România). Alumni al programului de excelență "Politici economice și ale pieței muncii" din cadrul Konrad Adenauer Stiftung, Claudiu publică articole economice pe teme globale, dar și locale, prezentând analize de profil în presa scrisă și emisiuni TV. Pentru activitatea jurnalistică din domeniul economic i-a fost decernat în anul 2020, premiul CFA Society Romania Media Award.

Recente

Educatie Financiara

Asigurari

ÎȚI RECOMANDĂM

Comentarii

Project-E aplică noua politică de protecție a datelor cu caracter personal și modificările propuse de Regulamentul (UE) 2016/679. Prin continuarea navigării pe platforma noastră confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica Cookie.

Salvat!
Setări Cookie

Project-E aplică noua politică de protecție a datelor cu caracter personal și modificările propuse de Regulamentul (UE) 2016/679. Prin continuarea navigării pe platforma noastră confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica Cookie.

Cookie-urile necesare sunt absolut esențiale pentru ca site-ul să funcționeze corect. Această categorie include numai cookie-uri care asigură funcționalități de bază și caracteristici de securitate ale site-ului. Aceste cookie-uri nu stochează nicio informație personală.

  • cookielawinfo-checkbox-{nume-sectiune}
  • wordpress_gdpr_cookies_allowed
  • wordpress_gdpr_cookies_declined
  • wordpress_gdpr_allowed_services PHPSESSID

Refuz toate
Accept toate