În mod cert toată aceasta perioada “pandemica” a adus cu sine schimbarea pieței muncii. Vedem efectele zi de zi, în jurul nostru, fie ca sunt afectați oameni dragi, aproape de noi, fie că auzim diverse povesti nefericite, iar rezultatul final este ca numărul șomerilor creste vertiginos.
Practic aceasta schimbare a adus din nou în lumina reflectoarelor, angajatorii. Spun din nou pentru ca istoria din 2009 se repeta astăzi, cu o precizie de neinvidiat. Suntem într-un moment în care angajatorii au posibilitatea de a selecta viitorii angajați dintr-un număr mult mai mare de candidați decât aveau la dispoziție în urma cu doar 6 luni.
În traducere libera, acest lucru înseamnă ca atitudinea și abordarea candidaților va trebui să fie cu totul diferita fata de cea de acum câteva luni, pentru a avea succes în găsirea unui loc de munca. Ce înseamnă acest lucru mai exact?
• Este momentul ideal sa fiți extrem de proactivi în abordarea unui proces de recrutare. Cel mai probabil angajatorul nu vă cunoaște și nu știe la ce nivel de expertiza sunteți în momentul respectiv, deci veniți voi către el si nu așteptați să se întâmple invers, deoarece există riscul ca alți candidați sa facă asta înaintea voastră.
• Faceți tot posibilul să aflați adresa de email a persoanei direct implicată în procesul de recrutare respectiv, acolo unde trebuie sa ajungă CV-ul vostru pentru a avea șanse maxime de reușită
• Dacă primiți un refuz din partea angajatorului, nu insistați, nu fiți agresivi în limbaj și nu considerați că e de datoria
angajatorului sa dea explicații, de cele mai multe ori acest tip de atitudine a produs efecte opuse, a condus către o rezistenta și mai mare din partea angajatorului. În fond, nu ar fi bine sa rămâneți în relații bune, si nu tensionate? Poate, pe viitor, veți fi potrivit pentru un alt proiect în cadrul companiei.
• Revizuiți CV-ul și asigurați-vă că este la zi cu toate informațiile relevante, creați-vă profile pe site-uri relevante în domeniul recrutării și construiți-vă o imagine profesionistă în mediul online, indiferent ce instrumente sau site-uri utilizați. Astăzi totul este interconectat, iar informațiile circulă cu o viteză amețitoare, ar fi păcat ca un comentariu nepotrivit la o postare, sa-și pună amprenta asupra întregii voastre imagini profesionale. Nu uitați nicio clipa ca mediul online ne-a transformat pe toți in branduri personale!
Nu în ultimul rând, aveți răbdare, este un moment în care deciziile se iau mai greu și se pot schimba de la o zi la alta în cadrul companiilor.